Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Vet inte riktigt men den är ju hur som helst offentlig, att konungar ger varandra presenter är inget nytt.

Detta gäller i Sverige, dvs vi har ingen aning om vad Trump kommer överlämna.

Statsrådet har att överlämna gåvan till Regeringskansliet för sådant omhändertagande. Om gåvan inte behöver registreras, såsom till exempel pins, profilpennor, anteckningsböcker, ordförandeskapsslipsar/sjalar och andra liknande produkter, kan den förvaras hos och användas av mottagaren.
"användas av mottagaren", hur många vill slå vad om att Trump kommer behålla planet då han lämnar Vita huset?
"Är ju mitt, jag fick det"...väntar jag på. :tungan

"användas av mottagaren", hur många vill slå vad om att Trump kommer behålla planet då han lämnar Vita huset?

"The plane will be donated to the future Trump presidential library shortly before he leaves office."

Vad är du villig att satsa och vilka odds ger du? :hihi

Det ska tydligen till president-museet efter gubbens period.
Så blir bara gubb-sur som kommer använda det.

Men det kan ju ändras sig fort om gubb-sur vaknar på den sidan. 🙃

Sedan verkar presidentplanen ha varit i tjänst sedan 1990, så det är väl dags att uppdatera snart ändå.
Ja, nuvarande presidentplan är två VC-25A som ska ersättas av två VC-25B som håller på att byggas just nu.

En VC-25 är alltså byggd för att vara ett presidentplan och säker ledningscentral. En vanlig 747 är inte det. Därför mer naturligt att fortsätta använda sina befintliga VC-25A tills de nya är klara. Även om bubbelpoolen är något mindre i de gamla planen och badrumskranarna inte är i 24K guld.

Planen underhålls såklart enligt schema och det finns inga flygtekniska hinder att fortsätta driva dem tills de nya är färdiga.

Nu kommer det sunda reaktioner.

Trump anklagas för korruption – tar emot lyxplan från Qatar​

Donald Trump bekräftade den 12 maj i Washington DC att han planerar att ta emot ett lyxflygplan värt 400 miljoner dollar från Qatars kungafamilj. Planet är tänkt som en tillfällig ersättning för det nuvarande, 40 år gamla Air Force One. Kritiker kallar det korruption och ifrågasätter gåvans laglighet.

Nu kommer det sunda reaktioner.

Trump anklagas för korruption – tar emot lyxplan från Qatar​

Donald Trump bekräftade den 12 maj i Washington DC att han planerar att ta emot ett lyxflygplan värt 400 miljoner dollar från Qatars kungafamilj. Planet är tänkt som en tillfällig ersättning för det nuvarande, 40 år gamla Air Force One. Kritiker kallar det korruption och ifrågasätter gåvans laglighet.

Tänk om Biden tagit emot ett flygplan från Ukraina värt $400 miljoner helt öppet?
MAGA:
1747140524003.png

(Och alla som säger att Biden tog mycket mer än så får gärna presentera bevis på det. Bevis som Comers kommite inte hittade trots flera års undersökningar.)

Tänk om Biden tagit emot ett flygplan från Ukraina värt $400 miljoner helt öppet?
MAGA:
View attachment 515020
Tänk om Biden hade tagit emot oregistrerade mutor istället för att öppet registrera gåvor?
Eller vänta, det gjorde han ju!
Problemet är väl att presidenter inte får behålla gåvor de får som presidenter.

Tänk om Biden hade tagit emot oregistrerade mutor istället för att öppet registrera gåvor?
Har du bevis för det?
Isf borde du skica dem till Comer omedelbart.
Dom hittade nämligen inga bevis mot Biden under de år dom försökte.
Eller tror du dom struntade i att åtala för att vara snälla mot Biden?

Du menar om han tex skulle ha startat en egen cryptovaluta för att kunna ta emot mutor?

Känns lite dumt att som en av världens mest hotade män ta emot en gåva som gåvogivaren skulle kunna ha planterat en kill-switch i och sedan falla ned till jorden från 10 000 m höjd...
Å andra sidor torde den del av världsledarna som har köpt honom föredra att ha honom i livet för att få valuta för sina pengar.

Jo, det finns en lösning. Man kopplar gåvan till sitt presidentbibliotek - på så sätt äger man inte gåvan men kan förfoga fritt över den även efter sin tid som president. Frågan är bara hur länge han lever, hjärtproblem (fake news), överviktig och borde vara ganska stressad.

Reagans bibliotek har ett flygplan, frågan är om han använde det efter att han lämnat posten

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman