Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och in Ukraina behöver de väl i princip några sådana här med några AT4 för att stoppa kolonnerna.
View attachment 469363

Namn, vilka är det som inte matas? Eller vad menade du med det?Som sagt var... Konstant namnkallande..
Ukraina ser ut att få lite bra saker från Kanada. Sverige borde väl kunna bidra med mera ammunition om så behövs?
View attachment 469374

Skyddsrum har man främst (och nästan enbart) i storstäder, man förväntar sig att folk inte tar sig därifrån.Ringde nyss syrran i Bromma.
Hemsk värd vi lever i sa hon. Å fråga om jag hade nåt skyddsrum.
Jodå sa jag. Var nyss nere där å ställde in mina skidor.
Hur har ni det med skyddsrum?
Ja, det var en jävligt bra deal tycks jag minnas, men nu har dom väl helt utgått till privat ägande och inspekteras inte längre?Mina föräldrar byggde skyddsrumsgarage på 80-talet. Jag tror att det är runt 70 m2 och minnet påstår att det kostade 24000:- för oss och 270000:- för staten. Det har varit koll vid något tillfälle att alla tillbehör finns kvar med betongblock till fönster och ventilation.
Ringde nyss syrran i Bromma.
Det finns med på kartan med 60 platser.Ja, det var en jävligt bra deal tycks jag minnas, men nu har dom väl helt utgått till privat ägande och inspekteras inte längre?
Dom är i alla fall inte med på skyddsrumskartorna tror jag
Bra, de har äntligen uppdaterat den där dj**la kartan och tagit bort hemliga saker från den.![]()
Skyddsrumskarta
I Sverige finns drygt 65 000 skyddsrum som är till för att ge befolkningen ett fysiskt skydd i krig. På skyddsrumskartan ser du var skyddsrummen finns.www.msb.se
Tsarbomben var aldrig tänkt att bli ett vapen, det var bara ett bidrag i kukmätartävlingen.Jag vill inte vara negativ men skyddsrummen som finns idag är väl konstruerade utifrån förutsättningarna från WW2. Läste lite om Tsarbomben från 60-talet. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tsarbomben Putin har idag betydligt starkare grejor. Bla. en torped med 100 megatons sprängkraft. Skapar en 500m hög tsunami. Tsarbomben på 50 megaton krossade fönsterrutor med tryckvågen 90 mil ifrån detonationen. Alla inom 100km får tredje gradens brännskador. Helt sjuka prylar Putin förfogar över, och Nato kanske ska tilläggas.
En Topol kan bära en laddning på 800kiloton, vilken man brukar använda som beräkningsmodell.
Jotack, det verkar finnas 218 skyddsrum i byn. Men eftersom att FMV ligger här så kan det väl kanske vara lite kört redan från början om det börjar ramla ner kärnvapen.Ringde nyss syrran i Bromma.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |