Ska man vara orolig för Ryssland?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Är du dum på riktigt? Ryssland har angripit TRE grannländer. Helt i nivå med Hitler. Och har ingenting med att skydda sina gränser, dessutom med retorik att folkslag i grannländer inte ens finns, med andra ord ska utrotas.

De har hotat ännu fler länder. Baltikum, gamla warsavapaktsländer, men även Finland och Sverige om vi inte gör som han behagar, går med i föreningar som han inte gillar etc. Den där idioten kommer inte sluta förrän någon tvingar honom. Och det kommer behöva ske med vapen, inte med ord. För det är enda språket han förstår.
Förhandlingar har man inte prövat än, så det vet vi inte. Det är fler som talar maktspråk. President George W. Bush, mästare på att hota andra länder. Tal den 20 september efter terrordåden:
”Every nation in every region now has a choice to make. Either you are with us or you are with the terrorists.”

Klart att Sverige vill gå med i Nato, USA säger man inte emot. Inte vågar vi bli klassade som terroriststat av världen mäktigaste militärmakt.
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jadu Tammer.... Årets troll vinner du i alla kategorier.
Du har missat innebörden av begreppet "troll". Jag är inte ute efter att störa eller bara säga emot, jag försöker få en lite mer nyanserad bild av Ukrainafrågan. Med tiden, när kriget har kört fast och man inser att man bara fortsätter spilla liv, så kommer jag få rätt. Man måste till förhandlingsbordet, det är bara där kriget kan få ett slut.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du har missat innebörden av begreppet "troll". Jag är inte ute efter att störa eller bara säga emot, jag försöker få en lite mer nyanserad bild av Ukrainafrågan. Med tiden, när kriget har kört fast och man inser att man bara fortsätter spilla liv, så kommer jag få rätt. Man måste till förhandlingsbordet, det är bara där kriget kan få ett slut.
Men du undviker det där med dina droger, jag tycker det vore intressant att höra, du är sannolikt sporthojs enda narkotikalangare, du är garanterat den enda som är klantig nog att åka dit på det i alla fall.
Vad var det för droger och hur mycket hann du sälja?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men du undviker det där med dina droger, jag tycker det vore intressant att höra, du är sannolikt sporthojs enda narkotikalangare, du är garanterat den enda som är klantig nog att åka dit på det i alla fall.
Vad var det för droger och hur mycket hann du sälja?
Nej, det är säkert en av SÄPO-tomtarna som Klockringaren springer på hela tiden.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Du har missat innebörden av begreppet "troll". Jag är inte ute efter att störa eller bara säga emot, jag försöker få en lite mer nyanserad bild av Ukrainafrågan. Med tiden, när kriget har kört fast och man inser att man bara fortsätter spilla liv, så kommer jag få rätt. Man måste till förhandlingsbordet, det är bara där kriget kan få ett slut.

Nix. Definitionen av troll är du.
Kommer med en del ganska obehagliga åsikter.
Förnekar fakta.
Outtröttlig i sitt
argumenterade.


Likförbannat sitter jag och matar trollet igen.

Nåja, snart har väl Tammer fått tillräckligt med rubel för att köpa en SR 250.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nix. Definitionen av troll är du.
Kommer med en del ganska obehagliga åsikter.
Förnekar fakta.
Outtröttlig i sitt
argumenterade.


Likförbannat sitter jag och matar trollet igen.

Nåja, snart har väl Tammer fått tillräckligt med rubel för att köpa en SR 250.
Ja jag fattar inte vad det är med er, vem bryr sig om vad någon enkelspårig snorunge som åkt på narkotika har att säga. Det här är lika intressant som random psykbryt i tunnelbanan, man byter vagn eller ber dem hålla käften, man tar inte med dem på krogen och diskuterar natten lång.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Ja jag fattar inte vad det är med er, vem bryr sig om vad någon enkelspårig snorunge som åkt på narkotika har att säga. Det här är lika intressant som random psykbryt i tunnelbanan, man byter vagn eller ber dem hålla käften, man tar inte med dem på krogen och diskuterar natten lång.

Helt rätt såklart.
Men Tammer är ju så förbannat jävla provocerande så att det är svårt att lägga band på sig...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Helt rätt såklart.
Men Tammer är ju så förbannat jävla provocerande så att det är svårt att lägga band på sig...
Hade samma problem, man vill ju bemöta de mest korkade inläggen, men det ger bara mer trolltrafik i resonemang som ständigt går i cirklar. Valde att ignorera honom (mus över hans namn, knapp "ignorera") och sparar därmed både tid och blodtryck. Vill man tvunget läsa vad idioter tycker så finns ju fortfarande flashback.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Helt rätt såklart.
Men Tammer är ju så förbannat jävla provocerande så att det är svårt att lägga band på sig...
Det enda som är provocerande är att han verkar vara samma person som med glädje och för egen vinning vill förstöra andra människors liv.

Sedan är det väl inte provocerande med någon som bara upprepar sig, besök inte ett demensboende liksom.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Men du undviker det där med dina droger, jag tycker det vore intressant att höra, du är sannolikt sporthojs enda narkotikalangare, du är garanterat den enda som är klantig nog att åka dit på det i alla fall.
Vad var det för droger och hur mycket hann du sälja?
Det där grundar sig nog i något missförstånd, av någon. Jag har aldrig handlat med droger eller "åkt dit" för någonting ö h t. Jag nyttjar inget starkare än whisky.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nix. Definitionen av troll är du.
Kommer med en del ganska obehagliga åsikter.
Förnekar fakta.
Outtröttlig i sitt
argumenterade.


Likförbannat sitter jag och matar trollet igen.
Om alla åsikter som inte hatar den stackars Putin är obehagliga, så är det sant.
Fakta som levereras av Zelensky är inte fakta.
Nåja, snart har väl Tammer fått tillräckligt med rubel för att köpa en SR 250.
Tyvärr så är dessa hojar uppköpta av samlare och är ytterst sällsynta på marknaden.
 

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Om Putte ser en sån här klipp, tycker han fortfarande att ”operationen” är motiverad?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om Putte ser en sån här klipp, tycker han fortfarande att ”operationen” är motiverad?
Han bryr sig ju inte ens lite om sina soldater så varfor skulle han ändra sig för att de dör?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Om Putte ser en sån här klipp, tycker han fortfarande att ”operationen” är motiverad?
Inte mycket till krig det där. Varför ligger ryska soldater under rishögar på ett sönderbombad fält och väntar på att få en granat i skallen? En ny strategi?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Hade samma problem, man vill ju bemöta de mest korkade inläggen, men det ger bara mer trolltrafik i resonemang som ständigt går i cirklar. Valde att ignorera honom (mus över hans namn, knapp "ignorera") och sparar därmed både tid och blodtryck. Vill man tvunget läsa vad idioter tycker så finns ju fortfarande flashback.
Det gäller de flesta i den här tråden. Eftersom argumenten som presenteras hela tiden är desamma så är det naturligt att mina repliker också blir desamma.
"Putin är värre än Hitler". - Nej, Putin har helt andra orsaker till kriget
"Ryssar är patrask och ska dö" - Nej, ryssar skiljer sig inte från ukrainare rent genetiskt
"Putin vill utrota Ukrainas folk" - Nej, Putin vill stoppas Natos utbredning

Så kan den här tråden fortsätta i all oändlighet. Men det är inte bara jag som maler om samma argument om och om igen..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det där grundar sig nog i något missförstånd, av någon. Jag har aldrig handlat med droger eller "åkt dit" för någonting ö h t. Jag nyttjar inget starkare än whisky.
Ta då ännu en chans att förklara detta.
Det är ju din profil, eller hur?
e1e6815b124e526d4fbc2535cd43c9d4.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Masja ritade teckning - pappa får fängelse
i dag kl 17.30Joachim Kerpner
DELA
”Jag är emot kriget”, står det på bilden av Masja och hennes fredsteckning.

”Jag är emot kriget”, står det på bilden av Masja och hennes fredsteckning. Foto: Privat
Ryska Masja, 13, ritade en fredsteckning.
Då kom säkerhetspolisen FSB till skolan.
Nu har pappan dömts till två års fängelse och dottern har omhändertagits av socialtjänsten, rapporterar den exilryska tidningen Meduza.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top