Sista minuten själv, hur funkar det då?

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
Är det någon här som har koll på hur det funkar när man bokar sista minuten med boende om man tänkt resa själv?

Står ju alltid dubbelrum.. Är det risk för att få dela med någon annan ensamresare eller hur funkar det :va
Eller passar de på att ta en hög kostnad för att lösa rummet själv?
Har aldrig testat just detta koncept..

Hahahaha..:D

Klart det är ett dubbelrum jag ska ha! Ett rum till mig och ett rum till min packning:D

Dela behöver du bara göra på vandrarhem och liknande. Och, det kan ju vara billigare med ett enkelrum. Sen kan du ju skriva ett meddelande till hotellet "Will share bed with Brad Pitt, David Beckham or alike, if availible".

Det kan löna sig att ringa eller maila till hotellet du tänkt bo på för att få ett bättre pris "Jag tänkte boka via Expedia som kostar X kr, men vad får jag för pris av er?". Bokningskanaler likt Hotels.com och liknande kniper upp till 25% av rumspriset.

Dela behöver du bara göra på vandrarhem och liknande. Och, det kan ju vara billigare med ett enkelrum. Sen kan du ju skriva ett meddelande till hotellet "Will share bed with Brad Pitt, David Beckham or alike, if availible".

Det kan löna sig att ringa eller maila till hotellet du tänkt bo på för att få ett bättre pris "Jag tänkte boka via Expedia som kostar X kr, men vad får jag för pris av er?". Bokningskanaler likt Hotels.com och liknande kniper upp till 25% av rumspriset.

Ja, bra idé, så får man hoppas att de har lite koll på "alike" där :D

Visst kan man säkert få bättre priser på hotell genom lite åtgärder, fast nu har jag ju tänkt knipa en sista minuten och då är ju hotellet förutbestämt. Såvida jag inte köper flygstol..

I detta läge kommer du med största sannolikhet att dela rum med någon annan (läs samma kön).
Jag hade tur och fick dela lägenhet med en grymt trevlig tjej och vi trivdes jätte bra tillsammans.

Jag kan va schysst o hänga på så är du garanterad ett kufo till rumskamrat så slipper du fundera :tummenupp

I detta läge kommer du med största sannolikhet att dela rum med någon annan (läs samma kön).
Jag hade tur och fick dela lägenhet med en grymt trevlig tjej och vi trivdes jätte bra tillsammans.

Attans... jag är ju förlagd med stor portion otur. En galen, tjurig, knepig tjejig tjej är inte vad jag behöver just nu...:va

Du ska inte med istället då? :)

Jag kan va schysst o hänga på så är du garanterad ett kufo till rumskamrat så slipper du fundera :tummenupp

Hmm... ser ju att du är född i Karlskoga så därmed bekräftas äktheten i kuferi. (kommer själv därifrån)

Frågan är då: hur bra är du på att servera frukost, städa och hålla kylen full av kalla öl?

Last edited:
Attans... jag är ju förlagd med stor portion otur. En galen, tjurig, knepig tjejig tjej är inte vad jag behöver just nu...:va

Du ska inte med istället då? :)

Hmm... ser ju att du är född i Karlskoga så därmed bekräftas äktheten i kuferi. (kommer själv därifrån)

Frågan är då: hur bra är du på att servera frukost, städa och hålla kylen full av kalla öl?

frukosten o städningen sköter väl hotellet, ölen kirrar ja på ett kick :tummenupp

frukosten o städningen sköter väl hotellet, ölen kirrar ja på ett kick :tummenupp

Men hålla ordning lite däremellan.. och hitta schyssta frukosthak utanför hotellet... Men iofs, den stora frågan är hålla kylen välfylld :)
OCH hålla spindelfritt!! Och göra att rummet blir lite billigare... De va ju inte så mkt!:banana

Men hålla ordning lite däremellan.. och hitta schyssta frukosthak utanför hotellet... Men iofs, den stora frågan är hålla kylen välfylld :)
OCH hålla spindelfritt!! Och göra att rummet blir lite billigare... De va ju inte så mkt!:banana

Jag kan nog klara allt dedär galant :tummenupp
Uppe me tuppen varje morgon o kirrar solstolar o bira....

Jösses, du vet inte vad du ger dig in på :jisses

Meh... du måste ju lagt inlägget till fel person där :tuttar

Sugen o dra iväg en sväng själv faktiskt.
Vart e det billigt o bra o fara nu?

Allt är ju relativt och just nu är det väl egentligen inte billigt nånstans. Men helt ok ändå om man tänker på vad man får............ledigt, sol, bad, bar, värme, skoj, strand, öl, paraplydrinkar..................

VILL ÅKA NU!! :)

Last edited:
För några år sen, typ 10, så packade jag en ryggsäck och satte mig på ett plan till Taihland. Ingenstans att bo och knappt några pengar. En prostituerad tog mig på en krogrunda där jag träffade en svensk som fixade ett hotellrum åt mig. Sen löste sig resten av den månaden dagen efter.

Så åker du dit är det inga problem att bara ösa.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8