Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Eftersom jag inte är någon "second amendment" supporter har jag ingen aning om vapen annat än de få jag hade i lumpen
så jag sökte på geväret som FBI säger användes.
Jag hittade videon nedan för snubben bryter ner hela FBI's slots förlopp.
Det finns en del frågetecken...🫣
Bla visar man vad som händer med en gele-skalle (som skall härma en riktig skalle) som träffas av en sådan kula på det avståndet.

Vad tror ni han gör efter att han fått sparken?
1.) Pensionerar sig och matar fåglarna i parken?
2.) Startar upp en kanal på Youtube eller någonstans där det saknas begränsningar för hur elak han kan vara mot Trump?
Det pratas om något samarbete mellan Colbert och Kimmel.
Den klubben blir nog större med tiden...

Eftersom jag inte är någon "second amendment" supporter har jag ingen aning om vapen annat än de få jag hade i lumpen
så jag sökte på geväret som FBI säger användes.
Jag hittade videon nedan för snubben bryter ner hela FBI's slots förlopp.
Det finns en del frågetecken...🫣
Bla visar man vad som händer med en gele-skalle (som skall härma en riktig skalle) som träffas av en sådan kula på det avståndet.
Här är .30-06 mot en hjort:

Jag har inte något jätteproblem med att ett nackskott inte exploderade hela halsen, de där gelmålen saknar en motsvarighet till hud, och ger fräsiga resultat fär högenergivapen som inte riktigt motsvarar verkligheten.

Här är .30-06 mot en hjort:

Jag har inte något jätteproblem med att ett nackskott inte exploderade hela halsen, de där gelmålen saknar en motsvarighet till hud, och ger fräsiga resultat fär högenergivapen som inte riktigt motsvarar verkligheten.
Går kulan igenom hela djuret?
Svårt att se på videon.

Edit: Candace Owens säger sig ha sett filmen bakifrån tältet och säger att det inte var något blod.
Nog borde väl en kula från en 30.06 ha gått igenom halsen iaf?
OM hon talar sanning så borde det peka på att skottet inte kom från det vapnet och det hållet.
Även killen i det andra klippet är inne på att det man ser framifrån är utgångshålet och inte ingångshålet.
Vilket ska förklara varför Kirk faller höger och inte vänster i filmerna framifrån.
Och isf är Tyler inte skytten överhuvudtaget.
Så några frågetecken behöver nog rätas ut innan den här historien är ute, om den någonsin blir det. 🤷

Last edited:
Går kulan igenom hela djuret?
Svårt att se på videon.

Edit: Candace Owens säger sig ha sett filmen bakifrån tältet och säger att det inte var något blod.
Nog borde väl en kula från en 30.06 ha gått igenom halsen iaf?
OM hon talar sanning så borde det peka på att skottet inte kom från det vapnet och det hållet.
Även killen i det andra klippet är inne på att det man ser framifrån är utgångshålet och inte ingångshålet.
Vilket ska förklara varför Kirk faller höger och inte vänster i filmerna framifrån.
Och isf är Tyler inte skytten överhuvudtaget.
Så några frågetecken behöver nog rätas ut innan den här historien är ute, om den någonsin blir det. 🤷

Candance Owens... Hon är ju den nya inkarnationen av Alex Jones.
Ja, en .30-06 bör definitivt gått igenom halsen var det en helmantlad så bör det li ett ganska litet utgångshål, och om den inte träffar några blodkärl i utgången så bör utgången inte vara jättespexig och kan dessutom vara snabb nog för att inte direkt synas om det är en låg fps på kameran.
Varför ens ha muppen på taket med bössan om det inte var han som sköt?
Sen har vi alla tomtar som säger att 140 yards är omöjligt med ett sånt gevär, det är ju närmast vanligt skottavstånd med dem vid jakt så det är ju högst tveksamt. Plus att skytten antagligen inte siktade på halsen, utan center mass eller huvud, och missade och träffade halsen istället.
Och hur såg personen som sköt honom bakifrån genom tältväggen som var bakom Kirk? Eller var det någon som stod nån meter bakom honom som sköt? Och varför såg inte hans fru det sköttet från nån meter bakom? Hon om någon har väl stora anledningar att få den personen fångad?

Candance Owens... Hon är ju den nya inkarnationen av Alex Jones.
Ja, en .30-06 bör definitivt gått igenom halsen var det en helmantlad så bör det li ett ganska litet utgångshål, och om den inte träffar några blodkärl i utgången så bör utgången inte vara jättespexig och kan dessutom vara snabb nog för att inte direkt synas om det är en låg fps på kameran.
Varför ens ha muppen på taket med bössan om det inte var han som sköt?
Sen har vi alla tomtar som säger att 140 yards är omöjligt med ett sånt gevär, det är ju närmast vanligt skottavstånd med dem vid jakt så det är ju högst tveksamt. Plus att skytten antagligen inte siktade på halsen, utan center mass eller huvud, och missade och träffade halsen istället.
Och hur såg personen som sköt honom bakifrån genom tältväggen som var bakom Kirk? Eller var det någon som stod nån meter bakom honom som sköt? Och varför såg inte hans fru det sköttet från nån meter bakom? Hon om någon har väl stora anledningar att få den personen fångad?
Tro mig, det är inte en källa jag normalt hänvisar till. 🙃
Men hon är involverad i turning point och känner, eller säger sig känna, personen som tog ner kameran.
I övrigt ja, en hel del frågor behöver svar.
Borde räcka med att släppa en "coroner's report" för att få bort en del "teorier".
Om man nu litar på DEI Patel's FBI...
Eller släppa filmen från kameran bakom, om det Candace säger är sant att det är oblodigt.

Tro mig, det är inte en källa jag normalt hänvisar till. 🙃
Men hon är involverad i turning point och känner, eller säger sig känna, personen som tog ner kameran.
I övrigt ja, en hel del frågor behöver svar.
Borde räcka med att släppa en "coroner's report" för att få bort en del "teorier".
Om man nu litar på DEI Patel's FBI...
Eller släppa filmen från kameran bakom, om det Candace säger är sant att det är oblodigt.
FBI har ju varit politiskt i minst 10 år så det är nog bra att inte lita på allt de säger.

FBI har ju varit politiskt i minst 10 år så det är nog bra att inte lita på allt de säger.
Yup, och inte är den mindre politisk nu med två MAGA podcasters I toppen.
(Någon skrev att Patel såg ut som någon som fastnat halvvägs i en transformering från människa till mops. Kommentaren kanske hör till "stötande skämt".)

Yup, och inte är den mindre politisk nu med två MAGA podcasters I toppen.
(Någon skrev att Patel såg ut som någon som fastnat halvvägs i en transformering från människa till mops. Kommentaren kanske hör till "stötande skämt".)
Jag har själv sagt att han pratar som och ser ut som en AI-generering. :hihi

Nyheter
Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...