Ska man vara orolig för Ryssland?

Jag tror alla vinner på ett självständigt Europa, sedan kan ju USA lägga sig i vad de vill ändå men tanken att de är ett måste för vår frihet känns sjukt förlegad, okunnig och naiv
Självständigt ja.

Men ett Europa som är som nu, beroende av andra, så ser nog även en republikan vinsten av att Europa är beroende västerut än österut. För det är den faktiska situationen.

Europa kan endera köpa och sälja med Ryssland och Kina, eller usa.
Ingen republikan jag hittils träffat vill krympa betydelsen av dollarn. Men Trump kanske ser fördelen med en dollar lika betydelsefull som kanadensisk dito.

Bästa för dollarn är såklart punkterad rubel.

Har du länk också?

”Ryska myndigheter hämtar folk till gränsen och stänger portarna bakom” – oklar situation vid Vartius gränsstation​

Finska och ryska gränsmyndigheter förhandlar just nu vid Vartius gränsstation. Det finns tecken på att en del av dem som korsar gränsen gör det mot sin vilja.

ryzzarna ska ha stängt gränsen bakom dom som stoppats på finska sidan så att dom inte kunde återvända till ryzzland heller.

”Ryska myndigheter hämtar folk till gränsen och stänger portarna bakom” – oklar situation vid Vartius gränsstation​

Finska och ryska gränsmyndigheter förhandlar just nu vid Vartius gränsstation. Det finns tecken på att en del av dem som korsar gränsen gör det mot sin vilja.
Tack hade gärna sett film också.
Build that wall.

Bry dig inte om vad medhårsmedia säger. Sverige liksom EU:s medlemsländer har sällat sig till förloraren Ukraina…

Som jag ser det och den information jag har tillgång till kommer Ryssland att vinna, och det inte senare än Mars 2024 men troligen redan i Januari…

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT