Är du HELT säker på att Nordkorea är så ruttet som väst vill få dig att tro`?
Genialiskt klipp för att avslöja västvärldens totala hyckleri. Har några polare som jobbar på ABB och dom har varit mycket i Nordkorea på byggkontrakt. Rest runt i landet. Dom känner inte igen sig i din beskrivning av landet som jag gör gällande hur Ryssland beskrivs. Nordkorea hamnade under Sovjets sfär efter WWII och Sydkorea hamnade under USA....... Tragiskt misstag. Australiensarna säger sanningen här gällande propaganda och våra groteska överdrifter. En polare som jag kört mycket hoj med har rest runt i Kina rejält mycket. Han säger samma sak...... Kina är nödvändigtvis inte det sämsta landet på klotet. USA´s oändligt många "tankesmedjor" och rena propagandabyråer som Radio Free Asia, Radio Free Europe, CEPA, RAND etc etc etc....... I Sverige har vi tex Östgruppen med 11 heltidsanställa som anordnar seminarier och totalt VRÄKER ur sig lögner och överdrifter. Vart får Östgruppen sina pengar ifrån? Svårt att ta reda på men helt sjukt nog ägdes Östgruppen länge av ett tandhygienistföretag utanför Västervik...... Udda?
Dom journalister som framförallt mördats i Ryssland var under Jeltsin-åren och i kölvattnet därefter. Och morden var kopplade till Tjetjenien och när journalister granskade dom oligarker som senare drog....... Ryssarna VET att man gjorde allt fel gällande Tjetjenien under dom där åren. Det hade gisslandramat på Dubrovkateatern i Moskva, gisslandramat på skolan i Beslan etc som följd. 2000 - 2004 var det fortfarande hyfsat kaosartat i Ryssland efter att USA sparkat undan benen på landet men sen vände det. Oligarkerna drog och relationerna till Tjetjenien blev bättre. Man hittade vettigare lösningar..... Boris Nemtsov vart mördad av tjetjener. Han var huvudförhandlare under gisslandramat på Dubrovkateatern och var en av dom som beordrade polisen att storma stället vilket gjorde att väldigt många dog. Att spruta in giftgas i en teaterlokal full med civila och tjetjenska terrorister istället för att förhandla var en särdeles dålig idé. Senare gjorde Ryssland exakt det gisslantagarna krävt. Man drog tillbaka sina styrkor från Tjetjenien och bevarade efter det gränsen enbart.
Om du kollar ovan så är inga av mina länkar gällande Rysslands ekonomi ryska utan det är etablerad europeisk och amerikansk media som är källorna. Ryssland går ekonomiskt väldigt bra. Sen får du tro vad du vill utöver det...... Själv ser jag gärna att Assange och många till i samma sits släpps fria. Oliktänkande är bevisligen inte ok i västvärlden. Ditt eget behandlande av mig påvisar samma. Det är tydligen inte ok att se omvärlden som mindre svart/vit än vad du gör.
Är omvärlden mindre svart/vit än vad du vill tro och är du väldigt påverkbar av västpropaganda? Eller är det som du säger jag som stödjer "diktaturer" med "fångläger" istället för "fängelser"? Och hur vart det nu då.....? Existerade någonsin den där lagen i Nordkorea gällande att alla skulle frisera sig som Kim? Nä, den existerade inte.
Det finns nästan 80 länder klotet runt där homosexualitet är förbjudet och straffas med prygel, fängelse eller döden. Ryssland är inte ett av dessa länder. Flera stater i USA, Litauen, Bosnien, många länder i den katolska världen har hårdare "antiböglagar" än vad Ryssland har. Homosexualitet är INTE olagligt i Ryssland. Däremot så har dom en lite mer gammalmodig syn på det hela men generellt så är grundtanken att inte fläka ut sin sexualitet för allmän beskådan i det officiella rummet. Pride hålls inomhus i Ryssland och det finns över 30 bögklubbar bara i centrala Moskva. Jag har varit på två av dom. Sen är det samma som här, ibland blir bögar nedslagna i Ryssland.
Efter en positiv inledning av Västerås Pride i Vasaparken under torsdagen ändrades det till dystrare stämning under kvällen, då en man i 45-årsåldern fick föras till sjukhus efter att ha utsatts för en misstänkt grov misshandel med hatbrottsmotiv. – Det hade kunnat vara vem som helst av oss, det...
www.svt.se
sv.wikipedia.org
Pridefestivalen i Skövde hölls under lördagen. Anhängare till Nordiska motståndsrörelsen tågade i samband med detta och ska ha misshandlat en person vid Prideom
www.aftonbladet.se
Freja blev misshandlad med knytnävslag när hen deltog i Prideparaden i Malmö under lördagen. ”Han kallade mig hora, fitta och sa att han skulle knulla mig så att jag inte skulle kunna stå på en vecka” säger Freja till QX.
www.qx.se
Guiden Mikael Andersson skulle hålla i en stadsvandring om de homosexuellas Stockholm och väntade på intresserade framför Kungliga operan i…
www.dn.se
Edvin Törnblom har tillsammans med sin bundsförvant Johanna Nordström Sveriges största podd, de har skapat ett helt nytt ungdomsspråk, åkt land och rike ...
sverigesradio.se
Samma händer år efter år även här i Sverige. Det finns idioter överallt. Du verkar ignorera när det sker här. Men generellt så är det ingen större skillnad för homosexuella där i jämförelse med här förutom på en (1) punkt. Man håller sin sexualitet lite mer privat/inomhus i Ryssland. Och det kan man givetvis ha åsikter om. Men som bög skulle nog dom flesta vilja bo i Ryssland istället för i Arkansas, Tennessee, North Dakota, Missouri etc...... Även där...... Inte heller detta ämne är svart/vitt.