Ska långsamma förare plockas av banan av tävlingsledningen?

Ska långsamma förare tas av banan av tävlingsledningen?


  • Antal röstningar
    0
2.40 är ett kurvtempo nästan alla kör på gatan. Det gör man i 2.14 med för den delen om det inte är så mycket trafik. Träna där innan man ställer upp i en tävling,

Sitter du och säger att man ska träna RR på gata???

och det kostar ändlöst mycket mera pengar än vad det gör om man kör på gatan. Hur kan det då vara roligt? Är det hela grejjen med en massa hojåkandes människor omkring som lockar så gå med i en mcklubb. Även det är billigare och lättare än att köra tävling.

Med ditt inlägg i åtanke så utgår jag från att du kör på gata oförsäkrat.
Nä du en Endurance racing for fun styrning kan om man kör budget bli bra mycket billigare än en årsförsäkring på en fin SH.

Hur kan det då vara roligt?

Man kanske vill ha kvalitetsåka och träffa en massa trevligt folk.
Som några har skrivit här i tråden så åker dom långsamt men har ändå skitkul.
Du måste inte förstå hur dom kan ha det men ingen kan säga att dom inte har det.

//Robert
 
Ja så men diskutera då! Corben har tillräcklig erfarenhet av ERF för att skriva i tråden. Tonen i dina inläg är lika trist som dina hittepåproblem.

Det kanske han har, ber om ursäkt att jag drog förhastade slutsatser.

Är min ton tråkig? Vet inte om tonen har varit bra hos någon som har skrivit i denna tråd. LayDeeOmega är undantaget.

Vilket av mina exempel är påhittade??

//Robert
 
Med ditt inlägg i åtanke så utgår jag från att du kör på gata oförsäkrat.
Nä du en Endurance racing for fun styrning kan om man kör budget bli bra mycket billigare än en årsförsäkring på en fin SH.

//Robert

Ja det kan jag förstå. Kör man runt på 2-2.5 minuter på torpet så räcker en omgång sulor en hel säsong nästan. Billigt och bra. :tummenupp
 
Det kanske han har, ber om ursäkt att jag drog förhastade slutsatser.

Är min ton tråkig? Vet inte om tonen har varit bra hos någon som har skrivit i denna tråd. LayDeeOmega är undantaget.

Vilket av mina exempel är påhittade??

//Robert
Corben har kört i ERF.

Förhastade slutsatser? Om pollen har alternativ för den som aldrig kört ERF så får man väl ändå förutsätta att det är ok för alla att skriva i den.

Det kvittar om jag ger dig ett exempel eller inte. Minst tre förare i de två aktuella trådarna om saken har skrivit att de varit nära att krascha pga förare som knappt har styrfart. De räcker gott och väl för att alla som vill fatta skall fatta. Vill man inte fatta så kommer man knappast att vilja fatta ett exempel heller. Den sortens diskussioner kan jag leva utan.
 
Ja det kan jag förstå. Kör man runt på 2-2.5 minuter på torpet så räcker en omgång sulor en hel säsong nästan. Billigt och bra. :tummenupp

Ja visst är det!!:)

För att utveckla lite, ett set däck kan man gott klara sig på under ett 6 timmars. Vi (Holmberg racing) är ett bevis på det.
Utöver det så är det:
Soppa
Resa
Boende
Anmälning
Mat
Multiplicera det med 6 tävlingar och dela sen på 3 förare så är det inte så stor skillnad.

//Robert

Corben har kört i ERF.

Förhastade slutsatser? Om pollen har alternativ för den som aldrig kört ERF så får man väl ändå förutsätta att det är ok för alla att skriva i den.

Det kvittar om jag ger dig ett exempel eller inte. Minst tre förare i de två aktuella trådarna om saken har skrivit att de varit nära att krascha pga förare som knappt har styrfart. De räcker gott och väl för att alla som vill fatta skall fatta. Vill man inte fatta så kommer man knappast att vilja fatta ett exempel heller. Den sortens diskussioner kan jag leva utan.

Ja jag förstog det efter ditt förra inlägg.
Javisst vem som helst får ju skriva i ett öppet forum.
Dom förhastade slutsatserna som jag refererade till var att jag återigen utgick från att han inte hade förstått grejen med ett endurance race. Visst varvtiderna är en del av tävlingen men inte en lika stor del som i ett sprintrace.
Ber åter igen om ursäkt om mina svar till Corben med flera har varit minst sagt syrliga.

Jag ville inte ha ett exempel av dig, jag undrade vilket av mina som var hittepå eller inte fullt möjliga vid en eventuell regeländring inom ERF.

//Robert
 
Last edited:
Sitter du och säger att man ska träna RR på gata???

Nä, men det är just min poäng. 2.40 har inget som helst med tävling att göra. Den som håller det tempot på en modern hoj utan punka eller dy. har faktiskt inte något att göra på en bana alls om jag fick bestämma. Och garanterat inte i någon tävling.
Lika lite som man ska tävla på gatan ska man använda en pågående tävling till att träna basic skills. Då är trafiken eller en stor parkeringsplats lämpligare, för alla parter. Förstår du hur jag menar?
 
Utan att prata varvtider, så tyckte jag inte REC var det minsta fun, iaf inte på banan. Vet inte riktigt vart man ska lägga betoningen på "fun", om det är att prestigen inte ligger så högt, eller på om det är "fun" att en massa folk "tävlar" utan att kunna köra hoj med lite vett och sans på banan..
I annat fall är det väl bara att ordna en bandag utan pauser där man har lite hojbogsering oh en safetycar så att alla kan ligga ute så länge de vill..

Det kommer alltid att vara skillnader i varvtider på ett endurance, det går inte att komma bort ifrån, det kommer alltid vara något team som har nåt problem.
Ser det inte som någon större fara, om alla som är ute på banan har koll.
Problemet som jag såg på REC var att rätt många inte hade koll, och det var jävligt mycket grejer som blev till incidenter, som såklart blir farligare om det är stora fartskillnader. För mig är iaf inte det = FUN...
För mig är FUN att det inte är extrem prestige och hets att vinna utan att det är ett race i kamratliga former där några såklart alltid kommer vara snabbare än de andra och några långsammare.
Fast nu upprepar jag mig nog bara igen...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top