Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Det här vore för kul för att vara sant, hur skulle vi reagera på att få detta slag av USA, eftersom vi stödjer Ryssland genom att köpa deras olja.

Skulle nog bli tomt på forumet ett tag, många har valt en approach som blir svår att revidera. Ingen nämnd, ingen glömd.

1000052644.jpg

Det här vore för kul för att vara sant, hur skulle vi reagera på att få detta slag av USA, eftersom vi stödjer Ryssland genom att köpa deras olja.

Skulle nog bli tomt på forumet ett tag, många har valt en approach som blir svår att revidera. Ingen nämnd, ingen glömd.

View attachment 514783
Jag har fortfarande inte förstått varför man inte beställde en jävla massa Rysk olja och tog springnota på skiten redan 2022....
:va

Det är alldeles uppenbart att Trumpadministrationen inte har någon tydlig linje. Ej heller medvetenhet om hur tullar fungerar och de principer på vilka internationell handel vilar.

Sedan finns det alltid de som försöker runda sanktionerna och det kan man göra med hjälp av tex skuggflotta.

Ett problem är fortfarande att det finns ett beroende av rysk energi hos vissa länder och självklart odlar Kreml sin ”vänskap” med dessa och försöker splittra EU.

Vi skall också komma ihåg att Ryssland har all anledning att försöka sprida bilden av att sanktionerna inte fungerar.

(Vissa okritiska sväljer som vanligt betet, ingen nämnd, ingen glömd. Men de sk ”alternativa” medierna (tänk alternativ verklighet) är som alltid en megafon för Kreml).

Med vänlig hälsning,

Dumma, dåliga Trump har ordnat en jättedålig vapenvila!

View attachment 514805
Jag tror den konflikten var lite som när två fylltrattar skriker åt sina polare att hålla fast dem annars får den andra typen smörj.

Ingen av dem ville egentligen ha en större konflikt så de tog tacksamt emot Trumps önskemål.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan