Ska man vara orolig för Ryssland?

Avtalet löper till 2042. Sen kan inte ryssarna låta Ukraina få tillbaka den, eftersom Ukraina kommer bli medlem i Nato och Sevastopol då blir en amerikansk flottbas.
Tycker du skall prova samma taktik på din hyresvärd, skit i att betala hyran och ockupera resten av lägenheterna i huset med våld.
Lite roligt kan det sedan vara att ha synpunkter på vem han hyr ut till efter du blivit utslängd, det är exakt samma sak.

Avtalet löper till 2042. Sen kan inte ryssarna låta Ukraina få tillbaka den, eftersom Ukraina kommer bli medlem i Nato och Sevastopol då blir en amerikansk flottbas.
Hyresavtal upphör om man inte betalar hyran. Vad hyresvärden ska använda lokalen till senare ska nuvarande hyresgäst skita i.

Du kan verkligen inte få in att Ukraina är en suverän stat och själv bestämmer vilka länder och organisationer de har samarbete.

Tycker du skall prova samma taktik på din hyresvärd, skit i att betala hyran och ockupera resten av lägenheterna i huset med våld.
Lite roligt kan det sedan vara att ha synpunkter på vem han hyr ut till efter du blivit utslängd, det är exakt samma sak.
Precis detta gör ju Ryssland på Lidingö...

Borde vara en polisiär åtgärd. De förövare som på station visar sig ha diplomatisk immunitet kan dumpas på gatan i väntan på förklaring som personal non grata av UD.
Det är ju givetvis en Special Polisiär Operation... [uttalat på svengelska]

special-important.gif

Borde vara en polisiär åtgärd. De förövare som på station visar sig ha diplomatisk immunitet kan dumpas på gatan i väntan på förklaring som personal non grata av UD.
Ja, men vi bor i fel land. Vi behandlas så här av vår omvärld för att vi vill ha det så.
Jag tror inte ryssar ockuperar ett hus i Texas eller i Israel, eller Kina för den delen.

Ja, men vi bor i fel land. Vi behandlas så här av vår omvärld för att vi vill ha det så.
Jag tror inte ryssar ockuperar ett hus i Texas eller i Israel, eller Kina för den delen.
Jag har för mig att dom ockuperade hus i Polen också.
Men IOM kriget så passade Polackerna på att kasta ut dom.

Givetvis tog dom en skitstol med sig när dom utrymde och hamnade på bild med den

Jag har för mig att dom ockuperade hus i Polen också.
Men IOM kriget så passade Polackerna på att kasta ut dom.

Givetvis tog dom en skitstol med sig när dom utrymde och hamnade på bild med den
Ja där ser du, polackerna, ett stolt folk, kastade ut dem. Vi har gnällt om det där huset i vad, 20 år?

Hyresavtal upphör om man inte betalar hyran. Vad hyresvärden ska använda lokalen till senare ska nuvarande hyresgäst skita i.

Du kan verkligen inte få in att Ukraina är en suverän stat och själv bestämmer vilka länder och organisationer de har samarbete.
Det finns inga suveräna stater. Om det hade varit så hade inga krig förekommit. Ukrainas agerande får konsekvenser för både dem själva och omvärlden. Men de är inte de första och inte de sista som fattat dåliga beslut.

Det fungerar inte i en rättsstat. På det internationella planet är det annorlunda, det finns ingen världspolis som kan straffa länder som bryter mot reglerna. USA vill gärna ta den rollen, men så länge det finns andra starka krafter får de avvakta. Den dag de krossat Ryssland och Kina har vi bara en storspelare på arenan, och då får alla andra lyda.

Det finns inga suveräna stater. Om det hade varit så hade inga krig förekommit. Ukrainas agerande får konsekvenser för både dem själva och omvärlden. Men de är inte de första och inte de sista som fattat dåliga beslut.
"Det finns inga suveräna stater"......alla tillhör och skall lyda under Ryssland...?

Inte ens Nordkoreaner är så indoktrinerade.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT