Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och sen är det så att ex. Sthlms-crossen som är en jättelik sak med väldigt många deltagare, med allt från sopor som jag till SM-åkare, är uppdelat i 3 klasser med 3 sub-klasser i varje klass och ALLT är uppdelat med fart som enda parameter (tidskvalen må vara lite annorlunda).
Med andra ord precis som vi inom RR skiljer på förare genom A- och B-licens och som i princip alla bandagsarrangörer skiljer förare åt med olika grupper för att undvika för stora fartskillnader.Och sen är det så att ex. Sthlms-crossen som är en jättelik sak med väldigt många deltagare, med allt från sopor som jag till SM-åkare, är uppdelat i 3 klasser med 3 sub-klasser i varje klass och ALLT är uppdelat med fart som enda parameter (tidskvalen må vara lite annorlunda).
Det tar emot, men med tanke på att fartskillnaden på Atorpsrakan är bra mycket större än ens toppfarten crossen, så håller jag med om att det kan droppas.
Vi kanske ska starta en ERF-serie då uppenbarligen varken NEC eller REC verkar vara det![]()
Låter som ett mycket vettigt förslagSkippa målpoäng och ge poäng för den faktiska körtiden istället, kör man hela racet så får man 1 poäng per timme, mular man eller tvingas bryta pga electrical problems efter tex 3 timmar så får man 3 poäng.
En lösning, som knappast lär bli populär, är ju att höja startavgiften en aning för att täcka upp eventuellt bortfall om team med extremt långsamma fordon inte anmäler sig.men den största faktorn alla arrangörer brottas med är följande: ekonomin! Vi behöver stora start-fält för att ha "råd" att arrangera em tävling som erf...
Vore nog inte helt fel. Har sett många av 125 Jr racen i år och där är det ibland hiskliga fartskillnader.Önskar att vi också kunde dela upp 125Std i 2 klasser, 125Jnr-nybörjare & 125Std-erfarna.
Jag tror inte det primära målet för de snabbaste i 125jr är att vinna en ny hoj utan att få så mycket körtid och erfarenhet som smöjligt.Plocka bort dom snabba i REC och dom långsamma i NEC.
Vi har samma problem i 125 Jnr klassen.
I en instegs/nybörjar-klass så kan man inte ha A/600:a/125R -förare som kör fort satan bara för att vinna förstapriset som är en splitt ny Aprilia 125RS värde 60000kr.
Önskar att vi också kunde dela upp 125Std i 2 klasser,
125Jnr-nybörjare & 125Std-erfarna.
Låter som ett mycket vettigt förslag![]()
En lösning, som knappast lär bli populär, är ju att höja startavgiften en aning för att täcka upp eventuellt bortfall om team med extremt långsamma fordon inte anmäler sig.
Jag hade tänkt att inte kommentera mer, men nu kan jag fan inte hålla käft längre! Hur kan du sitta och föreslå dyrare startavgifter för att kompensera för något som du inte vet något om? Nån jävla måtta får det väl ändå vara på eländet?! Först blåser du upp problemet till astronomiska proportioner, för att sedan ha en lösning som innebär dyrare racing för..... Ja inte är det dej själv iallafall! Startavgifterna är redan i dagsläget höga, att krydda det med en höjning som ska kompensera för att långsamma team kan bli bortskrämda är nog fan det mest korkade jag hört. Isåfall vill jag fan inte höra ett pip från dej om att startavgifterna på nästa års rookie 1000 race är dyra, dom måste ju också i rimlighetens namn kompenseras för att långsamma rookie 1000-förare riskerar att avstå för att inte bli utkvalade.....
Är det inte dags att du nu börjar tänka innan du använder tangentbordet? För om det är så att du tänkte innan du föreslog detta blir man ju mörkrädd över hur det kan komma så mycket kvalificerat strunt från en och samma person.
Det blev en del, det här, somligt kvalar säkert in som personangrepp, men det är inget jag bryr mej så mycket om. Rapportera gärna till Swedie om det roar dej.
Over and out, permanently
//Stefan
Jag kan bara hålla med dig...
Låt detta året vara ett läroår för oss alla och hoppas att nästa år blir "bättre" på alla vis och var nöjd med att vi fått till 2 serier.
Det du skriver är svårt att ta på allvar och även som det fanns någon substans skulle jag aldrig få för mig att be Swedie om att banna någon. Om du nu själv tycker att det gränsar till personangrepp kanske du skulle ha tagit det via ett PM.Jag hade tänkt att inte kommentera mer..., men nu kan jag fan inte hålla käft längre! Hur kan du sitta och föreslå dyrare startavgifter för att kompensera för något som du inte vet något om? Nån jävla måtta får det väl ändå vara på eländet?! Först blåser du upp problemet till astronomiska proportioner, för att sedan ha en lösning som innebär dyrare racing för..... Ja inte är det dej själv iallafall! Startavgifterna är redan i dagsläget höga, att krydda det med en höjning som ska kompensera för att långsamma team kan bli bortskrämda är nog fan det mest korkade jag hört. Isåfall vill jag fan inte höra ett pip från dej om att startavgifterna på nästa års rookie 1000 race är dyra, dom måste ju också i rimlighetens namn kompenseras för att långsamma rookie 1000-förare riskerar att avstå för att inte bli utkvalade.....
Är det inte dags att du nu börjar tänka innan du använder tangentbordet? För om det är så att du tänkte innan du föreslog detta blir man ju mörkrädd över hur det kan komma så mycket kvalificerat strunt från en och samma person.
Det blev en del, det här, somligt kvalar säkert in som personangrepp, men det är inget jag bryr mej så mycket om. Rapportera gärna till Swedie om det roar dej.
Over and out, permanently
//Stefan
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |