Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Enligt amerikansk lag så är 18 åldersgränsen för sex, och allt under det räknas som barn, och sex med barn är pedofili . Sedan kan man ju titta på vad psykologer kallar de olika stadierna över åldersspannet 0-18 om man vill ha högre granularitet.
Här i Europa tenderar byxmyndighetsålkdern vara lägre, så vi har kanske lite mindre strikt syn på det hela, och tycker väl mest att det är gubbsjukt att jaga 17-åringar som 40-åring.

Det var någon stå upp komiker som benade ut dom där begreppen på scen.

Enligt amerikansk lag så är 18 åldersgränsen för sex, och allt under det räknas som barn, och sex med barn är pedofili . Sedan kan man ju titta på vad psykologer kallar de olika stadierna över åldersspannet 0-18 om man vill ha högre granularitet.
Här i Europa tenderar byxmyndighetsålkdern vara lägre, så vi har kanske lite mindre strikt syn på det hela, och tycker väl mest att det är gubbsjukt att jaga 17-åringar som 40-åring.
Nej det är inte pedofil att ha sex med en sjuttonåring, det kanske finns ett annat namn men det är helt orimligt att kalla det för det.

Man är "barn" i många länder tills man är 18 men det har inget med den psykiatriska störningen pedofili att göra.

Har du hört en 19 åring med 17 årig flickvän kallas pedofil? Om du hör det, lägg dig i det samtalet.

Nej det är inte pedofil att ha sex med en sjuttonåring, det kanske finns ett annat namn men det är helt orimligt att kalla det för det.

Man är "barn" i många länder tills man är 18 men det har inget med den psykiatriska störningen pedofili att göra.

Har du hört en 19 åring med 17 årig flickvän kallas pedofil? Om du hör det, lägg dig i det samtalet.
Du vet inte vad psykologerna kallar det med argumenterar ändå?
(Hint: det börjar med efe)

Last edited:
Du vet inte vad psykologerna kallar det med argumenterar ändå?
(Hint: det börjar med efe)
Jag kan så klart googla det men att påstå att en sjuttonåring är barn ur ett sexuellt perspektiv är ju bara dumheter. Sådant nymoralistiskt trams är inte ens värt att besvara om det inte vore för att det är att devalvera sexbrott mot barn som är det kanske mest upprörande övergrepp (och centerpartistiska) någon kan råka ut för.

Men, om det heter något annat - efe - så är det ju inte pedofili.

Vad är det vi diskuterar i så fall?

Jag kan så klart googla det men att påstå att en sjuttonåring är barn ur ett sexuellt perspektiv är ju bara dumheter. Sådant nymoralistiskt trams är inte ens värt att besvara om det inte vore för att det är att devalvera sexbrott mot barn som är det kanske mest upprörande övergrepp (och centerpartistiska) någon kan råka ut för.

Men, om det heter något annat - efe - så är det ju inte pedofili.

Vad är det vi diskuterar i så fall?
Vad psykologer, lagen och allmogen kallar pedofil är olika.

Se mitt videoklipp, för att få anledningen till att man inte skiljer på uttrycken.

Sen har vi väl i lagen någon skrivning om att "om båda parter är nära varandra i ålder ska särskild hänsyn tas..."

Men om Epstein och hans kompisar knullade 17 åringar på hans plan/ö så är det sjukt oavsett vad det kallas, bara att kalla planet för "Lolita-express" är ju sjukt nog

Han kallas ju pedofil överallt på internet?
Men amerikaner gillar att kalla alla som har sex med under 17 om de själva är nånstans norr om 25 för pedofiler.

Hans yngsta offer var 14 om jag inte minns fel.
Tom yngre än så.
Jag har för mig att det var en kvinna som anklagade gubb-sur för barnvåldtäkt?
Offret skulle ha varit 13 år då det hände.
Det skulle ha hänt i Epstein's New York bostad.
Åtalet lades ner då offret kände sig hotad av gubb-sur (har jag för mig?).
Borde gå att googla.

Edit:https://www.svd.se/a/KAa3e/kvinna-anklagar-trump-for-barnvaldtakt-hotades

Last edited:
Nu är ju inte detta "Jeff-Tråden", men jag såg någon video, eller egentligen flera, för ett tag sedan, som spekulerade i varifrån Jeffs stora förmögenhet riktigt kom, mer eller mindre ur ingenting, och slaget snabbt.
Slutsatsen verkar vara att det handlar om en uppskattningsvis lika stor förmögenhet som den som försvann med Robert Maxwell (Gislaines pappa), ungefär i samma tidsram.

Kanske, mer intressant än att spekulera i någon som varit död i 6års felhandlingar, är att få veta vart de pengarna tog vägen 2019? :va
"Follow the money"

Verkar som "podd bros" Patel och Bongino, som leder FBI, verkar vilja lämna pga bråk med legally-blond-barbie Bondi över Epstein lögnerna.
Får se om det faktiskt händer.
Och frågan är isf, ska gubb-sur leta ersättare bland podd casters eller tv-programledare? 🤔

Gubb-surs tull-tombola stannade på "bara" 30% gentemot EU. 👍
Det borde vara mycket högre så jävla illa som EU behandlat USA i årtionden.
Hela EU bildades ju enkom för att fuqqa USA.
Så jävla taskigt! 🤬

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...