Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Åtminstone två har försökt och misslyckats. En av dem kom riktigt nära.

Men det är inte helt lätt att komma åt USAs president ens om du är beredd att dö för det. Och för de flesta människor tar det emot att döda en annan människa, framförallt en folkvald statschef. Även om det visar sig att denna är en narcissistisk galning.
det tar inte emot ett jävla dugg mer än att döda en mus i köket.
jag har skjutit lite i mina unga dagar så jag skulle nock träffa
så jävla svårt är det inte att komma nära, han far ju runt överallt.
men man får ju vara lite smartare än han i busken med ett blank gevär som blänker i solen.

regimen i venezuela har givit order om att alla som var involverat eller bara tyckte det var bra att maduro blev hämtat ska aresteras. dom går runt på gatorna o kollar folks mobiler. hitter dom minsta sympati for kuppen, åker dom in
det full kalabalik i caracas, med paramilitärer o annat dräg som springer runt o ska ta kontroll
tack för din hjälp till demokrati psyko .
det blev som jag sa innan, psyko skiter högaktnings fullt i vad det händer inne i venezuela

det tar inte emot ett jävla dugg mer än att döda en mus i köket.
jag har skjutit lite i mina unga dagar så jag skulle nock träffa
så jävla svårt är det inte att komma nära, han far ju runt överallt.
men man får ju vara lite smartare än han i busken med ett blank gevär som blänker i solen.
Han stack ju även pipan genom staketet för att vara extra uppenbar.
Men så enkelt är det nog inte, som sittande president har han långt bättre skydd än han hade som expresident. Han fick ju som skräpet i rullorna som skyddsdetalj. Och han som lyckades ge honom en öronpiercing var ju på ett tak som secret service skulle haft folk på.
Du behöver nog skaffa en bra bössa med utomordentlig träffbil med väldigt jämn ammunition om du vill skjuta honom nu. Och se till att ditt näste inte går att att ovanifrån.
Och sedan vara beredd att dö för det.

Men omöjligt är det nog inte.

USA tillhör alla de Indianstammar som var där innan europeerna råkade "upptäcka" kontinenten. Give US back to all native americans!
ICE stoppar ju redan folk från First Nations (indianer/native/ursprungsbefolkning) och ifrågasätter deras medborgarskap.
Komiskt efter som de varit på kontinenten längre än den vite mannen varit det

Kan ju också vara så att operationen var förankrad hos rätt personer inom Venezuelas militär och politiska ledning.
Ett antal helikoptrar på väg från en hangarfartygsgrupp kommer inte som en överraskning för någon nations militär snäppet över stenåldern.
En till sak som talar för detta är ju att det mest verkar vara Kubanska legosoldater som fått sätta livet till på marken.
Dom kanske missat underhållsrutinen av S-300 i Venezuela och
kört med nått liknande Schweiz variant i kommunen Crans Montana.
Typ: Istället för kontroll av Brandsäkerhet Minst vartannat år enligt Kantonens regler, har inte kommunen brandsäkerhetskollat Baren i Crans Montana sedan år 2019 !
1767716358586.png

Last edited:
Låter som han har varit på talarkurs hos kollegan Putin !
View attachment 524451
Intressant är att USA redan har trupp på Grönland och att de får göra affärer med dem.
Så att de eftersträvar just det är ju en.....lögn
De vill åt naturresurserna och de vill ha dem billigt. Inte till marknadspris.
Se bara:
-Avtalet med Ukraina (där de skulle ge upp allt närmaste 50 åren mot säkerhetsgarantier, som inte hölls en enda dag)
-Venezuela där man vill åt oljan

Intressant är att USA redan har trupp på Grönland och att de får göra affärer med dem.
Se bara:
-Avtalet med Ukraina (där de skulle ge upp allt närmaste 50 åren mot säkerhetsgarantier, som inte hölls en enda dag)
Det konstaterade folk redan på 1800-talet, för mer än 100 år sedan. Lita aldrig på politiker
"They made us many promises, more than I can remember. But they kept but one—They promised to take our land...and they took it."

Se bara:
Ja de har ju hittills haft fritt fram för sin militär på Grönland från Danmark, medans Danmark står för allt annat, så det är ju påtagligt dumt att ändra det med de skälen de ger.
Och ryska skepp vid Grönland? Visst, men de är överallt längs USAs kust med och tills de fått ordning på sin egen skit ringer det argumentet falskt med.
Det är det gamla imperialistiska USA helt enkelt. De som anföll Korea 5 gånger innan koreakriget, tog diverse öar och hade sig.

Megyn Kelly, en MAGA Influencer, jämför Fox News rättfärdigande av invasionen i Venezuela med rysk propaganda-tv. 😱

Har hon fått ett "red pill" eller lever hon i fel eko-kammare och har fått TDS?🤔
Hur som helst verkar det smittsamt. 😅

Jag skrev tidigare att mycket av mina kunders affärer har letat sig till andra marknader än USA.
Inom Europa, Afrika men mest till Kina.
EU verkar också har gått på den linjen då man istf handelskrig nu valt samarbete.
Detta då administrationen i USA inte längre går att lita på (utom vad gäller invasioner).
Här Yanis, för detta grekisk finansminister, om vad som kommer hända.

Kommer världen bli bättre? Knappast.
Har Europa något val? Tyvärr verkar det inte så.

psyko har lämnat venezuela i kaos, o nu krävar han att dom skickar sin olja till usa. som han sen personligt ska ta hand om pengarna från försäljningen. som ska gå till folket i venezuela OCH usa.
undrar hur han ska dela pengarna, typ 1 dollar till vene, 1 dollar till usa och 100 dollar i fickan

han ska ta över grönland med sina metalar o mineraler

senast nu har han bordat en oljetankar i nord atlanten

han är ingen världs ledare. han är simpel gemen äcklig tjyv
putin är en pojk scout i förhållande till psyko
freden på jorden håller knappast 3 år till i denna takten.
sanna mina ord det blir världskrig innan hans 3 år är slut
han är totalt sinnessjuk. må döden hämta han snabbt som fan

psyko har lämnat venezuela i kaos, o nu krävar han att dom skickar sin olja till usa. som han sen personligt ska ta hand om pengarna från försäljningen. som ska gå till folket i venezuela OCH usa.
undrar hur han ska dela pengarna, typ 1 dollar till vene, 1 dollar till usa och 100 dollar i fickan

han ska ta över grönland med sina metalar o mineraler

senast nu har han bordat en oljetankar i nord atlanten

han är ingen världs ledare. han är simpel gemen äcklig tjyv
putin är en pojk scout i förhållande till psyko
freden på jorden håller knappast 3 år till i denna takten.
sanna mina ord det blir världskrig innan hans 3 år är slut
han är totalt sinnessjuk. må döden hämta han snabbt som fan
Tekniskt sett så har väl Venezuela en ganska enorm skuld till USA enligt internationell dom sedan Chavez stal amerikanska oljeplattformar etc?

*/ ?>
Back