Sjukt billiga sporthojar!!

• Thread starter Thread starter bfd
  • Start date Start date
Skulle gissa på att det handlar om stulna eller krockade hojar, enligt lag så får man ju i usa inte alltid använda en hoj som varit svårt skadad. Dessa hojar brukar då lagas och säljas utomlands. Detta vet jag gäller med bilar iaf.

En kompis var över till Usa (06) och köpte en ny R6 av en firma och den var Ca:40000 kr billigare än i Sverige.

Han hade med sig en kompis som importerar bilar så frakten blev ok.
Ställde den i en kontainer tillsammans med bilarna.
Vissa sporthojar sägs det är svårt att besikta i Sverige om man tar dom från Usa men jag vet ej varför :confused:

Gällande bes. så är det stora problemet avgaskrav, därför är det smart att t.ex. handla från en stat i USA som har grymma avgaskrav. har för mig att Califonien har strängare änn i sverige.

Visst går det handla billiga hojar i USA, både nya, beg. samt krockskadade.
Det är samma som i tyskland, en skadad hoj får inte tas i trafik igen... (kanske skiljer från olika stater ??)

Tyskland har oxå billiga hojar, men där är det tyvärr mycket fuffens, iallafall om man pratat med dom som köper och säljer hojar i tyskland...

Gällande bes. så är det stora problemet avgaskrav, därför är det smart att t.ex. handla från en stat i USA som har grymma avgaskrav. har för mig att Califonien har strängare änn i sverige.

Visst går det handla billiga hojar i USA, både nya, beg. samt krockskadade.
Det är samma som i tyskland, en skadad hoj får inte tas i trafik igen... (kanske skiljer från olika stater ??)

Californien är det som har så sjukt grymma avgaskrav ja, man får inte göra ett smack med motorn. Grova böter om något ändras. Farsan berättade det för mig, han hade tydligen importerat en GSX-R 1100 när han var yngre via något företag i Sthlm.

Men om dom inte får tas i trafik igen är dom ju perfekta som ban eller stunthojar. Fast lite synd att det inte går att få in dom igen.

För att få ut ett fordon ur usa så måste du ha "pinkslipen" = regbeviset, tittar man på anonnser i usa står det ibland Clear titel dvs att den e betald, de kan vara så att dom billiga priserna ibland har en restskuld precis som här hemma.

köper du en hoj för 5000 dollar *7 = 35000kr + frakt+tull 4%+moms 25%

35000 + ca5000=40000+1600=41600+10400= Ca 52000 kr hemma + regbes o dyl Ca 1500kr

Så var det om jag kommer ihåg rätt när vi tog in bilar från usa -95 så minnet kan svikta lite:rolleyes:

Det ar sadana priser som galler i stort sett hela US. Vill man ha reda pa just om ett fordon som man ex misstanker varit krockat tror jag det finns typ www.carfax.com aldrig andvand sidan med ser dagligen reklam for den.
2006 Hondan i Manhattan Beach ar en bekant till mig sa jag kan intyga att den inte varit omkull:tummenupp

Det ar sadana priser som galler i stort sett hela US. Vill man ha reda pa just om ett fordon som man ex misstanker varit krockat tror jag det finns typ www.carfax.com aldrig andvand sidan med ser dagligen reklam for den.
2006 Hondan i Manhattan Beach ar en bekant till mig sa jag kan intyga att den inte varit omkull:tummenupp
skumt att det inte finns fler usa-hojar då? eller säljs det kanske usa-hojar på blocket till svenska priser?

alltså en cbr600rr -07 kostar 100.000 i sverige och 65.000 i usa :jisses

Går en sådan att regga i sverige och köra lagligt med? Det är ju sanslös prisskillnad.

ÄR bar ai sverige sdom kan få ut 50k för en 8år gammal "retta" som är misshandlad under 3-4k mil som är nyskick på, va fan sätter man sig på en hoj kör man skiten ur den när den blicit varm men den ska knappt tappat halva värdet på flera år, måste bero på försäkring att den blir biloigara och billigare....

Glöm att dom där priserna stämmer. Något är bogus med det hela. En 04 R1 går inte på 2700 dollar. Gå via vilket forum som helst specifikt för sitt märke och se på priserna där.

Men någon här får ju gärna testa, och kanske tysta mig, men jag tror inte för ett ögonblick att något av det där stämmer.

Allt man ser på TV är inte sant(betraktar bildskärmen som en tv då..)Detta liknar de Uberpriserna från Tysk sajjt som de körde med för ett tag sedan.Tror inte en fläck på dessa priser.

alltså en cbr600rr -07 kostar 100.000 i sverige och 65.000 i usa :jisses

Går en sådan att regga i sverige och köra lagligt med? Det är ju sanslös prisskillnad.

Sanslös skillnad???
Räkna på det där med frakt tull och moms så är skillnaden inte så sanslöst stor.

Sanslös skillnad???
Räkna på det där med frakt tull och moms så är skillnaden inte så sanslöst stor.

Det som kan bli problem ä arr du måste få intyg från Yamaha Sverige på att bromsar å avgaserna ä ok. Dom kan nog sura lite och ta betalt. Importerade en bil för några år sedan tror alla papper +reg bes kostade 4500:-. Måste även ha med ursprungs papperet från resp land. Annars ä de tvärstopp.
Kan ju kolla tsv:s hemsida. Tror dom har imp. reglerna. Moms får du nog räkna med eftersom USA inte ä me i EU (va jag vet:D ).
Sedan kolla nån som impar bilar å hör om samshipping.Dom brukar allt ställa upp.
Good luck:tummenupp

2000 Yamaha YZF R1 1000
2000 Harley Davidson YZF R1 1000 for sale. Original owner, never dropped, garage kept and covered, z.....
Jason Bryn Mawr - Pennsylvania (USA)
Ref. No.: 20110611 Email the seller
Last update: 20 Nov 11:43
Latest price: $11000
[Update now] [Email to a friend]

Harley davidsson R1?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey