Sista idioten är inte född.

Hej och hå.

Här är en hel tråd med folk som tycket det går alldeles utmärkt att köra om när det är smalt och vajjerräck. bil/MC

Går det att köra om bil med MC så borde det ju gå att köra om MC med bil eller ???

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=195832

Tex: Fick mig dock en tankeställare när jag en gång åkte om en skåpbil på detta sätt (efter drygt 20 st exakt likadana omkörningar) och det uppenbarade sig att denna skåpbil inte alls sett mig (utan bara låg ovanligt långt till höger när jag kom ifatt honom) och det blev plötsligt obehagligt nära på slutet istället när jag kom förbi hans sidospegel

Eller motsatsen när bil vill köra om MC.

Två filer går ihop i en och bilen försöker komma före min handledare som ligger bakom mig. Min handledares mc nuddas av bilen och bilen kommer förbi och kommer närmare mig i hög hastighet. Han kommer närmare, och närmare och tillslut ligger han mindre än en meter efter mig och försöker komma förbi även mig. Dike på ena sidan vägen och vajerräcke på andra sidan.

Last edited:
Ovsett om jag sitter på MC eller i bil brukar jag försöka flytta på mig och låta dem dra om, man har ju ingen aning om vem som sitter i bilen.

-Civilpolis
-Krackpundare
-Galing som inte tvekar att köra över dig/skjuta/dra bniv
-Ghostrider numera i bil
-Någon som faktiskt har bråttom
-osv

Bättre att låta dem dra iväg istället för att ta strid som man aldrig vet hur den slutar..
Bästa inlägget i tråden..!
Du har inte en susning om vem som ligger bakom - låt honom (för det är det alltid) "ligga före" så har du betydligt större koll på läget.
Prestige? Skit den, några år till vill jag leva och ha kul....:tummenupp

Jag försöker alltid hålla 30 och 50 där det är det men kan köra lite mer inspirerat där det är 70 och över. Påfallande ofta händer det att bilar jag kört om tidigare kör om kör om mig på 50 och även ibland 30 sträckor senare.

Hur tänker dom ?

Jag försöker alltid hålla 30 och 50 där det är det men kan köra lite mer inspirerat där det är 70 och över. Påfallande ofta händer det att bilar jag kört om tidigare kör om kör om mig på 50 och även ibland 30 sträckor senare.

Hur tänker dom ?

Dom tänker inte...alls. Kör också tämligen inspirerat vid >=60 km/h, men försöker hålla hastigheten vid lägre gränser. Samma sak händer då mig. Fast oftast är jag så långt före då att de inte kan utgöra ett problem.
Men 70-80 på 90-väg, sedan står de på i 60-70 när det blir 50...bara att inse att det finns för många idioter därute. :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT