Ska man vara orolig för Ryssland?

"US intelligence discovered earlier this year that the Russian government planned to assassinate the chief executive of a powerful German arms manufacturer that has been producing artillery shells and military vehicles for Ukraine"

Det är väl inget konstigt?
USA höll på i 50 år med sina försök att mörda Castro.
Israel har för vana att mörda statens fiender utomlands.

Knepigt, men har inte Wikipedia också fått mycket kritik för att ha gjort samma sak?

Så minns jag det så jag har helt slutat skänka pengar, vilket jag förut tyckte var självklart (även om små summor).

Så här går det med allt som woke sätter tänderna i, det går ett tag, sedan flyttar andra tyranner gränsen för vad de också kan göra.

Vad var det Spicer sade, alternativa fakta?

Livet som rysk "mc-ordonnans" verkar hårt. Nästan så man skulle kunna tro att de egentligen är en del av de stridande förbanden och inte bara levererar fältpost till de ukrainska (?) skyttevärnen :rolleyes:

Godmorgon @Birger H !
Fortfarande strängt upptagen?

Denna video har varit uppe för diskussion i diverse medier.
Det är en video när Ukrainska trupper stormar ryska skyttevärn.
Diskussionerna har varit att det dör ryssar när ukrainarna rensar värnen.
Ryssarna skjuter mot ukrainarna. Ukrainarna slänger in granater och skjuter mot hålen som finns längs skyttegraven.
Efter att ha kollat hela så vet jag inte hur de skulle gjorts annars :va
De kan ju liksom inte köra en Anna Odell och gå in i de mörka värnen och krama fienden och säga att allt skall bli ok....

Länk till videon

Ryssarna skjuter mot ukrainarna. Ukrainarna slänger in granater och skjuter mot hålen som finns längs skyttegraven.
De kan ju liksom inte köra en Anna Odell och gå in i de mörka värnen och krama fienden och säga att allt skall bli ok....

Länk till videon
Alla som i strid dödar fientliga soldater som invaderat landet är fascister/nazister. :mattias

Länk till videon
Jag ser inte riktigt problemet. Om bara ryssarna ger fan i att invadera grannländer så kommer fler av dem leva längre.
De verkar inte förstå att de inte är välkomna.

Har börjat titta på den här, bara kommit 8 minuter in men jag asgarvar.

Lite om undervattenskablar

Det där är väldigt vanligt.

Antingen pga bottentrålar eller när fartyg ankrar. Det stora problemet är att dessa kablar inte är uppmärkta i sjökorten eller i GPS-plottrar. Det är i princip alltid olyckshändelser som är orsaken. Även ryska kablar har gått sönder.

Det där är väldigt vanligt.

Antingen pga bottentrålar eller när fartyg ankrar. Det stora problemet är att dessa kablar inte är uppmärkta i sjökorten eller i GPS-plottrar. Det är i princip alltid olyckshändelser som är orsaken. Även ryska kablar har gått sönder.
Nu är det knappast det som har varit fallet med de kablar i Östersjön som uppmärksammats de sista åren.

Har du exempel med länk på ryska kablar som gått sönder? Var i så fall?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman