Hej allihop. Tycker om att pula så därför tänkte jag köpa en gammal Ford och bygga om till busbil för att ha och köra med på sjön vintertid...
Budgeten är ganska minimal, ca 6000kr
Tänkte ta ur all inredning utom ratt och växelspak, lätta så mycket som möjligt. Har en mängd modifieringar nedskrivna.
Nu till den första frågan: Bilmodellen jag riktat in mig på har en remdriven fläkt. Är det inte bättre att sätta dit två stycken termostatstyrda elfläktar istället? Trimmade motorer brukar väl inte ha remdriven fläkt?
Tips på billigt trim är intressant. Trimlistan hittils är följande
* bygga ett eget 3" system från grenrör, ur med katten
* öppet luftfilter
Eftersom bilen inte ska vara varesig inregistrerad eller besiktigad så är ombyggnationen i princip helt "fri".
Har varit i kontakt med polisen och vägverket och har fått grönt ljus för körning av min bil på isbelagd sjö.
Budgeten är ganska minimal, ca 6000kr
Tänkte ta ur all inredning utom ratt och växelspak, lätta så mycket som möjligt. Har en mängd modifieringar nedskrivna.
Nu till den första frågan: Bilmodellen jag riktat in mig på har en remdriven fläkt. Är det inte bättre att sätta dit två stycken termostatstyrda elfläktar istället? Trimmade motorer brukar väl inte ha remdriven fläkt?
Tips på billigt trim är intressant. Trimlistan hittils är följande
* bygga ett eget 3" system från grenrör, ur med katten
* öppet luftfilter
Eftersom bilen inte ska vara varesig inregistrerad eller besiktigad så är ombyggnationen i princip helt "fri".
Har varit i kontakt med polisen och vägverket och har fått grönt ljus för körning av min bil på isbelagd sjö.
) drar du ett 2½" till så det går ett från varje turbo.