Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Strider skrev:
Uganda har väl samma tidszon som Stockholm, eller? :va
Fråga Webspy, han verkar ha koll på GMT :rofl

Afrika är inga problem, tänkte mer på Sydamerika och Asien.
 
Marco Melandri får fabriks-Honda till nästa år! Pedrosa, Hayden och Melandri blir det då som får dom värsta Hondorna 2006. Gibernau och Biaggi får isf nöja sig med "costumers-version" om dom fortsätter på Honda.

http://www.motograndprix.it/news_gp.htm?id_news=6904
 
sandstream skrev:
Current team-mate Kenny Roberts Jr, the 2000 world champion, looked to be reaching the end of his long Suzuki career just a few months ago - but has impressed in recent events and could well continue for a further season. :3freak

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=120169
Snacka om motsägelsefullt. Men de borde förstås försöka få in en helt ny och bättre förare än Hopkins eller Roberts.
 
Axxexs skrev:
Marco Melandri får fabriks-Honda till nästa år! Pedrosa, Hayden och Melandri blir det då som får dom värsta Hondorna 2006. Gibernau och Biaggi får isf nöja sig med "costumers-version" om dom fortsätter på Honda.

http://www.motograndprix.it/news_gp.htm?id_news=6904

Intressant markering visar att det är hos dom yngre dom tänker sig att utvecklingen ska ske, vem blir den fjärde fabriksföraren Vermeulen?

Ryktet verkar stämma att Gibernau går till Ducati och Biaggi får köra med honda utanför HRC eller Camel sponsrad-Suzuki.
Tror ingen av dom gillar situationen att inte få tillgång till Honda RC211V Factory varianter.
 
Nyteknik skrev:
Snacka om motsägelsefullt. Men de borde förstås försöka få in en helt ny och bättre förare än Hopkins eller Roberts.
För min del får de gärna behålla Hopkins, jag tror att han kan lyckas bra på rätt hoj.
Men visst, skulle Rossi, Melandri eller någon annan knacka på dörren så kan Hopper få blanda saft åt dem :hihi
2ono skrev:
Ryktet verkar stämma att Gibernau går till Ducati och Biaggi får köra med honda utanför HRC eller Camel sponsrad-Suzuki.
Tror ingen av dom gillar situationen att inte få tillgång till Honda RC211V Factory varianter.
Konstigt, borde inte den "bäste" Honda-föraren vara given för en fabriksstyrning? :rolleyes:

Ska Melandri köra ensam i sitt team?
(Min italienska är inte vad den borde vara)
 
sandstream skrev:
För min del får de gärna behålla Hopkins, jag tror att han kan lyckas bra på rätt hoj.
Men visst, skulle Rossi, Melandri eller någon annan knacka på dörren så kan Hopper få blanda saft åt dem :hihi
Konstigt, borde inte den "bäste" Honda-föraren vara given för en fabriksstyrning? :rolleyes:

Ska Melandri köra ensam i sitt team?
(Min italienska är inte vad den borde vara)

Min itaienska är lysande efter Babel Fish Översättning i http://se.altavista.com/ :hihi

Melandri är utan tvekan den som utvecklats mest, som jag fattade kommer melandri köra i ett eget team? eller vem kommer i så fall vara andre förare var min spekulation.
Oavsett tolkar jag det som att Melandri är den dom tror på.

Ryktet man hört är att HRC tillsammans med Pedrosa utvecklar en MotoGP cykel anpassad för han med mer 250 lika egenskaper.
Vad kommer då komma fram en rad4 ? förberedd för det nya reglementet 2007.Ska då Hayden ha samma grejer?
 
2ono skrev:
Ryktet man hört är att HRC tillsammans med Pedrosa utvecklar en MotoGP cykel anpassad för han med mer 250 lika egenskaper.
Vad kommer då komma fram en rad4 ? förberedd för det nya reglementet 2007.Ska då Hayden ha samma grejer?

Usch nej, en R4 är alldeles för bred. Troligtvis V3 eller V4. :tummenupp
 
2ono skrev:
...
vem blir den fjärde fabriksföraren Vermeulen?
...

Man har alltid bara haft 3st fabrikshojar. I år har Hayden, Biaggi och Gibernau sånna.
Hondas fabriksförare är dom som kör för HRC vilket är Repsol-teamet. Hayden och Pedrosa blir fabriksförarna nästa år. Repsol har iof velat få den tredje fabrikaren men melandri kommer säkert köra för Gresini.

Finns allstå inte en 4:de fabrikshoj utan det blir den andra versionen av RC211V som dom andra förarna/teamen får leasa.
Fast sen 2007 när man max får ha 4st hojar per tillverkare så får vi väl se hur det blir.
 
Last edited:
Axxexs skrev:
Man har alltid bara haft 3st fabrikshojar. I år har Hayden, Biaggi och Gibernau sånna. Fabriksförare är dom som kör för HRC vilket är Repsol-teamet. Blir allstå ingen 4:de fabrikshoj utan det blir den andra versionen av RC211V som dom andra förarna/teamen får leasa. Fast sen 2007 när man max får ha 4st hojar per tillverkare så får vi väl se hur det blir.

Ok trodde Movistar och Repsol teamet bara hade HRC produkter , så du menar att Melandri idag inte kör med en HRC fabrikshoj ??
De trodde jag :)
 
Last edited:
2ono skrev:
Ok trodde Movistar och Repsol teamet bara hade HRC produkter , så du menar att Melandri idag inte kör med en HRC fabrikshoj ??
De trodde jag :)

Båda versionerna av RC211V är HRC-produkter.

"Fabrikaren" innebär bl.a att man har olika versioner på ramar att välja bland till olika banor.
Den vanliga versionen så har man bara en ram som man får ha hela säsongen.
I början på säsongen så skiljer det säkert mest. I våras hade "fabriks" ett annat stötdämparlänkage, annan koppling, annan elektronik på tractioncontroll och annat avgassystem mm. Fabrikarna är också dom som får alla nya delar först.

Så Melandri har inte haft samma RC211V som Hayden, Biaggi och Gibernau har i år.
 
Axxexs skrev:
Båda versionerna av RC211V är HRC-produkter.

"Fabrikaren" innebär bl.a att man har olika versioner på ramar att välja bland till olika banor.
Den vanliga versionen så har man bara en ram som man får ha hela säsongen.
I början på säsongen så skiljer det säkert mest. I våras hade "fabriks" ett annat stötdämparlänkage, annan koppling, annan elektronik på tractioncontroll och annat avgassystem mm. Fabrikarna är också dom som får alla nya delar först.

Så Melandri har inte haft samma RC211V som Hayden, Biaggi och Gibernau har i år.

Men du säger att Melandri inte har haft samma RC211V som de övriga innebär det att han nu har samma grejer??.
I så fall kör har han egentligen en fabrikshoj idag?
Logiskt vore det ju så då Melandri ligger klart före Sete och 2p efter Biaggi och klara chanser att passera.
Samt är en av dom som enl ryktet? kommer ha en fabriksstyrning för Honda 2006.

Var finns dina referenser/källor att läsa om skillnaden mellan Melandris och Gibernaus RC211:or ?
 
Last edited:
2ono skrev:
Men du säger att Melandri inte har haft samma RC211V som de övriga innebär det att han nu har samma grejer??.
I så fall kör har han egentligen en fabrikshoj idag?
Logiskt vore det ju så då Melandri ligger klart före Sete och 2p efter Biaggi och klara chanser att passera.
Samt är en av dom som enl ryktet? kommer ha en fabriksstyrning för Honda 2006.

Var finns dina referenser/källor att läsa om skillnaden mellan Melandris och Gibernaus RC211:or ?


Tror inte att Melandri har fått alla uppdateringar och samma grejjer som dom med "fabrics" har. Mest för att förare/team/tillverkare har kontrakt som reglerar sånt. Dom som har kontrakt som ger dom tillgång till alla dom bästa delarna vill såklart inte att nån annan ska få samma vilkor som inte har samma typ av kontrakt. Melandri är säkert den med den vanliga versionen som fått mest delar att uppdatera sin hoj.

Var väl inget rykte utan ett konstaterande att Melandri faktiskt fått ett kontrakt som ger honnom tillgång till att få den tredje fabrikaren. Men han kommer förmodligen att köra för ett satelitteam iform av Gresini.

Jag skrev i våras om skillnaderna mellan en "Costumers" och en "Fabrics" RC211V. Tyvär så kan man bara söka bakåt på sina senaste 500 inlägg och från den Italienska sidan jag fått den info ifrån så hittar jag inte just nu då man måste bläddra sida för sida för att komma till inläggen i våras. (Måånga sidor!) Dessutom hade det inte funkat att länka här då man måste ha ett eget konto på den sidan för att kunna läsa det som står där.
 
2ono skrev:
Men du säger att Melandri inte har haft samma RC211V som de övriga innebär det att han nu har samma grejer??.
I så fall kör har han egentligen en fabrikshoj idag?
Logiskt vore det ju så då Melandri ligger klart före Sete och 2p efter Biaggi och klara chanser att passera.
Samt är en av dom som enl ryktet? kommer ha en fabriksstyrning för Honda 2006.
Att köra "fabrikare" har möjligen hög status. Men det innebär inte med nödvändighet att man sitter på en mer effektiv motorcykel. Ingen (utom förarna själva) verkar veta vad som egentligen är bättre och vem som egentligen använder vad.
 
Honda har som sagt att utveckla bort sig så det är inte säkert att
nyaste delarna ger bästa hojen.

Kanske är Max på väg till Suzuki ändå,
att de inte säger nåt tyder på att de förhandlar med någon än.
Han har varit för tacksam för att få köra för HRC,
kan nog få pondus nog att styra upp utveckling hos Suzuki
så det kan bli något riktigt bra till 2007.
Hoppas det för han verkar inte få respons hos HRC iaf

PS. Costume = kostym, Customer = kund
 

MotoGP needed someone else to make us laugh. Step forward onto the banana skin Gibbers.
Sete has taken his comedy haircut and gone that extra mile, usually through the gravel, to entertain us. Not only does the Spaniard crash, which any old Checa can do, but he crashes whilst leading. Always funny. Cracking under pressure is always funny too. And then there are the little touches too - like how after running wide he'll return to the track looking at his tyres and shaking his head like it was a mechanical error. Pure genius.

MotoGP needed someone else to make us laugh. Step forward onto the banana skin Gibbers.


news173.jpg


:rofl

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=469
 
eus skrev:

MotoGP needed someone else to make us laugh. Step forward onto the banana skin Gibbers.
Sete has taken his comedy haircut and gone that extra mile, usually through the gravel, to entertain us. Not only does the Spaniard crash, which any old Checa can do, but he crashes whilst leading. Always funny. Cracking under pressure is always funny too. And then there are the little touches too - like how after running wide he'll return to the track looking at his tyres and shaking his head like it was a mechanical error. Pure genius.

MotoGP needed someone else to make us laugh. Step forward onto the banana skin Gibbers.


news173.jpg


:rofl

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=469

:hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top