Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Den lilla "invasionen" verkar dock ha tagits mot gott av venezualerna vad jag kunnat se. Nu börjar ju den dementa gubben hojta åt colombia som idag faktiskt är en demokrati, och Grönland ska vi inte ens tala om... Känns som man fattar varför jänkarna går i Putins spår.

skulle man inte kunde lura psyko o ge grönland till putin innan psyko hinner ditt
fi fan va kul o se hans min när han fattar att putin har tagit över grönland
man kan ju byta grönland för fred i ukraine.
jo tack jag tar emot fredspriset :rofl:rofl

Hellre Kina så att Trump får det lite hett om öronen.

Danmark som är en Ö-nation kan ju trada Grönland mot Florida, Californien och Alaska :)
Då har de ju gjort en "deal" med "el Predicator" D Thump! ;)

Oh, en annan slumpmässig sak om Venezuela-aktionen... Venezuela har väl en ganska okej mängd S-300-system, och de verkar allihop ha varit helt värdelösa. USA förlorade väl inte en enda liten helikopter eller något flygplan?
Så, det tillsammans med operationen i Iran där de var lika värdelösa, och deras brist på effektivt skydd i Ryssland i allmänhet gör väl att man kan dra slutsatsen att de är ganska värdelösa kuttersmycken för diktaturer?
FB_IMG_1767632280131.jpg

Den lilla "invasionen" verkar dock ha tagits mot gott av venezualerna vad jag kunnat se. Nu börjar ju den dementa gubben hojta åt colombia som idag faktiskt är en demokrati, och Grönland ska vi inte ens tala om... Känns som man fattar varför jänkarna går i Putins spår.

Om nu Maduro ska åtalas så är väl den internationella domstolen fortfarande i Haag och inte i New York?

Om nu Maduro ska åtalas så är väl den internationella domstolen fortfarande i Haag och inte i New York?
Han är ju efterlyst i USA för knarkbrott, så de kan nog vilja åtala honom för det. Vad jag vet håller inte Haagdomstolen på med sådana åtal, men jag har fel rätt ofta. :hihi

Maduros barn blev väl tagna i tullen med massa knark för några år sedan, bland annat?

Oh, en annan slumpmässig sak om Venezuela-aktionen... Venezuela har väl en ganska okej mängd S-300-system, och de verkar allihop ha varit helt värdelösa. USA förlorade väl inte en enda liten helikopter eller något flygplan?
Så, det tillsammans med operationen i Iran där de var lika värdelösa, och deras brist på effektivt skydd i Ryssland i allmänhet gör väl att man kan dra slutsatsen att de är ganska värdelösa kuttersmycken för diktaturer?
Kan ju också vara så att operationen var förankrad hos rätt personer inom Venezuelas militär och politiska ledning.
Ett antal helikoptrar på väg från en hangarfartygsgrupp kommer inte som en överraskning för någon nations militär snäppet över stenåldern.
En till sak som talar för detta är ju att det mest verkar vara Kubanska legosoldater som fått sätta livet till på marken.

Han är ju efterlyst i USA för knarkbrott, så de kan nog vilja åtala honom för det. Vad jag vet håller inte Haagdomstolen på med sådana åtal, men jag har fel rätt ofta. :hihi

Maduros barn blev väl tagna i tullen med massa knark för några år sedan, bland annat?

Dom säger väl nåt sånt men enligt internationell rätt har dom inte rätt att hämta någon i ett annat land för den sortens åtal.

Däremot tror jag att han lagligt kan åtalas i Haag för att han brutit mot det demokratiska valet.

Jag tror inte föräldrar brukar åtalas för vad deras barn gör.

Dom säger väl nåt sånt men enligt internationell rätt har dom inte rätt att hämta någon i ett annat land för den sortens åtal.

Däremot tror jag att han lagligt kan åtalas i Haag för att han brutit mot det demokratiska valet.

Jag tror inte föräldrar brukar åtalas för vad deras barn gör.
Vad jag minns så har väl USA inte ratificerat de internationella lagarna, eller gett ICC domsrätt över amerikanska medborgare?

Hon refererar till ett möte den tredje januari, dvs för tre dagar sedan. De där två har varit ovänner i månader nu och hon har anklagat honom för ganska grova saker redan förut. Varför skulle han ha låtit henne delta i mötet under de premisserna när hon under längre tid har ansetts vara "förrädare"? Eller skulle alla republikanska kongressledamöter deltagit, då hade vi nog hört lite mer läckor.

Har inga högre tankar om Trump, men MTG är inte mycket bättre. Jag kan tänka mig att hon har lite mer moral men mest är hon nog mån om att bygga upp ett rykte som sanningssägare nu när MAGA-kulten ser henne som en fiende. Så även om det inte finns någon gräns för hur mycket jag misstror Trump så är jag inte helt benägen att tro MTG till punkt och pricka om inte fler vittnen kan bekräfta det där.

Det ryktades om skottlossning i Caracas i natt men jag hittar inget om det?
Jag utgår från att VP'n som tillsattes som president är den tjallare man haft.
Hon tillhör ju Maduros gäng så gubb-sur vet redan att hon är korrupt vilket passar perfekt.
Hon ska säkert få några smulor när gubb-sur med tillhörande oligarker plundrar landet.
Så kan ha varit någon grupp som vill ha bort VP'n som låg bakom.

Kanske...🤷

jag fattar inte att ingen gör något för att stoppa psyko, innan det spåra ur totalt
hade det varit i sverige nått sånt korumperat stolpskott hade dykt upp hade jag o andra jag känner gjort allt för att ta bort det äckliga ohyra
Åtminstone två har försökt och misslyckats. En av dem kom riktigt nära.

Men det är inte helt lätt att komma åt USAs president ens om du är beredd att dö för det. Och för de flesta människor tar det emot att döda en annan människa, framförallt en folkvald statschef. Även om det visar sig att denna är en narcissistisk galning.

Åtminstone två har försökt och misslyckats. En av dem kom riktigt nära.

Men det är inte helt lätt att komma åt USAs president ens om du är beredd att dö för det. Och för de flesta människor tar det emot att döda en annan människa, framförallt en folkvald statschef. Även om det visar sig att denna är en narcissistisk galning.

Det är inte helt lätt men ändå verkade det gå hur lätt som helst för han som sköt örat av Trump. Det där örat som snabbt växte ut så bra att man inte ser nåt av skadan.

På samma man som får skador i bägge händerna bara av att skaka hand.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back