BeBe
Full fart spar tid...
Jaaa.. Fast det funkar väll aldrig om man vill köra på gata??
(Läs registrera i Sveriga)
Troligen inte..

Eller så chansar man... GSG....

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jaaa.. Fast det funkar väll aldrig om man vill köra på gata??
(Läs registrera i Sveriga)
Snackade med nån kommer inte ihåg vem, men tydligen kan det vara problem om man är först med att importera just en sån modell, fast det var med bilar så jag vet inte om det är samma sak!
Vissa sporthojar sägs det är svårt att besikta i Sverige om man tar dom från Usa men jag vet ej varför![]()
/ad34id11478/[/URL]...4200*7= 29400:- Plus moms, reg + annan skit kan tänka mig att betala 20k för, blir ju äckligt billigt ändå! kan även fixa samfrakt med en kille!
Låter alldeles för bra för o vara sant. Sedan tar väl EU ut mer tullar från asien vilket påverkar vår prisbild. Men... Jag tycker inte hojarna har blivit speciellt mycket dyrare än för 10-15 år sedan. Vad kostade en 1000cc-maskin -97?
Ett annat alternativ, är att man ber någon som bott i staterna ta hem fordonet. Då går det som flyttgods, om de bott där mer än en viss tid. 6 mån + ? Sedan är denne så "snäll" o säljer billigt vid hemkomsten![]()
Den F4:an Hur ville han ha betalt? Låter som redig BLÅSNING!!
Varnar för detta!!!!!!!!
Det som kan bli problem ä arr du måste få intyg från Yamaha Sverige på att bromsar å avgaserna ä ok. Dom kan nog sura lite och ta betalt. Importerade en bil för några år sedan tror alla papper +reg bes kostade 4500:-. Måste även ha med ursprungs papperet från resp land. Annars ä de tvärstopp.
Kan ju kolla tsv:s hemsida. Tror dom har imp. reglerna. Moms får du nog räkna med eftersom USA inte ä me i EU (va jag vet).
Sedan kolla nån som impar bilar å hör om samshipping.Dom brukar allt ställa upp.
Good luck![]()
Jag har dålig koll på hojar. Men jag har suttit länge i telefon med bilprovningen angående bilar (som anses vara omöjliga att importera från USA). På bilar så sitter det ett klistermärke i ena dörren, typ att den är besiktigad bla bla bla... Sitter denna lappen på när bilen kommer till Sverige så är det bara att besiktiga som vanligt (läs: Tyskimport). Alltså INGA intyg eller liknande skit. Likadant borde det rimligtvis vara med hojar, finns ju som sagt folk här på forumet som lever och verkar i USA, dem borde ha lite koll...
Clear title har inte med eventuella skatteskulder att göra, det är att hojen/bilen är OK, Salvage title är att hojen/bilen är smälld men kan repareras och återföras i trafik, sen finns det massa varianter på det där för olika delstater med mera. Dock för att slippa probs i Sverige så måste det vara CLEAR TITLE på grejerna. Salvage title funkar med då gäller intygsjungeln...
Tull är på det TOTALA beloppet när godset är i hamn i Sverige.
Go tur![]()
Det verkar vara omöjligt att besikta USA hojar i svergie , dom saknar tydligen den lilla svarta typskylten ( popnitad eller klistrad på nyare)
Polaren tog hem en Busa från usa, den gick aldrig att få igenom
fick säljas som delar
Glöm att dom där priserna stämmer. Något är bogus med det hela. En 04 R1 går inte på 2700 dollar. Gå via vilket forum som helst specifikt för sitt märke och se på priserna där.
Men någon här får ju gärna testa, och kanske tysta mig, men jag tror inte för ett ögonblick att något av det där stämmer.
Och for att fa registrering/pinkslip pa sig sjalv maste man ha amerikanskt korkortsnummer.För att få ut ett fordon ur usa så måste du ha "pinkslipen" = regbeviset, tittar man på anonnser i usa står det ibland Clear titel dvs att den e betald, de kan vara så att dom billiga priserna ibland har en restskuld precis som här hemma.
Tycker försäkringen redan är tillräckligt dyr på sporthojar! Den blir ju fan ännu dyrare när den är importerad![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |