Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Fast det där tycker jag iofs är ganska vettigt. Att belägga alla BRIC länderna med 10% tullar.

Nu är ju bara problemet att en stor del av problemet är självorsakat och han irrationella agerande gör att ingen tror på det han säger eller litar på att det håller en längre stund.

Hade det varit en åtgärd från en stabil regim, som tänkte långsiktigt, så skulle ju ett försök att minska BRICS inflytande gentemot dollar vara en bra sak.
Ja, hade det inte varit för din sektion 2 så hade 1 och 3 varit klart relevanta. 👍
Men ska man fightas i ett globalt handelskrig så bör man nog inte alienera alla sina närmast allierade först.
Det blir lite som att pissa i sängen och gnälla för att det är blött.

Vem som än tar över efter clownen om ca1300 dagar kommer att ha ett h-vete att reda ut.

Både inrikes och utrikes
Fast vem som än tar över kan vara rätt inkompetent och fortfarande vara en förbättring.
Jag har haft flera gig där jag hade kunnat köra kvartsfart och se ut som en jävla hjälte på grund av hur inkompetenta de som kommit före mig varit.

Visst kommer det vara lite stök, men resten av världen kommer eventuellt vara rätt tacksamma för en president som inte hattar runt från dag till dag såhär, och kanske kan tänka sig att sträcka sig lite extra för att vara tillmötesgående. Men det får framtiden utvisa.

Vi har ju ett par storkrig att starta innan nästa president.

Och på tal om att fuqqa med sina nära allierade har gubb-sur skickat brev, trevliga sådana, till Japan och Syd Korea om att tullarna höjs till 25% den 1a augusti.

Japan är USAs största utländska arbetsgivare med ca 1 miljon anställda.
Japan är också det land som äger mest, $1,1 billioner, av USAs statsobligationer.

Och på tal om att fuqqa med sina nära allierade har gubb-sur skickat brev, trevliga sådana, till Japan och Syd Korea om att tullarna höjs till 25% den 1a augusti.

Japan är USAs största utländska arbetsgivare med ca 1 miljon anställda.
Japan är också det land som äger mest, $1,1 billioner, av USAs statsobligationer.

Är det sk "kamikaze dollars"?

Fast vem som än tar över kan vara rätt inkompetent och fortfarande vara en förbättring.
Jag har haft flera gig där jag hade kunnat köra kvartsfart och se ut som en jävla hjälte på grund av hur inkompetenta de som kommit före mig varit.

Visst kommer det vara lite stök, men resten av världen kommer eventuellt vara rätt tacksamma för en president som inte hattar runt från dag till dag såhär, och kanske kan tänka sig att sträcka sig lite extra för att vara tillmötesgående. Men det får framtiden utvisa.

Vi har ju ett par storkrig att starta innan nästa president.

Du är en "glaset halvfullt" typ?

Jag ger dig rätt i ditt resonemang, så tillvida att han inte fuckar till det värre innan han är klar...

...och så skjuts tulldatumen fram igen.
Yup, 🌮.

Såg något inslag med någon japansk minister (?) som jämförde det med utpressning från kriminella.
Går man med på det en gång så står utpressaren där snart igen och vill ha mer.

Åsiktstombola var det.

734a135773bbcc59ca768583fdb971bd.png

Med vänlig hälsning,

”Management” vete fåglarna, men ”confusion” håller nog större delen av världen med om.

Med vänlig hälsning,

Jo, confusion-delen är han expert på.

Nu backar han igen på att skicka det som var utlovat, men en del kan han tänka sig att skicka:

“We’re going to send some more weapons. We have to. They have to be able to defend themselves. They’re getting hit very hard now … We have to send more weapons, defensive weapons, primarily, but they’re getting hit very, very hard. So many people are dying in that mess.”

Hur man ska tolka det där är som vanligt höljt i confusion, men troligtvis skickar dom Patriot, men inte HIMARS, för då kan ju gud förbjude Ukraina slå ut rysarnas vapenlager....
Eller nåt.

" Trump has decided to transfer 10 Patriot interceptor missiles to Ukraine from 30 that were previously stuck in Poland due to the suspension of military aid, — Axios."

Han skickar alltså 10 av dom 30 som redan var skickade men låg i Polen efter att han hade stoppat leveransen.

Det är alltså 10 robotar som i bästa fall kan skjuta ner 10 inkommande.

rysland skickar ibland 500 drönare och misiler per natt...

Det är alltså den hjälp han tänker ge? Slut på confusion?

" Trump has decided to transfer 10 Patriot interceptor missiles to Ukraine from 30 that were previously stuck in Poland due to the suspension of military aid, — Axios."

Han skickar alltså 10 av dom 30 som redan var skickade men låg i Polen efter att han hade stoppat leveransen.

Det är alltså 10 robotar som i bästa fall kan skjuta ner 10 inkommande.

rysland skickar ibland 500 drönare och misiler per natt...

Det är alltså den hjälp han tänker ge? Slut på confusion?
Vi får skicka ner ett par lvkv90 för att panga drönare, det täcks ju dessutom under den där 5% nato-gränsen och så kan vi bygga nya till oss själva gratis! (om man använder sån där female math som jag läst om på internätet)

Vi får skicka ner ett par lvkv90 för att panga drönare, det täcks ju dessutom under den där 5% nato-gränsen och så kan vi bygga nya till oss själva gratis! (om man använder sån där female math som jag läst om på internätet)
Absolut, och vi har ju lite nytt på gång mot just drönare, bristen är ju dock på något som kan ta ballistiska missiler.
Både här och i Ukraina.
SAMP-T och IRIS-T lär bli storsäljare i närtid.
Dom kan tacka clownen i USA och gubben i kreml för försäljningsframgången.

Absolut, och vi har ju lite nytt på gång mot just drönare, bristen är ju dock på något som kan ta ballistiska missiler.
Både här och i Ukraina.
SAMP-T och IRIS-T lär bli storsäljare i närtid.
Dom kan tacka clownen i USA och gubben i kreml för försäljningsframgången.
Loke C-UAS verkar ha blivit produktifierad, och är ju ett lysande exempel på vad som en gång i tiden gjorde att Sverige var militärt relevant. När andra länder lägger åratal på att skapa nya system så gör vi det på ett halvår.
Billigt och funktionellt.

Vi borde skicka ner ett tjog sådana med.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman