Ska man vara orolig för Ryssland?

Är det någon här som tror Putler har så stor respekt för människoliv i Ukraina är kan inte tar till kärnvapen?
Själv är jag allt mer övertygad om att han inte skulle tveka en sekund "om Rysslands existens hotas".
Vem vet.
Men att snubben är galen och inte kan få sitta på så mycket makt han gör har varit tydligt länge.
Han borde JFK-ats redan när han skrev om konstitutionen....

Ukraina har ju endast vapenstöd för att försvara sig inte för att anfalla över gränserna, det har förvisso ändå förstörts en del viktiga depåer och förråd för lede fi. Men dagen närmar sig kanske då ukraina känner att nog är nog.

Är det någon här som tror Putler har så stor respekt för människoliv i Ukraina är kan inte tar till kärnvapen?
Själv är jag allt mer övertygad om att han inte skulle tveka en sekund "om Rysslands existens hotas".

Jag tror han skiter i Rysslands existens, det är nog mer en fråga om när Putins egen existens hotas.

Men med tanke på att han fortfarande inte använt kärnvapen så undrar jag nästan om det kanske inte finns några fungerande kärnvapen i Ryssland.

Jag tror han skiter i Rysslands existens, det är nog mer en fråga om när Putins egen existens hotas.

Men med tanke på att han fortfarande inte använt kärnvapen så undrar jag nästan om det kanske inte finns några fungerande kärnvapen i Ryssland.
Jag är rätt säker på att de har fungerande kärnvapen, men det är ett såntdär vapen som inte går att använda eftersom att man genast blir förvandlad till en radioaktiv glasöken om man gör det. MAD och allt sånt.

Ukraina har ju endast vapenstöd för att försvara sig inte för att anfalla över gränserna, det har förvisso ändå förstörts en del viktiga depåer och förråd för lede fi. Men dagen närmar sig kanske då ukraina känner att nog är nog.
Det har ju iofs gjort att Ukraina istället utvecklat egna kryssningsrobotar och långdistansdrönare för att täcka hålet, och så kan de regna västerländskt materiel på skitarna inom de egna gränserna istället, så det är inte helt av ondo, även om det är muppigt av USA.

Trump pressar Zelenskyj attackera Moskva​

Publicerad 15 juli 2025 kl 12.36
UTRIKES. Donald Trump har enligt Financial Times i hemlighet uppmanat Ukraina att slå till mot Moskva och Sankt Petersburg – för att tvinga Ryssland till förhandlingsbordet.

Vet inte om det är så smart
Risker för storkrig då. Så galen som Putin är
Mest undrar jag vad det ska göra med alla Trump-hatare som tycker det är en viktig ståndpunkt att alltid torgföra.

Mest undrar jag vad det ska göra med alla Trump-hatare som tycker det är en viktig ståndpunkt att alltid torgföra.

Du menar att man ska älska Trump nu? Han har förhalat och indirekt stött Ryssland i flera månader och nu bara för att han säger nåt annat än igår så ska vi älska honom? Oavsett Ryssland och Ukraina så håller han fortfarande på att köra världsekonomin i botten.

Dessutom kan han byta fot igen imorgon.

Last edited:

Trump pressar Zelenskyj attackera Moskva​

Publicerad 15 juli 2025 kl 12.36
UTRIKES. Donald Trump har enligt Financial Times i hemlighet uppmanat Ukraina att slå till mot Moskva och Sankt Petersburg – för att tvinga Ryssland till förhandlingsbordet.

Vet inte om det är så smart
Risker för storkrig då. Så galen som Putin är
Så länge folk glömmer Epstein så är väl allt bra...?
🤔

Sen rent krasst så har ju Ukraina sedan länge slagit till djupt inne i Ryssland redan och mot Moskva flyger det ju drönare med jämna mellanrum.
En stor skillnad är dock att de drönarna siktar och landar väldigt ofta i industrier som tillverkar krigsmateriel.

Du menar att man ska älska Trump nu? Han har förhalat och indirekt stött Ryssland i flera månader och nu bara för att han säger nåt annat än igår så ska vi älska honom? Oavsett Ryssland och Ukraina så håller fortfarande på att köra världsekonomin i botten.

MAGA sykofanterna hoppas fortfarande på gubb-surs 4D schack under vatten.
Även om ingen någonsin förklarar vad resultaten av 4D schacket ska bli för då kan man ju inte hoppa upp i efterhand och säga "Kolla va bra det blev!".
MAGA hoppas nu innerligt att någon av alla skitkakor gubb-sur kastat runt på väggarna ska falla på rätt plats.
Att någon liten mening faktiskt ska verka vettig.
För annars har ju alla andra haft rätt och man själv fel om denna galning.
Och erkänna för sig själv att man har fel när man svalt hela kult-grejen gör ont.
Så ont att man väntar tills listan på pedofiler är ute eller WW3 startat, om ens då.
Och OM något, mot förmodan, går rätt väg behöver MAGA fortfarande bevisa att det var det enda och bästa sättet att nå detta resultat och att resultatet i sig är bättre än alla andra.

Kamala hade avslutat kriget.

Du menar att man ska älska Trump nu? Han har förhalat och indirekt stött Ryssland i flera månader och nu bara för att han säger nåt annat än igår så ska vi älska honom? Oavsett Ryssland och Ukraina så håller han fortfarande på att köra världsekonomin i botten.

Nej jag menar bara att så många är helt inkörda på en linje i taget, lite som Trump själv, antingen är något fabulous eller disgusting.

Där tror jag tvärtom, hade han varit egoist hade han för länge sedan flyttat till Italien och levt loppan.

Fast det blev ju en TACO det med, två timmar senare var det ju ett nytt besked från TACO-chicken, nu vill han ju inte alls att dom ska anfalla moskva, därför skulle han inte skicka några medelräckvidds robotar som han hade lovat

Och dom utlovade 17 patriotsystemen backade han också på.

Käften går fortare än hjärnan på den orangea gubbfan, han gillar att säga saker som han sedan backar ur utan att få någon som helst kritik av sina väljare för..

Last edited:
Fast det blev ju en TACO det med, två timmar senare var det ju ett nytt besked från TACO-chicken, nu vill han ju inte alls att dom ska anfalla moskva, därför skulle han inte skicka några medelräckvidds robotar som han hade lovat

Käften går fortare än hjärnan på den orangea gubbfan, han gillar att säga saker som han sedan backar ur utan att få någon som helst kritik av sina väljare för..
Han har fått kritik från de egna om Epsteinlistorna.
Tyvärr inte lika viktigt för mig som att meja ryssar.

Får han inte kritik av sina väljare? Svensk mainstream media påstår ju att hans väljare bränner sina kepsar och beklagar sig å det tydligaste, det kanske också är fake news förvisso.

Jag har bara sett att han sagt att EU/NATO kommer betala tillbaka för allt stöd. Det är bra.

Agent Krasnov fick alltså nya order från Moskva

Får han inte kritik av sina väljare? Svensk mainstream media påstår ju att hans väljare bränner sina kepsar och beklagar sig å det tydligaste, det kanske också är fake news förvisso.

Jag har bara sett att han sagt att EU/NATO kommer betala tillbaka för allt stöd. Det är bra.
EU/NATO betalade ju för när amerikanerna åkte till Mellanöstern och skapade flyktingströmmar, det var Nato som fyllde på med materiel i USAs lager då, exempelvis.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman