Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Största problemet torde väl vara motivationen. Vid 30+ kan det väl vara svårt i MotoGP också och att bli tvångsförflyttad till något de aldrig tänkt sig kanske inte medför samma nytändning som för en yngre förmåga som floppar i MotoGP och vill ta revansch. I fallet Barros och Biaggi är det väl snarast avtrappning och frågan är om de inte åker mest för pengarna och att de inte vet vad de ska göra annars (Biaggi lär ju inte bli sportchef på HRC :D ).

Last edited:
2meter skrev:
Jag tippar Biaggi som vinnare av WSBK

Samma här, han trivs på 4takt och Batta har bra folk.
Alstare och ducce är ju de seriösaste teamen i SBK.

I wouldnt bet against him...

Gustav O skrev:
Vad är så tråkigt att titta på med Max vet jag inte. Han är ju inte lika häftig och spektakulär som Rossi men han kör extremt cleant och mjukt vilket ju kan upplevas som tråkigt.
Suzukin är ju en hög med skräp så det lär väl ventileras. :hihi

Jag upplever Max som en av de allra trevligaste förarna att se köra. Där Capirossi och McCoy kommer med frustande,sladdande och studsande hojar (som i sig också är coolt) så glider Max igenom graciöst och till synes utan minsta bekymmer.

Onboardvarven med Max på Phillip Island i Faster är inget annat än en uppvisning av en mästare i motorcykelkörandets konst.

Neutral skrev:
Största problemet torde väl vara motivationen. Vid 30+ kan det väl vara svårt i MotoGP också och att bli tvångsförflyttad till något de aldrig tänkt sig kanske inte medför samma nytändning som för en yngre förmåga som floppar i MotoGP och vill ta revansch. I fallet Barros och Biaggi är det väl snarast avtrappning och frågan är om de inte åker mest för pengarna och att de inte vet vad de ska göra annars (Biaggi lär ju inte bli sportchef på HRC :D ).

Tja, Corser är inte direkt purung, han misslyckades betydligt värre i GP än vad Biaggi gjort, och sämre än Barros också om man nu ens kan kalla någons GP-karriärer misslyckade... Så nog kan man säkert motivera sig även om det inte är helt klart.
Men som sagt, Barros och Biaggi har kört "sina" banor i ~15 år, med några gemensamma, så de får ju lite nackdel av det.
Jag tror inte det blir en walk-in-the-park för någon av dem, men Biaggi har klart kapacitet.

Många säger ju att stämningen i WSBK depån är mer avspänd och trevligare än i GP, Haga tex, så det kanske funkar kanon för Biaggi.
Det vore dumdristigit att tro att Biaggi inte skulle kunna lyckas i WSBK.

oFFkeFF skrev:
Tja, Corser är inte direkt purung, han misslyckades betydligt värre i GP än vad Biaggi gjort, och sämre än Barros också om man nu ens kan kalla någons GP-karriärer misslyckade... Så nog kan man säkert motivera sig även om det inte är helt klart.
Det är ju det jag menar - Barros och Biaggi har ju länge tillhört toppen inom GP-cirkusen, vad har de att bevisa inom SBK? För Corser är det ju annorlunda.

Om Biaggi vore supermotiverad så kan ingen slå honom där och det skulle vara riktigt roligt att se. :tummenupp

Chris Ash skrev:
Det bästa scenariot hade varit en Biaggi som efter halva säsongen tagit en komfortabel ledning i sammandraget och brett leende förklarar för pressen att "The competition is much harder i SBK than in MotoGP, the difference is that i for the first time have an equal bike".
Det vore suveränt. En önskad fortsättning vore en ganska överlägsen seger och MotoGP (800 cc) för Suzuki 2007. Rossi har slutat och Max blir världsmästare. Framgången stiger honom till huvudet, han blir outhärdligt självgod och strör sarkasmer om Honda runt sig - vilket irriterar den annars så godmodige Hayden vars GP-karriär hamnat på ett "sluttande plan".

:tummenupp

Nyteknik skrev:
Framgången stiger honom till huvudet, han blir outhärdligt självgod...
Haha, det skulle jag också vilja se :D

Nyteknik skrev:
Det vore suveränt. En önskad fortsättning vore en ganska överlägsen seger och MotoGP (800 cc) för Suzuki 2007. Rossi har slutat och Max blir världsmästare. Framgången stiger honom till huvudet, han blir outhärdligt självgod och strör sarkasmer om Honda runt sig - vilket irriterar den annars så godmodige Hayden vars GP-karriär hamnat på ett "sluttande plan".

:tummenupp

Även om Rossi slutar 2007 så kommer inte Max att vinna för Melandri och ev. Pedrosa kommer sätta stopp för det. Max kommer ALDRIG att vinna Moto GP :fakta

Strider skrev:
Hamnar Biaggi WSBK vilket vi kan hoppas att vi slipper se så kommer han sannolikt att bli förnedrad å det grövsta. Det skulle förvåna mig om han överhuvudtaget fullföljer säsongen.

Tror du har fel han är utan tvekan den mest välmeriterade i startfältet
Topskiktet i WSBK motsvarar ungefär en Top 10 i MotoGP.

Ex GP förare har tradition att lyckas bra i superbike ex Kosinsky, Corser, Chili, Lavilla, Laconi (finns säkert fler)och Biaggi är definitivt den mest välmeriterade .

Magnus skrev:
Även om Rossi slutar 2007 så kommer inte Max att vinna för Melandri och ev. Pedrosa kommer sätta stopp för det. Max kommer ALDRIG att vinna Moto GP :fakta

100% sanning , mer ett önsketänkande.

Gustav O skrev:
Så det finns en chans. :D

Ja tack och lov.
Rossi kör F1, Melandri och Hayden kör Motard = skadar sig, pedrosa åker fast i doping kontroll på gymmet.

Suzuki ger CV sparken byts ut mot Biaggi kommer tillbaks med en GSV R storstilad och cruisar hem titeln :banana

Last edited:
Magnus skrev:
Det förstår till och med jag. Men eftersom jag skrev vad jag önskade så var det att Max Biaggi får en välförtjänt revansch. Den förlorade sonen - Kejsaren - återvänder och smular allt motstånd till dammkorn. Här hade jag stämt in i något slags "nationalsång" till Biaggis ära om jag hade kunnat.

2ono skrev:
Ja tack och lov.
Rossi kör F1, Melandri och Hayden kör Motard = skadar sig, pedrosa åker fast i doping kontroll på gymmet.

Suzuki ger CV sparken byts ut mot Biaggi kommer tillbaks med en GSV R storstilad och cruisar hem titeln :banana
Allt utom att Suzuki skulle kunna bygga en vinnarhoj är ju troligt.

Nyteknik skrev:
Det förstår till och med jag. Men eftersom jag skrev vad jag önskade så var det att Max Biaggi får en välförtjänt revansch. Den förlorade sonen - Kejsaren - återvänder och smular allt motstånd till dammkorn. Här hade jag stämt in i något slags "nationalsång" till Biaggis ära om jag hade kunnat.
Du brukar ju hävda att jag hyser sjukligt hat mot Skägget, men du borde nog söka hjälp för motsatsen. Den förlorade sonen? Tjenare. Hela depån jublar över att slippa se hans skägg nästa år.

Giganternas kamp ?

OM nu Biaggi dyker upp på testerna på Phillip Island nästa vecka så kommer han att upptäcka att det inte bara är Alstare Suzuki som är där. Mat Mladin Motorsports Suzuki kommer också att testa.

Jag förutspår att det kommer att det kommer att finnas en viss prestige i att sätta snabbaste varvtid den helgen mellan Corser, Mladin och Biaggi.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP