Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Det är nog Party som i fest.
Gratis ketamin till alla som röstar på oss!
Åsså får du $100.000!

Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?
Ok men Marcus får inte va med :tummenupp

Invasion och invasion, USA befriade Mexico, och sedan har man haft ett gynnande industriellt samarbete. Det står "Mexico" på alla potentiometrar i kontrollerna i gamla arkadspel från Atari från 70-80, även 90 talet. Nyare grejer står det "Kina" på.

För mig får USA gärna vara en diktatur, hela kristna europa är ju från början ett fängelse för alla utom prästerskapet, och vart är vi på väg dessa dagar? Mot ett friare samhälle?

För vad är ett "fritt samhälle"? Och hur "fritt" kan ett samhälle vara utan att halka i sidled och bli anarki? Var är balansen, hur hålls den, och vem bestämmer?

Först gör gubb-sur sitt bästa för att bli ovän med hela välden.
Hotar Danmark, Panama militärt, förnedrar Kanada allt han kan och startar tullkrig mot hela världen.
När sedan BRICS, naturligtvis, försöker fylla det hål gubb-sur lämnat ifrån sig postar han detta:
1751887440211.png

Är inte dealen med China klar?
Indien deal snart klar?
Och ryssland har väl fortfarande inga sanktioner alls?
Där ska man ju producera film och spela hockey tillsammans.

Genomtänkt...:3freak

Hotar Danmark, Panama militärt, förnedrar Kanada allt han kan och startar tullkrig mot hela världen.
När sedan BRICS, naturligtvis, försöker fylla det hål gubb-sur lämnat ifrån sig postar han detta:
View attachment 517924

Indien deal snart klar?

Du menar att hans uppgörelser är tänkta att hålla över tid?
"Pacta sunt servanda" fanns antagligen inte med i "The art of the deal"

Han rycker nog redan om 1.5 år
Menar du i samband med mellanårsvalen? Är övertygad om att OM det går dåligt i dessa kommer han att hitta någon annan att skylla på.

Sen förutsätter det också att demokraterna lyckas mobilisera någonting vilket känns ganska avlägset just nu.

Vem som än tar över efter clownen om ca1300 dagar kommer att ha ett h-vete att reda ut.

Både inrikes och utrikes
Lisa Simpson!

EThI282WsAAlO-e.jpg

Menar du i samband med mellanårsvalen? Är övertygad om att OM det går dåligt i dessa kommer han att hitta någon annan att skylla på.

Sen förutsätter det också att demokraterna lyckas mobilisera någonting vilket känns ganska avlägset just nu.

Ja jag tänkte på mellanvalet.

Fast Iran har ju lagt ut en fatwa på 18 miljoner dollar till den som tar bort Trump så jag fortsätter hålla tummarna för att snabbt slut.

Jag skulle göra det för halva priset men jag känner mig inte så säker på att det blir några slantar utbetalda.

View attachment 517924

Indien deal snart klar?

Fast det där tycker jag iofs är ganska vettigt. Att belägga alla BRIC länderna med 10% tullar.

Nu är ju bara problemet att en stor del av problemet är självorsakat och han irrationella agerande gör att ingen tror på det han säger eller litar på att det håller en längre stund.

Hade det varit en åtgärd från en stabil regim, som tänkte långsiktigt, så skulle ju ett försök att minska BRICS inflytande gentemot dollar vara en bra sak.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman