Skärp er hundägare!

Uppohoppa

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
Suzuki
Idag var jag ute på en av mina löprundor och eftersom vintern dröjer sig kvar går det ännu inte att dra till skogs och springa i någon motionsslinga utan jag får hålla mig till parkvägarna.

Hur mycket folk är det inte som är ute och travar med sina hundar då... Helt ok för mig om de bara kan hålla de kopplade. Det är riktigt skitäckligt när man kommer springande och blir "attackerad" av lösgående hundar eller där kopplet är 5 meter långt. Jag vet inte hur många hundar med ägare som jag mötte idag, men två gånger, just när jag passerar sällskapet markerar hunden sitt ogillande mot mig och gör ett utfall och skäller. Skitäckligt då jag inte har en aning om hunden tänker bita mig eller vad den ska göra. Självklart ryggar jag undan men jag börjar fan ledsna. Är det rätt eller fel att ge en utfallande okopplad hund en rejäl känga?

Idag var jag ute på en av mina rundor med vovvarna och eftersom vintern dröjer sig kvar går det ännu inte att dra till skogs och rasta i någon skog utan vi får hålla oss till parkvägarna.

Hur mycket folk är det inte som är ute och joggar då... Helt ok för mig om de bara kan hålla sig i motionsspåren. Det är riktigt skitäckligt när man kommer gående och blir "attackerad" av joggande människor . Jag vet inte hur många joggare som jag mötte idag, men två gånger, just när jag passerar joggaren markerar han sitt ogillande mot mig och gör ett utfall och skäller. Skitäckligt då jag inte har en aning om joggaren tänker slå mig eller vad han ska göra. Självklart ryggar jag undan men jag börjar fan ledsna. Är det rätt eller fel att ge en utfallande joggare en rejäl känga?

Folk som springer försöker fly från någon och har således i regel snott något.:D

Inte konstigt hundar reagerar.

Idag var jag ute på en av mina rundor med vovvarna och eftersom vintern dröjer sig kvar går det ännu inte att dra till skogs och rasta i någon skog utan vi får hålla oss till parkvägarna.

Hur mycket folk är det inte som är ute och joggar då... Helt ok för mig om de bara kan hålla sig i motionsspåren. Det är riktigt skitäckligt när man kommer gående och blir "attackerad" av joggande människor . Jag vet inte hur många joggare som jag mötte idag, men två gånger, just när jag passerar joggaren markerar han sitt ogillande mot mig och gör ett utfall och skäller. Skitäckligt då jag inte har en aning om joggaren tänker slå mig eller vad han ska göra. Självklart ryggar jag undan men jag börjar fan ledsna. Är det rätt eller fel att ge en utfallande joggare en rejäl känga?

Jag tycker absolut du ska sparka joggarjäveln. Du måste ju få försvara dig om han gör ett utfall mot dig.

Äh va fan ut och dela lite känga till alla man möter.

Seriöst en hund ska tränas så den vet att det ej är ok att ta egna initiativ ifall den ser en boll svicha förbi, nån börjar springa eller kommer springande, ifall en katt eller annat djur drar iväg framför den osv.

Och trotts att den hunden vi har i familjen ej drar iväg ifall folk lirar med en boll, om nån börjar eller kommer springande osv. men katt jävlar och andra flyktdjur har den svårt att hålla sig borta ifrån så då har jag den kopplad och ser till att detta inte ska ske. Så har man en hund som gör nåt den inte ska göra i en viss miljö speciellt om det handlar om människor bör man ta sitt ansvar och jobba bort sådant eller se till att detta inte kan ske ifall en joggare kommer nära. Sen vet en frisk hund om nån kommer hotfullt och attakerande springandes mot en eller om nån bara springer förbi en.

Så dela ut en flykick till byrackarn ifall den inte kan bete sig, och behöver ägarn en kick så snåla fan inte.

• Gilla
Reaktioner: 237
Det är så att om du skadar/dödar en hund så räknas det som skadegörelse. Samt att om du blir biten så kan hundägaren ha gjort sig skyldig till misshandel/grov misshandel.
Källa: Polisens krimjour, Flemingsberg. Tjänstgörande vakthavande befäl vid tillfället jag pratade med honom.

En av mina vänner, som är hundägare, är mäkta irriterad på sina likar som inte äger koppel eller kontroll på sina ägodelar(hundar). Då han har full förståelse för att någon som är hundrädd inte förstår vad en hund egentligen vill när den skäller och/eller avancerar emot en. Han föreslog att han och jag skulle ut och gå. Vid första bästa ouppfostrade hundägare tar jag upp en yxa och vrålar -Jag ska döda dig! Varpå han springer fram, tar mig i örat för att sen förklara att jag är snäll och bara vill leka.

Nej, planen har ej satts i verket. Än... Jag har för avsikt att fortsätta vara ostraffad.

Jag är själv ägare till en överglad unghund som gärna springer mot folk för att leka.
När hon gör det så håller jag självklart in henne. Ibland misslyckas jag med det, vilket är dåligt då vissa är väldigt hundrädda. Men att sparka hunden verkar lite elakt i mina ögon då jag talar om min glada hund. Ta gärna hand om hundägaren istället.

Lika jävla dåligt tycker jag det är när hundägare inte tar upp jyckens skit där folk kan trampa i det.

Jag är fullkomligt övertygad om att hundägare bara köper hundar för att få dom överkörda och kunna få ut försäkringspengar :fakta

Jag cyklar 10-20 mil i veckan, ToR jobbet, affären och träning, och dagligen cyklar man förbi hundägare som låter hunden springa fritt kors å tvärs över cykelbanan, helst är dom på varsin sida med ett svart koppel spänt tvärs över. Jag vet inte vilka som är dummast, dom som lullar 10m framför sin hund så att dom inte har en susning om vad den gör, eller "trafiken" bakom, eller dom som låter hunden springa framför sig, möter en cyklist och lik förbannat inte bryr sig :huvet

Härom veckan blev jag stoppad av en sur gubbe, hans hund ville gå mitt i cykelbanan, då stoppade han alla som kunde vara ivägen för hunden istället :huvet

Liknande situationer har hänt på 70-väg när jag har kommit med hojen också för all del :gnissla

Det jag har svårast att förstå är att dom säger sig tycka om sina pälslimpor, men dom verkar inte ha någon som helst vilja att skydda dom i trafiken, och verkar anse att alla andra ska anpassa sig så att dom ska kunna bete sig hur som helst med sina hundar :mad:

Last edited:
Jag är själv ägare till en överglad unghund som gärna springer mot folk för att leka.
När hon gör det så håller jag självklart in henne. Ibland misslyckas jag med det, vilket är dåligt då vissa är väldigt hundrädda. Men att sparka hunden verkar lite elakt i mina ögon då jag talar om min glada hund. Ta gärna hand om hundägaren istället.

Lika jävla dåligt tycker jag det är när hundägare inte tar upp jyckens skit där folk kan trampa i det.
Oftast ser man ju skillnad på en glad och nyfiken hund och en mer sur. Men det kan ju ändå vara jobbigt om den kommer fram en hårig, lerig hund och vill vänslas, det är ju inte alltid man har kläder för det. Ibland blir ju hundägarna skitsura om man låter hunden hälsa också :va

Håller med fullständigt om dom som inte tar rätt på sig efter hundarna också. Antagligen skulle dom bli skogstokiga själva om jag satte mig å sket utanför deras hus!

Hundar är äckliga....i alla situationer, luktar bajs i munnen, skäller, dregglar, kräver uppmärksamhet & kan inte gå på låda, biter folk utan anledning, slickar sig gärna på pungen så fort dom kommer åt & torrjuckar på stackars oskyldiga människor...fattar inte nyttan med eländet!

Dom är ypperliga på att få vilt framför pipan.:tummenupp

En av mina vänner, som är hundägare, är mäkta irriterad på sina likar som inte äger koppel eller kontroll på sina ägodelar(hundar). Då han har full förståelse för att någon som är hundrädd inte förstår vad en hund egentligen vill när den skäller och/eller avancerar emot en. Han föreslog att han och jag skulle ut och gå. Vid första bästa ouppfostrade hundägare tar jag upp en yxa och vrålar -Jag ska döda dig! Varpå han springer fram, tar mig i örat för att sen förklara att jag är snäll och bara vill leka.

Fan det bästa jag läst på SH på länge! :tummenupp :rofl Gör't!

Hundförbud borde delas ut flitigare. "Tyvärr, du har befunnits under den nivå av intelligens och/eller ansvarstagande som krävs för att få hålla djur som kan påverka andra. Prova med akvariefisk istället." Bäst var ju geniet som skällde ut mig för att hennes jävla jycke jagade efter mig när jag åkte inlines och höll på att få sig själv överkörd...

Sedan dessa jävla högar. Börjar fasen vara läge att göra något. Man ser vilka stråk hundägare som

a) skiter helt i att ta upp efter sin hund

b) tror att snön ligger för evigt

följer. Eftersom det inte finns poliser på gatorna längre måste någon annan hålla efter eländet. De enda som har en chans är andra hundägare. Jag föreslår därför att:

I kvarter/längs promenadstråk där det vid en slumpvis kontroll hittas mer än ett visst antal högar per tvåhundra meter trottoar/stråk införs totalt hundrastningsförbud under ett halvår, med kännbara böter som påföljd.

Avsikten är givetvis att skapa lynchmobbar. Alla andra hundägare som följer samma promenadstråk skall lära upp sina jyckar att attackera andra hundägare som inte tar upp efter sina hundar, eftersom de annars till sist blir tvungna att ta bilen till en annan stadsdel/ett annat motionsspår för att rasta hunden.

Kontroller skall också göras i snår längs vägarna. Hur fan tänker folk när de tar upp efter hunden och sedan hystar in påsen i närmaste skogsdunge? Ingen går utanför stigarna i deras värld?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back