Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Fabrizio och Aoki var efter Kurtis i mål, Fabrizio var en dryg tiondel efter och Aoki nio sekunder. Frankrike 2004.
 
Det hade varit kul och intressant att se Vermeulen och Roberts i samma Suzuki-team. Jag är ju förstås säker på att Kenny hade sopat mattan med Vermeulen. We´ll never know. Eller - vart tar Roberts vägen 2006?
 
Nyteknik skrev:
Det hade varit kul och intressant att se Vermeulen och Roberts i samma Suzuki-team. Jag är ju förstås säker på att Kenny hade sopat mattan med Vermeulen. We´ll never know. Eller - vart tar Roberts vägen 2006?
Pappas teamn troligen eftersom ingen annan verkar vara sugen på en surpuppa.
 
Checa inte kvar hos Ducati men inte klart var han hamnar.
http://www.superbikeplanet.com/2005/Oct/051020k.htm
Spaniard Carlos Checa was in a remarkably good mood despite announcing that he will not be with Ducati next year. It's a pity, he says, because he feels he and the bike are now getting really competitive. Expect an announcement in Valencia about his future.
 
Kom en lista idag. Kan hinna ändra sig men nu ser det ut såhär.

MOTOGP 2006 PROVISIONAL IRTA LIST

#3 - Max Biaggi - ITA - Camel Pons - HONDA
#5 - Colin Edwards - USA - Alice Team Yamaha - YAMAHA
#6 - Makoto Tamada - JAP - Konica Minolta JIR - HONDA
#7 - Carlos Checa - ESP - Camel Pons - HONDA
#15 - Sete Gibernau - ESP - Marlboro Ducati Team - DUCATI
#17 - Chris Vermuelen - AUS - Suzuki MotoGP - SUZUKI
#19 - Sebastian Porto - ARG - Tech 3 Yamaha Team - YAMAHA
#21 - John Hopkins - USA - Suzuki MotoGP - SUZUKI
#24 - Toni Elias - ESP - Fortuna Gresini MotoGP - HONDA
#26 - Daniel Pedrosa - ESP - Repsol HRC - HONDA
#27 - Casey Stoner - AUS - Tech 3 Yamaha Team - YAMAHA
#33 - Marco Melandri - ITA - Fortuna Gresini MotoGP - HONDA
#44 - Roberto Rolfo - ITA - Team D'Antin Pramac - DUCATI
#46 - Valentino Rossi - ITA - Alice Team Yamaha - YAMAHA
#56 - Shinya Nakano - JAP - Kawasaki Racing Team - KAWASAKI
#65 - Loris Capirossi - ITA - Marlboro Ducati Team - DUCATI
#67 - Shane Byrne - GBR - Team D'Antin Pramac - DUCATI
#69 - Nicky Hayden - USA - Repsol HRC - HONDA
#TBA - Randy de Puniet - FRA - Kawasaki Racing Team - KAWASAKI
#TBA - TBA - TBA - Blata WCM - BLATA
#TBA - TBA - TBA - Blata WCM - BLATA
#TBA - TBA - TBA - Team KR - KR HONDA
 
Ser ju klart intressant ut! Om D´Antin Ducati byter till Bridgestone också så vore det bra som tsuan för konkurrensen.
Hoppas att Tech 3 kan fortsätta med Yammor så det blir många bra hojar på griden.
Kan bli ett tufft uppvaknande för Vermeulen...

Neutral skrev:
Ännu en gång har Honda kört över en förare och tappat honom. När ska de lära sig?
Aldrig. De är för stolta/styva i korken för det.
 
Last edited:
Hmmm vad konstigt, de flesta nya förare kommer från 125/250, jag som trodde framtidens rekryteringsklasser skulle vara fyrtaktsklasserna.
 
Ny lista då rå...

Alice Team Yamaha
Valentino Rossi & Colin Edwards

Tech 3 Yamaha
Sebastian Porto & Casey Stoner

Repsol HRC
Dani Pedrosa & Nicky Hayden

Fortuna Gresini Honda
Marco Melandri
Toni Elias

Konica Minolta JIR
Makoto Tamada

Camel Honda Pons
Max Biaggi & Carlos Checa

Marlboro Ducati
Loris Capirossi
Sete Gibernau

Team D'Antin Pramac Ducati
Roberto Rolfo
Shakey Byrne

Team Kawasaki Racing
Shinya Nakano & Randy de Puniet

Team Suzuki Racing
John Hopkins
Chris Vermeulen

Harris WCM
????

KR
????
 
Last edited:
Chris Ash skrev:
Hmmm vad konstigt, de flesta nya förare kommer från 125/250, jag som trodde framtidens rekryteringsklasser skulle vara fyrtaktsklasserna.
Dessutom verkar debatten bara gälla Biaggi och Hayden vilket också är löjligt då även Hayden kört 2-takt. Om man sedan räknar t ex Rossi och Melandri som 2-taktsförare också så undrar man ju vilka framgångar SBK-förarna har men det passar väl inte in att ta hänsyn till såna petitesser. :D
 
Neutral skrev:
Dessutom verkar debatten bara gälla Biaggi och Hayden vilket också är löjligt då även Hayden kört 2-takt. Om man sedan räknar t ex Rossi och Melandri som 2-taktsförare också så undrar man ju vilka framgångar SBK-förarna har men det passar väl inte in att ta hänsyn till såna petitesser. :D


Snälla. Låt bara bli att svara på sådana inlägg så slipper vi hela debatten.
 
Debatten tvåtakt/fyrtakta etc är ju ganska trist.
Det är ju så att det kommer bra förare från alla möjliga håll och serier. En bra förare är en bra förare.
Det finns däremot skillnader mellan de olika klassernas sätt att fostra förare och det är ju flera olika människor som kan betydligt mer än jag inne på. De som kör 125 och 250 från tidig ålder lär sig snabbare att justera en motorcykel till perfektion. De som enbart kör SS och SBK kör hojar med andra och sämre förutsättningar för att skola dem i det. Jag tycker att de eanste årens resultat visar det, dvs det kommer bra förare från olika håll men de som kör i GP-klasserna har klara fördelar av det även i MotoGP.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top