ska det bli R600 eller R1000 ??

Liwa1 skrev:
2607215 Det var väl själva f.. vad min hoj skulle bli poppis då. Håll er till era egna va :arsele

Kanske AffeR1 kan få testa den då....om han inte har en hoj tills det är dags att ge sig ut igen på banorna.

Nitrous!!!Älskade make, du har en EGEN hoj och har man köpt sig en Kermitgrön kawa kavack får man stå sitt kast och sukta efter min hoj i depån :tungan


...affe ska INTE köra såna fullblod ! :D Grattis till en kanonhoj lillan ! Det ska
bli kul och se dig och hojen fara runt i sommar på banorna.../M
 
Last edited:
nazurro skrev:
2607277 Å fyyyy satan vilken läcker hoj....!

Tack, jag är väldigt nöjd över den

oFFkeFF skrev:
2607287 Fin puts där :)


..och bättre ska det bli ;)

Affe_R1 skrev:
2607295 Ja man vet ju aldrig... :confused:
Jag känner att köra själva racet med en 600:a faktiskt lockar mig. :tummenupp
men det är all den andra körningen som gör att jag är väldigt tveksam till att köpa en...

KÖP EN NU och harva runt med mig :D
 
Last edited:
Vissa frestelser ska man falla för. Tjöp tusen. När jag nu skulle byta hoj så tänkte jag så här: "Äh va fan, ingen idé att vara förnuftig. RR är ju ändå inte förnuftigt på något sätt".

Men jag kanske byter till 600:a igen till 2008. Man ska prova på lite medans man är rookie.
 
@Affe: En 600 är nog lagom för dig och de andra fegisarna från Uppsala (Jesper och Davvan) :D
 
Nogger skrev:
2607342 ...affe ska INTE köra såna fullblod ! :D /M
Nu tycker jag att PRO-Klubben ska lugna ner sig lite och fortsätta med korsorden :D:D
Mattias skrev:
2607208 Back to topic då.

Affe, köp en 600. Det kommer inte att gynna varvtiderna om du inte vågar slå på ut ur böjarna. Precis lika lite gynnar det varvtiderna om du vågar slå på, men hamnar i omloppsbana.

Jag har kört 250SP, 600 och 1000 på bana, och visst är det häftigt med en 1000 när det sladdar och går på bakhjulet och sådär. Men nästa varv vågar åtminstone jag inte provocera fram den där sladden igen. 600 är nog en vettig kompromiss mellan pulver och kontrollerbarhet. Sen när du vunnit råkky600 kan du gå vidare till sooperbajk och dominera där.
Tvåtakt är naturligtvis det enda rätta, så gör oss alla förvånade och kom med till Korpen-125
.

Inget illa menat, men att bli en tvåtakts-Tallibanförare lockar faktisk inte alls...:pannkyss
Som sagt, för race så lockar en 600:a så det är inte det som är problemet...

Liwa1 skrev:
2607215 Det var väl själva f.. vad min hoj skulle bli poppis då. Håll er till era egna va :arsele

Kanske AffeR1 kan få testa den då....om han inte har en hoj tills det är dags att ge sig ut igen på banorna.

Nitrous!!!Älskade make, du har en EGEN hoj och har man köpt sig en Kermitgrön kawa kavack får man stå sitt kast och sukta efter min hoj i depån :tungan
Det är väl skönt att dom är avundsjuka på din hoj för då har du ju köpt rätt :tummenupp

Tackar för förtroendet :kiss
förhoppningsvis så ska jag ha hittat en ny hoj tills dess. :)

På han bara:whip
(oj då, nu kan ju inte jag köpa en Kawa för då får jag äta upp den komentaren)

sandstream skrev:
2607546 @Affe: En 600 är nog lagom för dig och de andra fegisarna från Uppsala (Jesper och Davvan) :D
Ja ja...
men vi behöver nödvändigtvis inte kompensera något med en stor hoj. ;)
 
Last edited:
Affe_R1 skrev:
2599716
Dom var lätta och smidiga men med ett jäkla växlande...
ZX6:an gick som ett skållat ol*** !!
de e väll racing du skulle börja med? inge fin åka inte bara till å vxla ;)
 
Växla o växla. Det är ju skoj att växla! :) Ta det ett steg längre o skaffa en bil istället så slipper ni luta också. Eller kanske ta bussen ;)
 
Don Quixote skrev:
2607991 Växla o växla. Det är ju skoj att växla! :) Ta det ett steg längre o skaffa en bil istället så slipper ni luta också. Eller kanske ta bussen ;)
finns de inga racehojjar med automat låda? :tungan
 
Don Quixote skrev:
2607991 Växla o växla. Det är ju skoj att växla! :) Ta det ett steg längre o skaffa en bil istället så slipper ni luta också. Eller kanske ta bussen ;)
Som jag ser det finns det dock en stor fördel med att behöva växla mindre (om det nu verkligen stämmer att man växlar mindre med en 1000 än med en 600) och det är att man kan koncentrera sig på annat.
Tror det var Keith Code som lista 46 punkter som man ska tänka på inför en kurva :crash
 
sandstream skrev:
2608004
Tror det var Keith Code som lista 46 punkter som man ska tänka på inför en kurva :crash
låter mer som en psykning till sina motståndare :) förmodligen (har inte läst listan) så är de saker som man absolut bör veta om men rabbla upp 46 saker in för varje kurva? Tror de är mer psykningar för att lura motståndare.. eller? :)
 
wdac skrev:
2608017 låter mer som en psykning till sina motståndare :) förmodligen (har inte läst listan) så är de saker som man absolut bör veta om men rabbla upp 46 saker in för varje kurva? Tror de är mer psykningar för att lura motståndare.. eller? :)
Code startade California Superbike School så han jobbar med att utbilda folk att köra hoj snabbare.
Har svårt att tänka mig att någon går igenom 46 moment inför varje kurva i huvudet men det finns som sakt rätt mycket att tänka på när man kör och vill bli snabb. Ju mindre saker att fundera på ju lättare borde det vara.
 
sandstream skrev:
2608028 Code startade California Superbike School så han jobbar med att utbilda folk att köra hoj snabbare.
Har svårt att tänka mig att någon går igenom 46 moment inför varje kurva i huvudet men det finns som sakt rätt mycket att tänka på när man kör och vill bli snabb. Ju mindre saker att fundera på ju lättare borde det vara.
man lär sig något nytt varje dag :tummenupp
 
Affe_R1 skrev:
2607295 Ja man vet ju aldrig... :confused:
Jag känner att köra själva racet med en 600:a faktiskt lockar mig. :tummenupp
men det är all den andra körningen som gör att jag är väldigt tveksam till att köpa en...

Motorvägskryssning med en trött 600:a är inget skoj, du får väl väga fördelarna mot nackdelarna.

Kör du verkligen så mycket gata att de spelar nån roll? osv
 
Slappa skrev:
2608273 Motorvägskryssning med en trött 600:a är inget skoj, du får väl väga fördelarna mot nackdelarna.
Nja.. nu tycker ju jag att motorvägskryssning är lika kul som att se färg torka.
det är kul första minuten sen gör man något annat. :fakta
Jag förstår inte vad som är så kul med att kryssa fram i hög fart på motorvägen... :va
Slappa skrev:
2608273
Kör du verkligen så mycket gata att de spelar nån roll? osv
Nja jag har kört mellan 1500-2000mil varje år,
men i år så körde jag gissningsvis 500-600mil gata och typ 300-400mil på bana :tummenupp
 
Last edited:
sandstream skrev:
2608004 Som jag ser det finns det dock en stor fördel med att behöva växla mindre (om det nu verkligen stämmer att man växlar mindre med en 1000 än med en 600) och det är att man kan koncentrera sig på annat.
Tror det var Keith Code som lista 46 punkter som man ska tänka på inför en kurva :crash

Ja man växlar minde med en 1000! På tex Mo I Rana körde jag varvet på tre växlar med Humlans hoj, och jag tror inte att det hade funkat med en 600!
MEN såååå jäkla knepigt är det inte att komma ihåg att växla. Kan man inte reda ut det så kanske man borde göra något annat istället… :pannkyss
 
oscar skrev:
2611442 Ja man växlar minde med en 1000! På tex Mo I Rana körde jag varvet på tre växlar med Humlans hoj, och jag tror inte att det hade funkat med en 600!
MEN såååå jäkla knepigt är det inte att komma ihåg att växla. Kan man inte reda ut det så kanske man borde göra något annat istället… :pannkyss
Men håll med om att det knappast skadar om en rookie behöver växla mindre, då kan han ju koncentrera sig på andra saker.
 
Den där känslan av kontroll som gör att man vågar krana på mer och mer och mer tycker jag själv bara infinner som på en 600. Tror aldrig haft så skoj på en sporthoj som när jag körde R6 på bana i somras. Hojen bara bad om mer hela tiden:yoparty

Så skit i gatåkat Affe, spara pengarna till tävlingarna istället. Saknar du gatåkat så kan du ta det nästa säsong. Ta den här säsongen till att verkligen satsa på tävlandet så kan du åtminstonde säga att du gav det en ordentlig chans! Du kommer troligtvis inte orka skruva kåporna fram och tillbaka speciellt ofta ändå... Bättre att ha rejsskrud hela tiden då :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top