Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
valmers skrev:
There's not enough money in this world that could ever compensate having his beard in our pitbox. :hihi

För Skägget är ju inte bitter? "I'll be in MotoGP, it's guaranteed". Jo tjenare. Vilken loser.
02.gif

valmers skrev:
För Skägget är ju inte bitter? "I'll be in MotoGP, it's guaranteed". Jo tjenare. Vilken loser.
Bingo skrev:
Folk som har en personlig relation till någon de aldrig ens sett på riktigt är direkt sjuka i huvudet. Det är något väldigt obehagligt med folk som hyser väldigt starka känslor mot någon de bara sett på bild. Det är gott stalker-material i en del skribenter här. Sjukt, mycket sjukt :kocko
I rest my case. :rolleyes:

Neutral skrev:
Stämmer inte det sista uttalanden rätt bra in på honom själv..?
Man känner väl andra genom sig själv eller nåt sånt :D

Det som var mest intressant med hans uttalande var väl att han inte ville ha primadonnan i sitt team.
OM nu Biaggi kommer att köra för Suzuki så hoppas jag att Corser visar honom vart skåpet ska stå :)

sandstream skrev:
OM nu Biaggi kommer att köra för Suzuki så hoppas jag att Corser visar honom vart skåpet ska stå :)

Tror nog att Biaggi kommer bli riktigt bra efter halva säsongen, om inte tidigare. Man ska nog inte räkna ut honom - då är man lite vilse!

Webspy skrev:
Tror nog att Biaggi kommer bli riktigt bra efter halva säsongen, om inte tidigare. Man ska nog inte räkna ut honom - då är man lite vilse!
Jag räknar absolut inte bort honom, han kommer ju med största sannolikhet att sitta på en av de bästa hojarna i startfältet, men det skulle var kul om en förare från MotoGP som år efter år tillhört topp-5 och som enligt Burges bör vinna varje race med 10-15 sekunder får stryk av "dem som inte platsar" i MotoGP. :)

Tyvärr, men jag tror max får det tufft i sbk. Han är väl känd för att ha en väldigt clean körstil och det ser ju ut att vara allt annat än cleant i sbk. Och att han skulle kunna ändra sin körstil på en säsong tror jag knappt han klarar. Men jag hoppas jag har fel, skulle gärna se honom i den absoluta toppen i sbk.

sandstream skrev:
Jag räknar absolut inte bort honom, han kommer ju med största sannolikhet att sitta på en av de bästa hojarna i startfältet, men det skulle var kul om en förare från MotoGP som år efter år tillhört topp-5 och som enligt Burges bör vinna varje race med 10-15 sekunder får stryk av "dem som inte platsar" i MotoGP. :)
Det är väl lite skillnad i motivation hos de som verkligen inte platsar i MotoGP (Corser) och de som är på att lägga av (Biaggi). Jag hoppas verkligen att Biaggi är taggad vad han än kör men jag skulle inte bli förvånad om han inte är det.

Neutral skrev:
Det är väl lite skillnad i motivation hos de som verkligen inte platsar i MotoGP (Corser) och de som är på att lägga av (Biaggi). Jag hoppas verkligen att Biaggi är taggad vad han än kör men jag skulle inte bli förvånad om han inte är det.
Biaggi hade nog gärna fortsatt i MotoGP ett tag till men jag gissar att han kommer att skylla eventuella motgångar i WSBK på dålig motivation eller varför inte att Corser har en bättre hoj :hihi

Grejen med Biaggi är det som många säger, när allt stämmer är han oslagbar men när inställningarna inte stämmer kan kan inte få till det.

Det som talar mot honom i SBK är att dessa "traktorer" (mot Motogp) jobbar på ett helt annat sätt och är inga finstämmda instrument som Motogp-hojarna.

Det vobblar, sladdar o kränger mest hela tiden och det är ju långt ifrån hans stil.

Om 500/Motogp var ett stort steg från en 250-racer är den här skillnaden milsvidd.(där hans körstil är som en balettdans)

Hoppas dock att han efter denna degradering vill skriva etablisemanget på näsan och kör hem mästerskapet.

mloren skrev:
Grejen med Biaggi är det som många säger, när allt stämmer är han oslagbar men när inställningarna inte stämmer kan kan inte få till det.
Med risk för att verka mer Biaggi-fientlig än vad jag är så tycker jag att det där var att ta i lite.
Att vinna enstaka lopp är en grej, men oslagbar, knappast.

Men jag tror precis som du att Max får mycket svårt att ställa om från MotoGP till WSBK, att gå andra hållet är nog lättare.

Det intressanta är att dom lopp han vinner(eftersom du nämner enstaka förutsätter jag att det gäller 500/motogp) så gör han det med god marginal, han fightas inte så ofta till sig en seger utan stämmer allt är han ruskigt svårslagen.

Eller som KR Senior utrycker det: När allt stämmer för Max är han troligen den bästa killen på banan, men dom dagar det inte stämmer kan han inte "köra över" (overide) dessa problem.

Även Doohan har haft den åsikten i ett flertal tillfällen.

En kille som Rossi verkar skita i om allt inte klaffar i "chansar" lite för att vara på toppen ändå, och han går ju i land med det för det mesta.
Det är väl en av anledningarna till att är just nu är kungen att slå.

sandstream skrev:
Men jag tror precis som du att Max får mycket svårt att ställa om från MotoGP till WSBK, att gå andra hållet är nog lättare.
Mer tveksam till det, kan inte minnas någon som varit etablerad i SBK el SS som gått över till ren racerklass och gjort toppresultat direkt.

Lord Melchet skrev:
Mer tveksam till det, kan inte minnas någon som varit etablerad i SBK el SS som gått över till ren racerklass och gjort toppresultat direkt.
Det kan ju också bero på att konkurrensen är mycket större i GP-klasserna och att de flesta som kommer från någon Superbike-klass hamnar i de sämre teamen.
Vad jag menade var att en kille som Max lär få svårt att brottas med en tung "gathoj" när han är skolad med lätta och "knivskarpa chassin"[tm].
Det är nog enklare att gå andra hållet, från bångstyrig gathoj till en prototyp som faktiskt gör det den ska.

Men, men, vi får väl se snart :)

Det är rätt skarpa chassin i sbk-vm också, inget snack om saken, numer skiljer det ju inte heller så mycket i vikten mellan moto-gp och superbike som det gjorde tidigare.
Menar i början på 90-talet var minimivikten 115kg i 500-vm, sbk ~155-160kg.
Är inte direkt superstock vi pratar om i WSBK.
Men sen är det klart att cyklarna inte är lika vassa som gp-hojarna ändå. Men några gunghästar är det inte frågan om heller..

Ja, Skägget skall ju "make an announcement about his future very soon". Någon som hört det förut? :rolleyes:
Suzuki-bossarna sitter väl och försöker intala sig att det är värt mödan att ha hans skägg i depåboxen.

oFFkeFF skrev:
Är inte direkt superstock vi pratar om i WSBK.
Men sen är det klart att cyklarna inte är lika vassa som gp-hojarna ändå. Men några gunghästar är det inte frågan om heller..
Klart det är bra hojar men för att citera Vermeulen som precis kört båda:

"I think where the similarities end between a SBK and a MotoGP bike is that they have 2 wheels."

sandstream skrev:
Vad jag menade var att en kille som Max lär få svårt att brottas med en tung "gathoj" när han är skolad med lätta och "knivskarpa chassin"[tm].
Men, men, vi får väl se snart :)

Det är inte fråga om OM utan NÄR Biaggi kommer att rikta missnöje mot sin hoj offentligt.
Om han lyckas ställa om till SBK och göra topptider direkt blir jag ytterst imponerad.
Så tror jag dock inte att det kommer att bli, och hur tror ni Max förklarar de uteblivna toppplaceringarna???

Och så var blänkaren om Biaggi borta från Alstare´s hemsida igen. :confused:

Detta börjar bli lite tröttsamt!

mloren skrev:
Och så var blänkaren om Biaggi borta från Alstare´s hemsida igen. :confused:

Detta börjar bli lite tröttsamt!

Nä då den är kvar. Klickade på samma länk som innan och den kom upp. :)

Edit: Kommer det upp login tjafs? Stäng ner fönstret och klicka igen :tummenupp

homerone skrev:
Nä då den är kvar. Klickade på samma länk som innan och den kom upp. :)
Ja, men man blänkaren är inte länkad från första- eller någon nyhetssida längre.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti