Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att jag blev medlem förra året för att få gasa på en bandag. Det regnade H E L A tiden och kostade totalt över 3tusen spänn - för INGENTING!
Aldrig mer.
Ja, så tjurig ska jag vara över det, i all oändlighet.
Var föresten på en avrostning förra året med SMC som arrangör. Enkla övningar, bla en inbromsning i olika hastigheter.
Surt för en tjej blev det när hon vurpade i inbromsning i ca 80-90 km/h med bruten fot som följd!!Amulans kom...polis kom....räddningstjänst kom....Sen fick vi bara hålla 50km/h vid inbromsningar!
![]()
Fan nu fick jag andra bud från SMC, 10% rabatten på basförsäkringen skulle tydligen inte finnas enligt svar från SMC. O nu har dom updaterat hemsidan också.
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=7260
Egentligen Folksams fel, men att inte SMC gått ut med den informationen tydligare gör mig sugen på att avstå iår.
Det med tiden är något som är viktigt för alla och att då avsätta flera dagar i månaden varje månad på säsongen kanske inte är så lockande för instruktörer som redan har bokat in dagar på storbana.
Så det som behövs för att få till det är helt enkelt fler instruktörer i distriktet, med fler instruktörer så behöver inte alla lägga lika mycket tid på det.
Sen är det väl ganska självklart att SMC ställer lite krav på de som skall agera instruktörer i SMC´s namn och inte bara sätter upp vem som helst som instruktör.
Så jag säger som SGM, engagera er istället för att motarbeta.
Vart i landet håller ni till då?
Pratade ni med ert distrikt elelr med nån på kansliet?
Själv är jag med i SMC av den enkla anledningen att de bevakar och driver motorcykelfrågor mot de beslutande organen. Nummerskylt fram känns ju inte så snyggt på min hoj tex.
Deras ban- och gokartarrangemang jag deltagit i är mest bonus.
Hade jag varit yngling på klass 7 sporthoj hade jag känt medlemskapet som ett obligatorium. Det finns ju inget annat motorekipage i trafiken som har högre olyckstatistik än dessa, och det är den kombination av förare/fordon som det ofta ropas på förbud mot. Ibland tom från utredningar från vv/trafikverket och regering. I kombination med att dessa förare ofta är rätt oorganiserade (ej medlemmar i tex Ducati, HOG eller BMW-klubben etc) så är det så gott som bara SMC som för deras talan varje gång det tex föreligger ett lagförslag om totalförbud eller begränsningar vad gäller tex försäkringar, effekt, ålder etc.
Att vara med i facket kostar per månad vad smc kostar för ett helår och jag är inte med i facket för jag inte tycker det är värt det!
Att vara med i smc tjänar jag in på 4 gokartbane-körningar och är således ekonomiskt gagnande om du gillar att köra på dessa banor!
För mig är det helt enkelt billigare att vara med i smc än inte!
Själv är jag med i SMC av den enkla anledningen att de bevakar och driver motorcykelfrågor mot de beslutande organen. Nummerskylt fram känns ju inte så snyggt på min hoj tex.
För att just din hoj ligger i hela MC-Sveriges intresse?
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |