Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
De byggde ju häromåret nån jättefabrik som var helautomatiserad där man matar in bomullsbalar i ena ändan så kommer det ut t-shirts i andra ändan, och produktionskostnaden var lägre än att få sakerna tillverkade i Bangladesh.
Självklart går det att automatisera och alla som påstår att det behövs en massa manuell arbetskraft för en till hög grad automatiserad serieproduktion är ute och cyklar.

Försökte lyssna på gubb-sur live på "bönedagen".
Orkade 5 min.
Herregud, va han gaggar.🥴

Mike Waltz har fått spark...avgått.
Naturligtvis utan anknytning till whiskey-leaks (signal gate).
För det var ju ABSOLUT ingen fel att släppa in en journalist i chatten!

Och är det inte en ökande tendens för MAGA-sykofanter att hitta små små saker som gubb-sur faktiskt gjort rätt?
Typ: Det var ju iaf tre av dom deporterade som var brottslingar. 😂

Jag skrev tidigt i tråden att vi får vara beredda på allsköns rättfärdiganden och what-about-ism.
Jag hade rätt och det kommer mer. 🙃

Mike Waltz har fått spark...avgått.
Naturligtvis utan anknytning till whiskey-leaks (signal gate).
För det var ju ABSOLUT ingen fel att släppa in en journalist i chatten!

Och är det inte en ökande tendens för MAGA-sykofanter att hitta små små saker som gubb-sur faktiskt gjort rätt?
Typ: Det var ju iaf tre av dom deporterade som var brottslingar. 😂

Jag skrev tidigt i tråden att vi får vara beredda på allsköns rättfärdiganden och what-about-ism.
Jag hade rätt och det kommer mer. 🙃
Fast den där Signalchatten där de råkade bjuda in en journalist är ju inte det värsta exemplet på läckt hemligstämplad information som de här tjommarna har lyckats med på kort tid. Den fadäsen kan ju iaf sägas ha varit ett misstag (och användning av en icke godkänd plattform som de visste att fienden hade knäckt säkerheten för)...
Men de har också pratat om det med folk helt utanför säkerhetscirkusen utan att det varit av misstag, något som normalt sett ger mat och husrum i leavenworth.

Självklart går det att automatisera och alla som påstår att det behövs en massa manuell arbetskraft för en till hög grad automatiserad serieproduktion är ute och cyklar.
Oerhört mycket går att automatisera och så har det varit sedan de första industrirobotarna kom.
Tyvärr är det ju så att det oftast är ännu billigare att flytta produktionen till låglöneländer där en människa robotiseras.

Annars hade vi haft kvar tillverkningsindustrin i västvärlden.

Oerhört mycket går att automatisera och så har det varit sedan de första industrirobotarna kom.
Tyvärr är det ju så att det oftast är ännu billigare att flytta produktionen till låglöneländer där en människa robotiseras.

Annars hade vi haft kvar tillverkningsindustrin i västvärlden.
Nja, både och. Nästan all avancerad produktion är kvar i väst.

Nja, både och. Nästan all avancerad produktion är kvar i väst.
Vilken avancerad produktion finns inte i Kina/Japan/Korea? Osäker på övriga länder därborta - ex. Vietnam som tillverkar mycket japanskt (men skulle tro att det mest är manuell sammansättning/montering)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman