Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Under tiden i Usa.

Så har två skjutningar av hemlösa på deras "boplatser"gjorts efter att ett ankare på FOX News gått ut med "just kill them" om hemlösa.

Två mörkhyade män har hittats hänga från träd på olika platser i Mississippi.
En var hemlös(!) och en student.
Polisen säger att båda var självmord.
För det är ju så mörkhyade tar livet av sig i rasismens Mecka Mississippi.

Nåja...🤷

Var väl bara nån vecka sedan det kom besked att Stephen Colbert lades ner "av ekonomiska skäl". Av en slump strax efter att vita huset uttryckt missnöje om det programmet.

Cancelkulturen är stark nu. Men det är väl ok när "rätt" sida gör det.
Vänstern har ju förespråkat cancel culture hur länge som helst, men det var visst inte roligt längre när de själva drabbades...

Var väl bara nån vecka sedan det kom besked att Stephen Colbert lades ner "av ekonomiska skäl". Av en slump strax efter att vita huset uttryckt missnöje om det programmet.

Cancelkulturen är stark nu. Men det är väl ok när "rätt" sida gör det.
Jag är verkligen inte förtjust i "cancel culture" men när staten börjar göra det borde dom flesta börja undra...
Men men, MAGA idioter kan rättfärdiga allt. 😵‍💫

Det var ju inte längre sedan det var ett jävla tjatande om "cancel culture is wrong" och "supressing free speech".
Var är alla dom riddarna nu? 😅

Spiralen börjar gå neråt i rasande fart...
Som en av de mer styvnackade förespråkarna av uttrycksfrihet så tycker jag det är fullkomligt förkastligt oavsett vilken efterbliven politisk åskådning som förespråkar det. Jag har alltid tyckt att det är bättre att låta byfånarna döma ut sig själva genom att låta dem tala fritt.

Och jag vågar påstå att Charlie Kirk hade hållit med mig, eftersom att hans röda linje i åratal har varit att det är extremt viktigt med öppen debatt, för när debatten dör börjar våldet, och han ville absolut inte ha något våld.

Som en av de mer styvnackade förespråkarna av uttrycksfrihet så tycker jag det är fullkomligt förkastligt oavsett vilken efterbliven politisk åskådning som förespråkar det. Jag har alltid tyckt att det är bättre att låta byfånarna döma ut sig själva genom att låta dem tala fritt.

Och jag vågar påstå att Charlie Kirk hade hållit med mig, eftersom att hans röda linje i åratal har varit att det är extremt viktigt med öppen debatt, för när debatten dör börjar våldet, och han ville absolut inte ha något våld.
Ja, att han tog debatten till ungdomar är det jag gillar av Kirk. 👍

Sen var han åsikter alltför MAGA för mig.
Jag är för liberal demokrati, MAGA är för en kristen sharia-monarki-kult.
Vilket skulle bevisas nu när man börjat säga att Kirk dog "för deras synder". 🙃

Jag hade inte lagt märke till Kirk innan han dog, men det jag läst efteråt tyder på att han var hyfsat rakryggad för att vara MAGA-skadad.
Det som händer i USA nu är så satans obehagligt och inte alls det jag har förväntat mig av dem. Jag tror på öppet samtal och inte att man tystar motståndare. Man vinner genom att argumentera bättre och med tydligare grund för sina påståenden.

Jag är verkligen inte förtjust i "cancel culture" men när staten börjar göra det borde dom flesta börja undra...
Men men, MAGA idioter kan rättfärdiga allt. 😵‍💫
Samma vänsteridioter som i flera år förespråkat cancel culture (så länge det är högerröster som stängs ned) och som alldeles nyss jublade och firade att en man mördats för sina åsikter tycker nu plötsligt att det är förjävligt att folk får sparken för sina... Jag känner begränsat med sympati för dem om jag ska vara ärlig, där kan vi snacka om att man får ligga så som man bäddat för sig. Tycker man att det är rätt och riktigt att folk blir av med jobbet eller rentav livet för att de har fel åsikter, då har man inte gärna rätt att böla när det drabbar en själv.

Last edited:
Jag hade inte lagt märke till Kirk innan han dog, men det jag läst efteråt tyder på att han var hyfsat rakryggad för att vara MAGA-skadad.
Det som händer i USA nu är så satans obehagligt och inte alls det jag har förväntat mig av dem. Jag tror på öppet samtal och inte att man tystar motståndare. Man vinner genom att argumentera bättre och med tydligare grund för sina påståenden.
Tyvärr så är det precis vad jag väntat mig av dem.
Jag tycker att vi sett växande/ökande tecken på att de är på väg dit, en längre tid.

:(

Tyvärr så är det precis vad jag väntat mig av dem.
Jag tycker att vi sett växande/ökande tecken på att de är på väg dit, en längre tid.

:(
Ja, att staten/presidenten börjar idka "cancel culture" och begränsar "free speech" borde vara en varningsklocka för dom flesta. 👍
Men bara man kan "own the libs" så verkar det vara OK för idioter.
Att man på intet sätt vill ser vart samhället barkar när staten börjar begränsa diverse friheter säger en del om den mentala kapaciteten. 🫣

Här är vad Tycker Carlsson och Megyn Kelly tycker om att lagstifta bort "free speech".
Dom förstår också att när STATEN börjar prata om att göra det har det går för långt.

Det låter också som Ben Shapiro's röst men känns inte som hans ord riktigt hela vägen. AI? :va

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär