Silly Season 2018

Dovi ser klart farlig ut efter dag två. En riktigt imponerade stint han la ner tillsammans med Crutchlow, Petrucci och Ianonne i släptåg. Tiderna låg mellan höga 54:or till medium 55:or i ca 15 varv i rad. De övriga något lånsammare i stigande skala.

Samtidigt gjorde Marquez och Pedrosa motsvarande sak ca en sekund långsammare per varv.

Visst, det är tidigt att dra några slutsatser, men Ducatin är ju notoriskt känd för att vara snabb runt Losail.

Även Johann Zarco satte många bra tider i rad.

Suzukisarna visade också bra race pace och kommer säkert att vara med och fightas i täten under det första racet. Allt annat skulle förvåna mig.
 
Gillar Simon Crafar grymt mycket på motogp.com. Lugn och saklig. Inget trams utan välgrundade analyser :tummenupp
 
Håller med, bort med vingarna!

Om alla skulle köra utan skulle det bli samma för alla, så jävla stor skillnad kan det knappast göra, det är asfult och kostar mycket pengar.

Hellre lägga pengarna på fler hojar på gridden.

Vingarna tillför nog tyvärr alldeles tillräckligt för att de ska vara lönsamma. Tycker absolut inte de tillföra något positive just estetiskt. Känner förare att vingar e avgörande i vissa situationer är de nog kvar ett tag till!

Honda har ju haft vingar sen 1948
 
Då är sista försäsongsträningen avklarad. Zarco o ett rejält utropstecken! Vad kan han ställa till med under året? Rookies Shyarin och morbidelli (stavning) är fortsätter att gå riktigt bra.
Screenshot_20180303-190233.jpg
 
Poncharal öppnar sig lite mer om vad som komma skall!!

Poncharal:

"What I can tell you - the announcement will be coming very, very soon - is we will have a three-year deal. 2019, 2020 and 2021. And each single year we will have the latest spec [bikes].

"So for each of those years there will be four bikes on the grid with exactly the same spec, the factory team and the Tech3 team.
 
Då är sista försäsongsträningen avklarad. Zarco o ett rejält utropstecken! Vad kan han ställa till med under året? Rookies Shyarin och morbidelli (stavning) är fortsätter att gå riktigt bra.
View attachment 442173

Han sitter väl dessutom på 2017 års M1? :D Extra roligt om han lyckas plocka många pallplatser på den. :fakta
 
Får väl gissa på KTM då.
Eller Suzuki?
Naeh, KTM...
 
Är det inte 2016 års M1 han sitter på?
Med lite uppdaterade grejer.
Zarco alltså...
 
Kul att det är svårt att få en enhetlig blick av vad man har att vänta sig av årets säsong. Ingen har dominerat årets försäsongsträningar, det har varit olika förare/maskiner i topp hela tiden. Så jag ser verkligen fram emot årets säsong.
 
Kan inte låta bli att fundera en del på de språng tekniken borde ha tagit de senaste tio åren.
Lorre körde under 1.54 (1m 53.927) i Qatar 2008.
Visserligen på kvaldäck (förmodar jag), men ändå...
Hur många av oss skulle vilja köra på däck med 2008 års spec idag?
 
Utav KTM, Suzuki och Aprilia är det inte troligast att Suzuki har de ekonomiska muskler som krävs att dra runt en hel serie med 4 fabrikare??

Poncharal: "So for each of those years there will be four bikes on the grid with exactly the same spec, the factory team and the Tech3 team"
 
Utav KTM, Suzuki och Aprilia är det inte troligast att Suzuki har de ekonomiska muskler som krävs att dra runt en hel serie med 4 fabrikare??

Poncharal: "So for each of those years there will be four bikes on the grid with exactly the same spec, the factory team and the Tech3 team"

Suzukis satsning på MotoGP är inte lika omfattande som KTMs. Vissa menar att KTMs MotoGP-budget är lika stor som Hondas. Dessutom har Suzukis teamchef bara för någon dag sen gått ut med att de letar möjliga partner till ett satellitteam men att inget är klart, delvis beroende på att huvudkontoret i Japan fortfarande är tveksamma till att utöka satsningen. Så, det kan bara vara KTM som är Poncharals nya partner.
 
Suzukis satsning på MotoGP är inte lika omfattande som KTMs. Vissa menar att KTMs MotoGP-budget är lika stor som Hondas. Dessutom har Suzukis teamchef bara för någon dag sen gått ut med att de letar möjliga partner till ett satellitteam men att inget är klart, delvis beroende på att huvudkontoret i Japan fortfarande är tveksamma till att utöka satsningen. Så, det kan bara vara KTM som är Poncharals nya partner.

Njae, det hade kunnat vara en tillverkare som inte är med i cirkusen nu som kastar sig in i det genom Tech 3. Men, det är ju KTM. :hihi
 
Vad man kunde höra utav telefonintervjun men Ponchoral sista dagen så för sa han väl sig nästan om han inte medvetet vill ge missledande info. Han sa något i stil med att nya samarbetspartnern hade bra cyklar i alla tre klasser. Hur många märken har de? :D
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top