Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag hoppas och tror att det är den sura Suzukin som varit anledningen till hans kräftgång de senaste åren.
Skärper han sig inte nästa år tar jag ner affischen :lol
(CV får några år till på sig innan han också hamnar i papperskorgen)
 
Yamaha har redan frågat Rossi om vad han har för planer till 2007.

Anledningen är att Yamaha vill ha Nicky Hayden och Shinya Nakano till 2007 om Rossi inte kör för dom. Yamaha ska enligt ryktena ha förhandlingar med ett större Amerikanskt företag om dom kan signa Hayden.
 
Axxexs skrev:
Yamaha har redan frågat Rossi om vad han har för planer till 2007.

Anledningen är att Yamaha vill ha Nicky Hayden och Shinya Nakano till 2007 om Rossi inte kör för dom. Yamaha ska enligt ryktena ha förhandlingar med ett större Amerikanskt företag om dom kan signa Hayden.
Om Hayden inte tar titeln i år (hans fjärde säsong hos HRC) tror jag inte Honda kommer vara så iviriga att ha honom kvar till 2007 och en övergång till Yamaha vore naturlig.

Ryktena om Rossi och F1 känns mer vederhäftiga än för ett par år sedan. Om han vinner MotoGP i år och tar sin sjätte raka titel (en mer än Doohan) är min gissning att han kör F1 2007.
 
Nyteknik skrev:
Om Hayden inte tar titeln i år (hans fjärde säsong hos HRC) tror jag inte Honda kommer vara så iviriga att ha honom kvar till 2007 och en övergång till Yamaha vore naturlig.

Ryktena om Rossi och F1 känns mer vederhäftiga än för ett par år sedan. Om han vinner MotoGP i år och tar sin sjätte raka titel (en mer än Doohan) är min gissning att han kör F1 2007.
Om någon annan än Rossi tar titeln 2006 är det en braksensation.
 
Axxexs skrev:
Apparently Honda vetoed Max from any Honda-related MotoGP team and this Honda ban might appear to have been supported by Suzuki and Kawasaki as well…and maybe even by Bridgestone, leaving Max without a team in spite of the fact that Camel, with Biaggi as rider, approached Pons Honda and even Team Roberts (who will be using Honda engines) before offering their estimated 12 million dollar spend to Suzuki and Kawasaki. Suzuki already had a deal with Rizla, but how could Kawasaki, un-sponsored with two riders, refuse to make room for a third rider bringing at least half that 12 million to the team?

Är det officiellt att Rizla kommer att sponsra Suzuki i MotoGP 2006?
 
Axxexs skrev:
Yamaha har redan frågat Rossi om vad han har för planer till 2007.

Anledningen är att Yamaha vill ha Nicky Hayden och Shinya Nakano till 2007 om Rossi inte kör för dom. Yamaha ska enligt ryktena ha förhandlingar med ett större Amerikanskt företag om dom kan signa Hayden.
Nakano :tummenupp
Hayden :gnissla
 
sandstream skrev:
Del 2: http://speedtv.com/articles/moto/motogp/21389/

EDIT: Mycket intressant läsning med tanke på de röster här på SH som kallar det för SponsoGP.
Det verkar vara precis tvärtom.

Både och skulle jag vilja säga. Det är ju tydligt att Dorna och sponsorer väljer deltagare med marknadspotential - men Hondas och Yamahas fabriksteam har försökt värja sig och väljer efter vinnarpotential...
 
FireSalle skrev:
Både och skulle jag vilja säga. Det är ju tydligt att Dorna och sponsorer väljer deltagare med marknadspotential - men Hondas och Yamahas fabriksteam har försökt värja sig och väljer efter vinnarpotential...

En vinnare har ju den absolut högsta marknadspotentialen. Men det är bara fabriksteamen som lockar dem och har råd att pröjsa kalaset...

/Joakim
 
FireSalle skrev:
Både och skulle jag vilja säga. Det är ju tydligt att Dorna och sponsorer väljer deltagare med marknadspotential - men Hondas och Yamahas fabriksteam har försökt värja sig och väljer efter vinnarpotential...
Visst är det så men många har ju hävdat att framförallt Hayden kör för HRC enbart för att han är amerikan och ser glad ut på bilderna.

Suzuki måste väl också räknas in till Honda och Yamaha ovan, varken CV eller Hopper har ju tagit med sig någon större sponsor vad jag känner till.
 
sandstream skrev:
Suzuki måste väl också räknas in till Honda och Yamaha ovan, varken CV eller Hopper har ju tagit med sig någon större sponsor vad jag känner till.
Inga pengar och inga vinster. :D
 
Men både Honda och Yamaha säljer ju ut fabriksteamet oavsett var sponsorn kommer ifrån. Kawa kör ju i egna färger vilket borde vara självklart för fabriksteamet om nu sponsorpengarna inte är så stor del av budgeten. Vore läckert om alla märken hade fabriksteam med två hojar i egna färger och sedan var tvingade att leasa minst två hojar till satellitteam som fick köra i vilka färger som helst. Skulle vara kul med fler Suzuki och Kawasaki, bra för deras utveckling också tror jag.
 
Gustav O skrev:
Inga pengar och inga vinster. :D
De kommer i år :tungan

BTW: Nu kan du ju ta bort Pons från listan.
Neutral skrev:
Vore läckert om alla märken hade fabriksteam med två hojar i egna färger och sedan var tvingade att leasa minst två hojar till satellitteam som fick köra i vilka färger som helst. Skulle vara kul med fler Suzuki och Kawasaki, bra för deras utveckling också tror jag.
Håller med :tummenupp
 
Last edited:
Neutral skrev:
Vore läckert om alla märken hade fabriksteam med två hojar i egna färger och sedan var tvingade att leasa minst två hojar till satellitteam som fick köra i vilka färger som helst. Skulle vara kul med fler Suzuki och Kawasaki, bra för deras utveckling också tror jag.
Det vore kanon men tyvärr verkar det vara en utopi.
 
sandstream skrev:
Visst är det så men många har ju hävdat att framförallt Hayden kör för HRC enbart för att han är amerikan och ser glad ut på bilderna.

Suzuki måste väl också räknas in till Honda och Yamaha ovan, varken CV eller Hopper har ju tagit med sig någon större sponsor vad jag känner till.

Tänkte mest på hur det stod i artikeln..., bl.a. "Weaker teams and beginning teams accepted subventions from Dorna to sign riders of the required nationalities, but the competitive factories, especially Yamaha and Honda, resented any influences from sponsors OR Dorna on their choices"

Hayden var väl värt investeringen att ha i fabriksteamet, Laguna-vinsten gick säkert hem i det patriotiska USA. Engelska Bike sågade tävlingen och jänkarna eftersom de oödmjukt hade 17 st amerikanska flaggor vid infarten istället som på andra tävlingar en flagga per nation. En amerikan både etta och tvåa övertygade dom säkert att de hade rätt.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top