Aaron skrev:
Om jag fattat dig rätt (lite "ovanlig" meningsbyggnad..) hoppas jag innerligt att jag aldrig någonsin åker i samma grupp som dig.
Det du anser alltså är att om tex du pga av ett förarmisstag rammar mig så jag går omkull och får skador på min hoj så får jag skylla mig själv?
Du tänker inte ta det på din försäkring utan jag ska betala mina skador själv?
Argumentet "hade det varit tävling får du inget" är :kocko
DET ÄR INTE TÄVLING! Hur f.. kan du då tycka att det ska vara samma villkor som på tävling? För det är väl det som är ditt argument?
Eftersom det inte är tävling visar man hänsyn, gör inga riskfyllda omkörningar, ger utrymme till andra mm mm.
Vore kul om du kunde utveckla vilka villkor du anser man är där på.
Först av allt ursäkta min dåliga svenska.
Sen är det som vanligt en tolkningsfråga hur du läser mitt inlägg.
Vad jag tycker i försäkringsfrågan är att om du e på en bana o kör så kör du utanför lagens riktmärken i såväl omkörningar och hastighet.
Av egen erfarenhet så vet jag att tempot trissas upp allt efterssom dagen löper,då börjar folk göra misstag.
Sen om det beror på lite mat,vatten eller bara att man blir övermodig vet jag inte.
Men alla är där på samma vilkor skulle någon trycka av mig av banan så får man väl disskutera hur skadorna skall bekostas.
Men MIN åsikt är att e du på en bana med ett större antal adrenalinstinna mcförare så får du ALLTID räkna med att du kan råka illa ut.
Det betyder inte att du blir påkörd du kan lika gärna bromsa för sent o köra in i en snabbare förare.
Alternativt komma på för sent att du ska in i depå.
Byta spår i en kurva ,bromsa i kurva.
Finns massa exempel.
Hur du än vrider o vänder på det så tycker JAG att har du lämnat allmän väg o kör bana så får du stå ditt kast för alla vanliga regler har slutat att gälla.
Synd att du inte vill vistas på samma bana som mig för att jag har en åsikt som skiljer sig från din för du som e så redig kanske kunde lärt mig något.
//Blondie (ursäkta ev dålig svenska)