Ska man vara orolig för Ryssland?

Ja hur skall Putin komma ur det här?

Ukraina är ett modernt land med 44 miljoner invånare som har stöd av ungefär alla länder i hela världen, framförallt världens rikaste och mäktigaste demokratier.

Kina stödjer honom inte utan är snarare ute efter ett prejudikat som kan användas i fallet Taiwan. Dessutom är de förstås intresserade av ryskt obebott och av råvaror rikt territorium att exploatera i händelse av implosion av Putins rike…

När det begav sig med högvakten på 70-talet fick inte vi heller ha någon kula i loppet utan lära utföra mantelrörelse vid behov - så vi tjongade bara i magasinen - utan att veta ifall magasinet satt rätt eller inte. Tio skött, det var allt man hade med sig ut till posteringen - som lyckligsvis för mig var inne med Knugens Porschar.
"Fick vi inte heller"?

Finns inget som säger att vapnet var laddat eller ej.
Det är mycket lätt att kontrollera att magasinet är korrekt infört i brunnen utan att ladda.

Ukraina är ett modernt land med 44 miljoner invånare som har stöd av ungefär alla länder i hela världen, framförallt världens rikaste och mäktigaste demokratier.

Kina stödjer honom inte utan är snarare ute efter ett prejudikat som kan användas i fallet Taiwan. Dessutom är de förstås intresserade av ryskt obebott och av råvaror rikt territorium att exploatera i händelse av implosion av Putins rike…
DN spekulerade väl på just det där med Kina i någon artikel. Som tyvärr inte utvecklade tanken ordentligt.
Jag kan mycket väl se att ett ordentligt omstöpt Ryssland skulle kunna mer eller mindre bli en lydstat åt Kina.
Det är väl ingen bra utveckling det heller.
Bättre om Putin föll och äkta demokratiska krafter fick leda landet ut ur den situation de hamnat i.

Såg att kvällsblaskorna kör stora rubriker att man anfallit en kärnavfallsdepå.
Man behöver inte få panik för det.
Lite mera fakta i fallet:

Nej, dom har ju rotat runt i dammet i Chernobyl ockå och dragit upp radioaktivt material, men det är ju mest ett problem för dom själva.
Dom drar in dammet i sina fordon, på sina klader och bland deras mat och vatten

Ryssarna hade ju försökt fabricera någon historia om att Ukraina hade använt "smutsiga bomber", så då passar det ju bra att ha lite ryska soldater med förhöjda strålvärden att visa upp

DN spekulerade väl på just det där med Kina i någon artikel. Som tyvärr inte utvecklade tanken ordentligt.
Jag kan mycket väl se att ett ordentligt omstöpt Ryssland skulle kunna mer eller mindre bli en lydstat åt Kina.
Bättre om Putin föll och äkta demokratiska krafter fick leda landet ut ur den situation de hamnat i.
Av två onda ting ser jag ändå att ryssen skulle må bra av att vara för sig själv en stund. En generation eller två.

Nej, dom har ju rotat runt i dammet i Chernobyl ockå och dragit upp radioaktivt material, men det är ju mest ett problem för dom själva.
Dom drar in dammet i sina fordon, på sina klader och bland deras mat och vatten

Ryssarna hade ju försökt fabricera någon historia om att Ukraina hade använt "smutsiga bomber", så då passar det ju bra att ha lite ryska soldater med förhöjda strålvärden att visa upp
Precis! Samma som att ryssen rapporterar i regimmedia att Ukraina vill beskjuta civila mål…

Precis! Samma som att ryssen rapporterar i regimmedia att Ukraina vill beskjuta civila mål…
Ja, i synnerhet som striderna sker inne i Ukraina, dom har ju väldit stort sug att attackera civila mål i sitt eget land som dom förhoppningsvis får behålla...

Jag tror att Ryssarna har samlat sina styrkor under natten, jag har kollat en livestream från 4 olika kameror sedan i går kväll (jag har givetvis sovit också) och inga stridigheter på någon av dom

Det är ju lite synd, för då blir dom ju slagkraftiga igen.
Det var ju annars kul med stridsvagnar som kört slut på bränsle och sura Ukrainska gubbar i personbi som stannar och frågar om dom behöver bogserhjälp för att ta sig hem till ryssland igen.

Ja, i synnerhet som striderna sker inne i Ukraina, dom har ju väldit stort sug att attackera civila mål i sitt eget land som dom förhoppningsvis får behålla...

Jag tror att Ryssarna har samlat sina styrkor under natten, jag har kollat en livestream från 4 olika kameror sedan i går kväll (jag har givetvis sovit också) och inga stridigheter på någon av dom

Det är ju lite synd, för då blir dom ju slagkraftiga igen.
Det var ju annars kul med stridsvagnar som kört slut på bränsle och sura Ukrainska gubbar i personbi som stannar och frågar om dom behöver bogserhjälp för att ta sig hem till ryssland igen.
Såg igår att de började köra fram TOS-1 och bandkanoner. Det är inte saker man vill ska vara inblandade i strid i bebyggelse och man vill inte ha dem i närheten av städer heller. Det blir inte bra.

Då är det bra att spaning i luften kan ge bra koordinater.
Jo, jag är övertygad om att både koordinater och eldledning i realtid kommer som en skänk från ovan.

Jag är också ganska övertygad om att Spöket från Kiev som skjöt ner en massa ryska plan hade lite inofficiell hjälp med det.

Jo, jag är övertygad om att både koordinater och eldledning i realtid kommer som en skänk från ovan.

Jag är också ganska övertygad om att Spöket från Kiev som skjöt ner en massa ryska plan hade lite inofficiell hjälp med det.

Såklart han hade, precis som sina kollegor i luften och de ryssar han sköt ner.

Världen är vanligtvis paretofördelad, 20% av befolkningen uträttar 80% av produktionen.
20% av världen äger 80% av tillgångarna.

Att spöket stått för en så stor del av nerskjutningarna är inte konstigare än att Benke gjorde alla målen i skolans fotbollsmatch.

Såklart han hade, precis som sina kollegor i luften och de ryssar han sköt ner.

Världen är vanligtvis paretofördelad, 20% av befolkningen uträttar 80% av produktionen.
20% av världen äger 80% av tillgångarna.

Att spöket stått för en så stor del av nerskjutningarna är inte konstigare än att Benke gjorde alla målen i skolans fotbollsmatch.

Det flyger nog omkring flera osynliga spöken och skjuter ner ryssar, men det är Spöket från Kiev som får räkna dom som sina.

Jag har hela tiden hävdat att det är flygplanen som vi inte ser som är dom intressanta, och spöken ser man inte.

Det vi har sett är en massa flygande bensinmackar som har tankat något 24/7

Att isolera Ryssland från omvärlden i några generationer låter inte speciellt sunt? Hatet mot väst lär ju inte minska då, så det känns som att man kan skapa diverse problem för framtiden. Jag menar har allas lika värde redan försvunnit?

Att isolera Ryssland från omvärlden i några generationer låter inte speciellt sunt? Hatet mot väst lär ju inte minska då, så det känns som att man kan skapa diverse problem för framtiden. Jag menar har allas lika värde redan försvunnit?
Bara så länge som Putin håller landet i sitt järngrepp. Ryska befolkningen har lika mycket sympati i omvärlden som den ukrainska.

Om Putin avsätts så varar nog inte isoleringen särskilt länge men visst, Ryssland kan ju bli som med Nordkorea om Putin får sitta kvar.

Såg igår att de började köra fram TOS-1 och bandkanoner. Det är inte saker man vill ska vara inblandade i strid i bebyggelse och man vill inte ha dem i närheten av städer heller. Det blir inte bra.
Verkar vara en ganska otrevlig apparat TOS-1.

"While the heat generated by FAEs causes lethal burns in a wide radius (roughly two hundred by three hundred meters) the overpressure created by the sudden combustion of the air is even deadlier."

Men vart är Putin? Vad jag förstår så har han inte gjort ett offentligt uttalande på flera dagar.

Låter det rimligt? Kärnvapen smäller av innan Putin faller.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman