Eller så diskuterar man de ämnen man är intresserad av och låter andra diskutera sådant som man själv inte är intresserad av.
Ett av skälen till att man går tillbaks till 1000 kubik nästa år är att man tror att lägre kurvhastighet kommer att främja säkerheten. Simoncelli vurpade ofta (och även sista gången) för att han försökte behålla för mycket fart in i och genom kurvorna. Aggressiv 250-stil. Det verkar troligt att dödsolyckan kommer att påverka nästa års reglementet specifikt. Att DORNA ännu tydligare kommer försöka att med regler undvika hetsen in i och genom kurvorna och göra det möjligt för förarna att istället förlita sig på acceleration. Som de kunde under de första säsongerna med fyrtakt och 1000 kubik. Kanske kommer DORNA också (paradoxalt nog) bli mycket hårdare med just det som Simoncelli var ökänd för, hänsynslös och farlig körstil, för att undvika närkontakt mellan förarna. Kanske kommer vi också att se en förändring i förarnas beteende och körstil: det blir svårt framöver att köra hårt och ha närkontakt med andra förare, utan att associeras med Simoncelli och det som hände i helgen.