Ska man vara orolig för Ryssland?

On topic: Ryssland har ju aldrig åstadkommit något snyggt, trots ivrigt kopierande av västerländska designer/konstruktioner. Dock finesslöst och med tappade proportioner.
MAZ-537 är ju en av världens kanske inte vackraste men iaf mest uttrycksfulla fordon. Utstrålar kraft nog att ändra jordens rotationriktning men en oerhörd sorgsenhet över att den alltid måste jobba för galna despoter.
537an gick i produktion -59 och är fortfarande i bruk. Troligen har den andra kvalitéer än låg bränsleförbrukning med sin 40 liters V-12a från mellankrigstiden.
ttr-urss-MAZ.537-last-type.jpg
maz_537.jpg
 
Verkar vara tunn plåt i fronten.
 
MAZ-537 är ju en av världens kanske inte vackraste men iaf mest uttrycksfulla fordon. Utstrålar kraft nog att ändra jordens rotationriktning men en oerhörd sorgsenhet över att den alltid måste jobba för galna despoter.
537an gick i produktion -59 och är fortfarande i bruk. Troligen har den andra kvalitéer än låg bränsleförbrukning med sin 40 liters V-12a från mellankrigstiden.

Bukhankan har ju ännu ledsnare uppsyn, och tekniskt sett* började den tillverkas 1958, och man kan köpa en fabriksny idag... Var det någon som sa långa tillverkningsserier?

UAZ-452D_1-e1428046774920.jpg


*Då som UAZ 450, men den ledsna uppsynen kom med en (anti)facelift 65....
 
Bukhankan har ju ännu ledsnare uppsyn, och tekniskt sett* började den tillverkas 1958, och man kan köpa en fabriksny idag... Var det någon som sa långa tillverkningsserier?

UAZ-452D_1-e1428046774920.jpg


*Då som UAZ 450, men den ledsna uppsynen kom med en (anti)facelift 65....
Jo, en sån har jag ju haft och det är en speciell bil minst sagt. Den smala spårvidden och dito däcken gör dock att den saknar MAZens aura av kraft. Bukhankan ser ju bara trött och deprimerad ut vilket är rätt passande med tanke på prestandan...
 
MAZ-537 är ju en av världens kanske inte vackraste men iaf mest uttrycksfulla fordon. Utstrålar kraft nog att ändra jordens rotationriktning men en oerhörd sorgsenhet över att den alltid måste jobba för galna despoter.
537an gick i produktion -59 och är fortfarande i bruk. Troligen har den andra kvalitéer än låg bränsleförbrukning med sin 40 liters V-12a från mellankrigstiden.
ttr-urss-MAZ.537-last-type.jpg
maz_537.jpg

Jag tycker att den utstrålar "bränslebrist" och "totalt beroende av fungerande logistik" vilket gör den omöjlig i Rysslands armé...
 
Är cykelskytteförbanden aktuella snart? ?
Med tanke på problem för tross och annan logistik.

Vinter- skidor med cykel på ryggen.
Sommar- cykel med skidor på pakethållare.

(Våra sista cykelskytte avvecklades ungefär när Irak gick in i Kuwait)
 
Jo, en sån har jag ju haft och det är en speciell bil minst sagt. Den smala spårvidden och dito däcken gör dock att den saknar MAZens aura av kraft. Bukhankan ser ju bara trött och deprimerad ut vilket är rätt passande med tanke på prestandan...
Har du sökt hjälp för ditt självskadebeteende med ryska fordon?
Jag har ju åkt lite med Mathias på UmeåOffroad i hans UAZ (jag har bogserat hem den från skogen med trasig toppackning en gång också) och det är ju en... speciell bil.

Han har dock sjunkit så djupt i självskadebeteendet att det inte finns något hopp, hela hans gård ser ut som en rysk konvoy som har stannat upp.
Han har ju till och med något amfibiefordon om han behöver anfalla över älven :hihi
 
Har du sökt hjälp för ditt självskadebeteende med ryska fordon?
Jag har ju åkt lite med Mathias på UmeåOffroad i hans UAZ (jag har bogserat hem den från skogen med trasig toppackning en gång också) och det är ju en... speciell bil.

Han har dock sjunkit så djupt i självskadebeteendet att det inte finns något hopp, hela hans gård ser ut som en rysk konvoy som har stannat upp.
Han har ju till och med något amfibiefordon om han behöver anfalla över älven :hihi
Jag har också åkt i hans 469 och den är betydligt bättre än Bukhankan vad gäller komfort. Han har ju dessutom bytt till de helspärrade portalaxlarna vilket gör den överlägsen i terrängen också.

Jag har försökt rehabilitera mig men terapin slog över så pass att alla mina Sovjetiska fordon nu är byggda i Ukraina. Även den för alla riktiga män obligatoriska amfibiebilen...
 
Jag har försökt rehabilitera mig men terapin slog över så pass att alla mina Sovjetiska fordon nu är byggda i Ukraina. Även den för alla riktiga män obligatoriska amfibiebilen...

Nu tror jag du måste förklara dig lite, med bilder, Jag har sett hojen och Bukhankan, men någon amfibiebil har jag inte sett?
 
Nu tror jag du måste förklara dig lite, med bilder, Jag har sett hojen och Bukhankan, men någon amfibiebil har jag inte sett?
Jo, jag forskade på en liten och smidig terrängbil och kom fram till att LuAZ verkar ha rekordet för den minsta serieproducerade bilen med portalaxlar. När det visade sig att den militära versionen var amfibisk var jag bara tvungen att få tag på en.

Jag har funderat på att skicka tillbaka den till Ukraina för att hjälpa till i kriget. Frågan är bara hur jag ska lura Ryssarna att försöka använda den...
 
Jo, jag forskade på en liten och smidig terrängbil och kom fram till att LuAZ verkar ha rekordet för den minsta serieproducerade bilen med portalaxlar. När det visade sig att den militära versionen var amfibisk var jag bara tvungen att få tag på en.

Jag har funderat på att skicka tillbaka den till Ukraina för att hjälpa till i kriget. Frågan är bara hur jag ska lura Ryssarna att försöka använda den...
Hahaha... Det är bara att måla ett Z på den så tror dom att dom har fått det allra senaste från mobförråden...

Skämt åsido, det kanske är läge att IAF tillfälligt sätta en Ukrainsk flagga på sina ryska fordon så att inte någon får för sig att du är kompis med Putler
 
Last edited:
Bukhankan har ju ännu ledsnare uppsyn, och tekniskt sett* började den tillverkas 1958, och man kan köpa en fabriksny idag... Var det någon som sa långa tillverkningsserier?

UAZ-452D_1-e1428046774920.jpg


*Då som UAZ 450, men den ledsna uppsynen kom med en (anti)facelift 65....
Bukkake
 
Skämt åsido, det kanske är läge att IAF tillfälligt sätta en Ukrainsk flagga på sina ryska fordon så att inte någon får för sig att du är kompis med Putler
Bukhankan är såld, hojen byggd i Kyiv och bilen i Lutsk så jag har som sagt endast Ukrainska Sovjetfordon nuförtiden. Men jag har beställt ett par flaggor ändå.
 
  • Gilla
Reaktioner: GuW
Det här kriget verkar lida mot sitt slut, ryssarna är väl ganska utmattade nu? Dom gjorde ju ingenting rätt, märkligt att man ens sätter skjutvapen i händerna på pojkar som dessa. Är dom öht nyktra?

Och Putin som inte har koll på sin arme eller sina egna leksaker, klart det går åt helvete, allt blev ju fel, för få soldater, dåligt organiserat, dålig hårdvara, ingen koll helt enkelt. Så ska man ta över ett annat land med sådana funkistrupper!? Skäms han inte? Gubben kan säkert inte ens byta hjul på sin egen bil, och med 'kamrater' som han omger sig med blir det bara värre. Tänk om Stalin såg detta, och vad skulle Breznev säga? Jag är säker på att större delen av rysska folket är emot den där regimen, fascinerande egentligen att en nation kan fungera med sådana klowner i ledningen.

.. vore det inte på sin plats, för USA, att i nuläget ta över hela Ryssland? Nu har dom ju chansen. Behövs inga kärnvapen, behövs inte ens en duktig arme, bara dra några sträck med bomber över rätt ställen, möjligtvis bomba skiten ur Kreml och röda torget, och kör in med några Hummers och sätt flaggan - fixat! Många ryssar skulle nog jubla och hjälpa till.

Efter 40 år av kapprustning och 'star wars', det är NU amerika behövar handla! Nu har dom chansen, nu är ryssarna svaga. Ledningen är en grupp alkoholiserade gubbar som ändå kommer dö snart av blodförgiftning, med gikt, astma och gud vet vilka välfärdssjukdomar mer dom har av allt lyxliv på folkets bekostnad kan dom inte fokusera. Ta dom bara, NU!
Det här var väl ungefär läget i Finland efter 1 månad av Vinterkriget.
Efter 3 månader var det ganska stora bitar av Finland som förvsann.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top