Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Ingen av dem ville egentligen ha en större konflikt så de tog tacksamt emot Trumps önskemål.
Det var nog lite fler inblandade än bara USA, men Trumph skriker ju högst och hans publik tror ju gärna att han var den som fick saker gjorda.
Läser man indiska, pakistanska tidningar så framträder Kina och Storbritannien som mera inflytelserika än USA i sammanhanget.

Men det är lugnt.... De amerikanska tillverkarna fyller behovet över en natt 👍

"Six days ago, 41 vessels were scheduled to depart China for the San Pedro Bay Complex, which encompasses both the Port of Los Angeles and Port of Long Beach in California. On Friday, it was zero."

" On Wednesday, the Port of Seattle said it had zero container ships in the port, another anomaly that hasn’t happened since the pandemic."

Läste precis en löpsedel att USA riskerar konkurs i augusti och varnas av deras finansminister.
Depression hade dom på -30 talet efter att presidenten även då laborerat med tullar och den stora Wall Street-kraschen, kanske dags för en ny deppig period.

Last edited:
Fin muta:

Trump får superlyxigt flygplan​

Donald Trump väntas ta emot ett superlyxigt Boeing 747-8-plan i gåva från Qatars kungafamilj, skriver ABC News.

Planet ska användas som Air Force One tills Trump lämnar presidentposten.

Gåvan är värderad till cirka 400 miljoner dollar och har godkänts av Vita huset och försvarsdepartementet.

Offentligt besked om gåvan väntas när Trump besöker Qatar nästa vecka.

En riktig af1 måste byggas om för att tåla elektronisk störning i allmänhet, elektropulser från kärnvapen, ha skenmål och störning mot missiler, avlyssningsäkra länkar för att kunna leda landet i krig och beordra kärnvapen mm. Den mesta av utrustningen topphemliga och tar åratal att sätta in i annars nya flygplan.

Har Quatars plan allt det där, eller har de kommit fram till att det blir lugnare om han får ett plan utan all säkerhet och kärnvapendatorn är ändå redan utbytt mot en 'etch a sketch'?

En riktig af1 måste byggas om för att tåla elektronisk störning i allmänhet, elektropulser från kärnvapen, ha skenmål och störning mot missiler, avlyssningsäkra länkar för att kunna leda landet i krig och beordra kärnvapen mm. Den mesta av utrustningen topphemliga och tar åratal att sätta in i annars nya flygplan.

Har Quatars plan allt det där, eller har de kommit fram till att det blir lugnare om han får ett plan utan all säkerhet och kärnvapendatorn är ändå redan utbytt mot en 'etch a sketch'?

Eftersom Trump är bäst i världen även på sådant så behöver ingen oroa sig. Har hört från vanligtvis säker källa att han prioriterar guldkranar på muggen och sådant.

Vad kan gå fel med en sådan president?

Med vänlig hälsning,

Eftersom Trump är bäst i världen även på sådant så behöver ingen oroa sig. Har hört från vanligtvis säker källa att han prioriterar guldkranar på muggen och sådant.
Tänkte inte på det. Blir det kris kan han säkert flyga själv, han brukar ju tycka att han är bättre på saker än experter inom området.

Och där sänktes tullarna mot Kina från 145% till 30%.
Iaf i 90 dagar eller tills gubb-sur skiter ut nya siffror...

Hur kommer det gå för alla stackars amerikaner nu?
Kommer dom inte bli rika på alla fina tullar? :(

Kan redan höra alla MAGA:
-"Det var preciiis hit vi ville få Kina!"
-"Trump är en sån ALFA!"
😅

Och där sänktes tullarna mot Kina från 145% till 30%.
Iaf i 90 dagar eller tills gubb-sur skiter ut nya siffror...

Hur kommer det gå för alla stackars amerikaner nu?
Kommer dom inte bli rika på alla fina tullar? :(

Kan redan höra alla MAGA:
-"Det var preciiis hit vi ville få Kina!"
-"Trump är en sån ALFA!"
😅

Det är ändå märkligt hur marknaden nu betraktar 30% tullar som en vinst.

Det är ändå märkligt hur marknaden nu betraktar 30% tullar som en vinst.
Ja, jag är inte heller helt säker på att marknaden redan tagit höjd för det.
Tror bara man blev momentant glad över att det inte var sinnesjuka 145%.

Pressen på gubb-sur om tullarna har nog inte varit nådig. :)

Nu är det stort halabalo för att Trump ska få ett flygplan. 😅
Vadör kommer Joe Bidens pengar från? Inte offentliga gåvor i alla fall.
Finns hur mycket som helst skrivet om detta men ingen bryr sig.

Jag har inte orkat bry mig, men är gåvan till honom som person eller till ämbetet han för närvarande innehar?

Vad är risken att den pippin är avlyssnad ?
Samt eventuellt avstängbar på fjärr....

Jag har inte orkat bry mig, men är gåvan till honom som person eller till ämbetet han för närvarande innehar?
Vill man muta honom personligen så köper man $TRUMP.
Det har väl redan mutats med någon miljard dollar där.

Vilken tur att han avskedade all personal som kontrollerar sånt. 👍

Vet inte riktigt men den är ju hur som helst offentlig, att konungar ger varandra presenter är inget nytt.

Detta gäller i Sverige, dvs vi har ingen aning om vad Trump kommer överlämna.

Statsrådet har att överlämna gåvan till Regeringskansliet för sådant omhändertagande. Om gåvan inte behöver registreras, såsom till exempel pins, profilpennor, anteckningsböcker, ordförandeskapsslipsar/sjalar och andra liknande produkter, kan den förvaras hos och användas av mottagaren.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT