Silly Season WSBK/SS

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nu när Corona Suzuki kommer köra 4st hojar i WSBK så blir nog priset för det att teamet drar sig ur Supersport...
 
Webspy skrev:
Synd för Kaj Borre... skulle inte han köra för dom?

Nä han ska köra för Suzuki Netherland eller om dom kallar det teamet för nått annat i år?
 
Webspy skrev:
Aha - trodde fel - vilken tur :)

Jo fast nu blir det bara han och teamkompisen som kommer köra Suzuki i VM!

Sen är det bara en som är med på listan ska köra Kawasaki med i VM. Väldigt snålt från Suzuki och Kawasaki tycker jag.
 
Webspy skrev:
VM blir väl "honda cup" i år.

eller hur gör Yama?


Eh! Nu tvingade du mig att räkna bara för det! :tungan

WSS600
14st Yamaha
11st Honda
3st Ducati
2st Suzuki
1st Kawasaki
1st TBA
 
Axxexs skrev:
Eh! Nu tvingade du mig att räkna bara för det! :tungan

WSS600
14st Yamaha
11st Honda
3st Ducati
2st Suzuki
1st Kawasaki
1st TBA


32 ekipage är riktigt bra - synd bara att fördelningen suger lite!
 
Har det kommit någon officiell bekräftelse från någon av de inblandade i Max/Suzuki/WSBK-affären eller är det än en gång bara önsketänkande från den italienska pressen?
 
sandstream skrev:
Har det kommit någon officiell bekräftelse från någon av de inblandade i Max/Suzuki/WSBK-affären eller är det än en gång bara önsketänkande från den italienska pressen?
Finns inget på Max hemsida, WSBK hemsida, Alstares hemsida etc. Det enda som jag sett är den äldre artikeln från racergp.com samt gazzetta.it. Eurosport har bara översatt Gazzettas artikel.
 
sandstream skrev:
Har det kommit någon officiell bekräftelse från någon av de inblandade i Max/Suzuki/WSBK-affären eller är det än en gång bara önsketänkande från den italienska pressen?
Det vore väl för lustigt om hans skägg inte är önskvärt ens i WSBK, så att han hamnade i AMA SBK. :hihi
 
http://www.crash.net/news_view.asp?cid=5&id=123920

Biaggi set for fourth Alstare Corona Suzuki.

Max Biaggi's conversion to superbike rider appears set to be completed with a move to the champion Alstare Suzuki Corona Extra team that took Troy Coser to the 2005 WSBK title.

While news of the Italian's code switch comes as no surprise, his destination for the coming season is moreso, especially given that he ws expected to be helped in his move by long-time personal backer Japan Tobacco. The Suzuki team, however, rides in direct competition with the Ten Kate squad that enjoys support from JTI brand Winston.

The first hint that Biaggi could link up with Corser this year came when the FIM issued an initial draft of the 2006 entry list, complete with a fourth vacancy at Francois Batta's squad, alongside those at Klaffi Honda and Kawasaki Corse.

Now, Italian sports newspaper Gazzetta de la Sport claims that a deal has been struck between Batta and Biaggi, which will see the 'Roman Emperor' turning his first superbike wheel at the impending Australian test session next week.
 
Last edited:
Ska faktiskt bli riktigt intressant och se Biaggi i superbike i år.
Nya banor och enhetsdäck blir nog en utmaning för både Biaggi och Barros.
 
sandstream skrev:
Fortfarande bara skvaller...
Vad var det du skrev i MotoGP tråden om detta skvaller? Att det var ganska trovärdigt angående Biaggis anseende i depån. :va :)
Verkar troligt att Biaggi kör Suzuki nästa år, trots att han var utfryst av alla japanska fabriker alltså. :tungan
 
Det bästa scenariot hade varit en Biaggi som efter halva säsongen tagit en komfortabel ledning i sammandraget och brett leende förklarar för pressen att "The competition is much harder i SBK than in MotoGP, the difference is that i for the first time have an equal bike".
 
Strider skrev:
Hamnar Biaggi WSBK vilket vi kan hoppas att vi slipper se så kommer han sannolikt att bli förnedrad å det grövsta. Det skulle förvåna mig om han överhuvudtaget fullföljer säsongen.
Varför vill du slippa se Biaggi i SBK och varför skulle han bli förnedrad?
 
Strider skrev:
För att jag tycker han är en trist och tråkig förare att titta på. Hans massmediala gnällattityd är ju lixom lök på laxen. Och jag tror att han kommer att få svårt att anpassa sig till maskinmaterialet, han precis som jag och alla andra bli ju mer konservativa ju äldre vi blir. Vi kommer säkert att få höra hur kass Suzukin är eller nåt liknande.
Visst kan det bli en del anpassningsproblem för Biaggi med tanke på annan hoj, andra däck, superpole, två race per dag etc. men jag tror han kommer hävda sig bra och inte hoppa av efter halva säsongen. Vad är så tråkigt att titta på med Max vet jag inte. Han är ju inte lika häftig och spektakulär som Rossi men han kör extremt cleant och mjukt vilket ju kan upplevas som tråkigt.
Suzukin är ju en hög med skräp så det lär väl ventileras. :hihi
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top