Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Nån som går på detta då? Flera stater fasar i tysthet ut bränsledrivna hojar.

... eh vafan klippet funkar inte?! Dom vill inte att det ska kunna spelas upp på andra siter?

Vi provar så här då .. > länk <
Det där är väl en AI genererad kanal med bara en massa blaj...?
Gick med 25 april i år och har spammat ned med massiv antal skitvideos för trafik

Det där är väl en AI genererad kanal med bara en massa blaj...?
Hur ser man det då? Måste man läsa alla kommentarer där nere? Varför har ingen anmält klippet i så fall för missvisande information?

Jag blir inte klok på youtube. Vad för illvilliga jäkla kretiner är det som gör så? Nu blir jag arg.

(OT) AI genererat skit på youtube är tyvärr ett växande problem och tar 'click bait' till en helt ny nivå. Blandar friskt sanning och lögn för att skapa reaktioner och därmed bli rekommenderade och casha in reklamintäckter.

Brukar slötitta på youtube på saker som intresserar mig och förr var relaterade länkar ofta bra men nu är det ofta skräp som ovan så att det inte är lönt längre. Man får hålla sig på kanaler som man känner till eller söka direkt själv, då har resultaten en tendens att bli bättre. Youtube gräver sin egen grav genom att inte styra upp det där.

Hur ser man det då? Måste man läsa alla kommentarer där nere? Varför har ingen anmält klippet i så fall för missvisande information?

Jag blir inte klok på youtube. Vad för illvilliga jäkla kretiner är det som gör så? Nu blir jag arg.
Det är en AI-röst. Samma röst är väldigt vanlig så bara att man känner igen den hjälper. Men annars är den totalt känslolösa leveransen, monotoniciteten och jämna tempot på talet ett tydligt tecken.
Vad gäller videos verkar det bara vara stulna videoklipp, men annars är tecken på genererad träck att ord är felstavade eller ren rappakalja på märken, tänder som är suddiga, och att objektpermanens inte följs. För tillfället är också cirka 10 sekunder maxgränsen så om det bara är en massa löst sammanhängande 10s klipp är det också ett tydligt tecken på att det är genererat träck.

Loke C-UAS verkar ha blivit produktifierad, och är ju ett lysande exempel på vad som en gång i tiden gjorde att Sverige var militärt relevant. När andra länder lägger åratal på att skapa nya system så gör vi det på ett halvår.
Billigt och funktionellt.

Vi borde skicka ner ett tjog sådana med.
Vi kan byta mot lite Ukrainska anti drönar drönare, när dom får några över

Hur ser man det då?
(menar verkligen inte låta dryg nu 🙂)

Man kan ju börja med de tidigare videosarna.

22 h sen la de upp denna:
1751989891010.png

Hondas 4 år (?) år gamla glidare släpptes inte just nu.
Sen följer de samma stil, rubrik som fångar in en och sen bara blaj utan att säga nått. All video är ihopklipp eller AI genererat med AI röst.

Cirkulerar en massa liknande kanaler som presenterar gamla hojar som nysläppta och där man ändrat någon detal med AI.
Som att Suzuki skulle släppt en M1800 med V8 osv.

Det är lite intressant att ingen verkar se att det han håller på med är management by confusion.
Frågan är ju vad han vill dölja med "no Epstein client list"?
-At neddragningar i NWS antagligen bidragit till katastrofen i Texas?
-Att "90 deals in 90 days" blev 0 för mästerförhandlaren?
-Att han som TACO flyttade tariff-datumet?
-Att Musk ska starta ett parti (knappast)?
-Att ICE fortsätter attackera amerikanska invånare?
-Att bönder i Texas bränner sina grödor eftersom ICE skrämt bort arbetarna?
-Att kriget i Ukraina pågår?
-Att han tar emot ett $400 miljoner muta från Hamas sponsorn Qatar?
-Att han kontinuerligt tar mutor i crypto?
-Att han ska göra om vita huset till cirkus?
-Att han lämnat ett hål på toppen åt BRICS?
-Att han fortfarande inte har sanktioner mot Ryssland?
-Och förstås att han antagligen fanns på "icke-listan"?

Jag har säkert glömt en massa. 🤔
-

Frågan är ju vad han vill dölja med "no Epstein client list"?
-At neddragningar i NWS antagligen bidragit till katastrofen i Texas?
-Att "90 deals in 90 days" blev 0 för mästerförhandlaren?
-Att han som TACO flyttade tariff-datumet?
-Att Musk ska starta ett parti (knappast)?
-Att ICE fortsätter attackera amerikanska invånare?
-Att bönder i Texas bränner sina grödor eftersom ICE skrämt bort arbetarna?
-Att kriget i Ukraina pågår?
-Att han tar emot ett $400 miljoner muta från Hamas sponsorn Qatar?
-Att han kontinuerligt tar mutor i crypto?
-Att han ska göra om vita huset till cirkus?
-Att han lämnat ett hål på toppen åt BRICS?
-Att han fortfarande inte har sanktioner mot Ryssland?
-Och förstås att han antagligen fanns på "icke-listan"?

Jag har säkert glömt en massa. 🤔
-
Tittar man på timingen så använde han hotet om att släppa den för att trycka igenom sin "Big bootiful bill". Nu när han fått som han vill kan han gräva ner listan i nån av sina koffertar och spara den till nästa gång han behöver nåt.
Varför kasta bort utpressningsmaterial på goodwill?

Tittar man på timingen så använde han hotet om att släppa den för att trycka igenom sin "Big bootiful bill". Nu när han fått som han vill kan han gräva ner listan i nån av sina koffertar och spara den till nästa gång han behöver nåt.
Varför kasta bort utpressningsmaterial på goodwill?
Konspirationsteorier, can't live with them, or without them.

Då kör vi strafftullar på random saker igen då.
Denna gång koppar.
USA producerar hälften av all koppar de använder inom landet. Resten importeras. Mestadels från Chile.
Då återstår att Arizona, som är det ställe där USA får sin inhemska koppar, kan öka sin produktion med 50% innan 1 augusti då. 🙄

1752116029038.png

Denna gång koppar.
USA producerar hälften av all koppar de använder inom landet. Resten importeras. Mestadels från Chile.
Då återstår att Arizona, som är det ställe där USA får sin inhemska koppar, kan öka sin produktion med 50% innan 1 augusti då. 🙄
Ska de öka den inhemska andelen från 50% till 100% av förbrukningen behöver de fördubbla den inhemska produktionen, dvs öka med 100%, inte 50%. Fast det är nog ouppnåeligt oavsett utan mest ett försöka att pressa fram eftergifter. Som vanligt.

Denna gång koppar.

View attachment 518092
-"Fort! Inför 50% tullar på nånting! Vadsomhelst! Få dem att glömma att jag var bästis med en pedofil i 10 år!"

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman