Heaven
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 29 Oct 2023
- Hoj
- Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Den där frågan handlar ju egentligen mer om media än om Åkesson, Biden eller Putin. Den här typen av fördummande förenkling som kokar ner till att svaret alltid måste vara ja eller nej, för eller emot, ond eller god osv. Tycker Åkesson gör rätt i att underkänna frågeställningen, vilket fler politiker borde göra oftare. Att underkänna frågeställningen motsäger inte heller att man i skarpast möjliga ordalag samtidigt kan fördöma Rysslands agerande.Lugn nu herr vi ska ha Ryssland i Europarådet Brooklyn. Sluta leta syndabockar för det ni gjort med Sverige.
Så vem väljer du?
– Vilken är kontexten, ska jag välja mellan USA och Ryssland? säger Jimmie Åkesson (SD).
Vilken politisk ledare föredrar du av de här två? Det är kontexten.
– Det beror helt på kontexten, säger Jimmie Åkesson (SD).
Kontexten är att vi sitter här och jag ställer frågan till dig.
– USA är en västerländsk demokrati och Ryssland är inte det. Utan Ryssland är ett auktoritärt samhälle i dag och utvecklas ännu mer i den riktigt. Självklart väljer jag USA:s samhällssystem framför det ryska, säger Jimmie Åkesson (SD).
Lite samma som med partiledardebatten i söndags. Hela formatet är helt skevt och bara gjort för att skapa en dramaturgi som får deltagarna att visa sina sämsta sidor och utplåna alla möjligheter till intelligenta resonemang. Men det blir ju "bra" TV.