Silly Season 2018

Mycket tråkigt beslut som dessutom fattats väldigt sent. Så sent som i tisdags var man fortfarande fullt inställda på säsongen 2018 och Intacts nye förare Xavi Vierge verkar dessutom komma bra överens med deras maskin då han varit topp fem på båda novembertester.

Intact går till Kalex men har alltså "slösat bort" novembertesterna på ett chassie man inte ska använda.
 
Excelarket sa kanske så , skit i om kunderna råkar illa ut


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Inte mycket action i den här tråden, men here goes...

Suter Racing

From a strategical point of view, Moto2 does not justify any further our participation in the Moto2 WC.. Suter Industries will continue to operate in the world of racing. The team of 40 proven specialists will increasingly focus on the development of its own motorcycles, as for example the two-stroke racing motorcycle Suter 500, Suter intends to further intensify the successful cooperation with the American motorcycle manufacturer Arch Motorcycle.

Mycket tråkigt beslut som dessutom fattats väldigt sent. Så sent som i tisdags var man fortfarande fullt inställda på säsongen 2018 och Intacts nye förare Xavi Vierge verkar dessutom komma bra överens med deras maskin då han varit topp fem på båda novembertester.

Intact går till Kalex men har alltså "slösat bort" novembertesterna på ett chassie man inte ska använda.

...och ett par dagar senare så...

https://motomatters.com/news/2017/11/29/suter_back_in_moto2_with_forward.html

Five days after they announced they would be pulling out of Moto2 for the 2018 season, Forward Racing are dragging them back in. Today, the Forward Racing team officially announced that they have signed a deal to race Suter chassis for 2018. Forward will be fielding Eric Granado and Stefano Manzi for the coming season.


Dessutom lite nyare nyheter - upplagt för intriger/konflikter i Honda-garaget?
https://motomatters.com/news/2018/01/12/alberto_puig_appointed_repsol_honda_team.html
 
Puig till Honda - det kan ju bli spännande......
 
Envisa rykten gör gällande att det inte var Suter som drog sig ur Moto2 självmant, utan att det var Intactteamet som helt enkelt kastade ut dem i missnöje över deras utveckling inför 2018.

Forward kommer att åka begagnade Suter-hojar från 2017 som får minimalt med tekniska uppdateringar, så räkna inte med att vare sig Suter eller Forwardteamet presterar som i fornstora dagar.

Alberto som team manager är nog ett av de bättre beslut som fattats hos Honda. Har varit tämligen klart sedan Livio Suppo "avpoletterades", men har inte kunnat utannonseras förrän nu på grund av andra åtaganden.
 
Jag är övertygad om att Alberto Puig är ett uppköp jämfört med sin föregångare. En ärligare och mer rättfram person är svår att finna i MotoGP-paddocken och jag tror att Honda såväl som teamet kan behöva detta. Att jobbet planerats för honom under en längre tid har varit klart sedan man annonserade att man lägger ner BTT i Moto3.
 
Det finns en speciell plats i mitt hjärta för Ducati! :kär
54000 sålda hojar 2017 kontra Hondas 17,5 miljon (om jag snabb-goolat rätt) och ändå är man där och fightas om mästerskapet ända till sista loppet! :Bugar
Måste nog köpa en nån gång. Kanske ett lill-monster till hösten? :rolleyes:

Snygga nya färger men jag har lite svårt för fronten. :rodnar

Och till simultantolken i streamen! :tummenupp
 
Jag är övertygad om att Alberto Puig är ett uppköp jämfört med sin föregångare. En ärligare och mer rättfram person är svår att finna i MotoGP-paddocken och jag tror att Honda såväl som teamet kan behöva detta. Att jobbet planerats för honom under en längre tid har varit klart sedan man annonserade att man lägger ner BTT i Moto3.

Har skrivits förut men tål att skrivas igen:
Dina kunskaper och inlägg gör man kommer så mycket närmare MotoGP-cirkusen. :Bugar
 
Ja coolt att det blev en lite förändring i färgerna, även skinnstället är det rätt stor skillnad på.

Hade sett fram emot lite nya kåpor bara, tycker ducatin är riktigt ful nu, speciellt baken.

Vi får väl se om det händer något kul hos de andra teamen men det tvivlar jag på.
 
Tycker också Duccen är riktigt ful nu! Såg en jämförelse bild på Casey Stoners VM-vinnande maskin, hade glömt bort hur snygga hojarna var då. Hur som helst, hoppas det grå-röda monstret får en titel i år med Dovi i sadeln.

Blir nog dags att starta en Silly Season 2019 snart. Rykten säger Pecco Bagnia till Pramac!
 
Spännande, hur ser kontrakten ut hos Pramac, försökte googla lite hur många år Miller skrivit på för men hittade inget. Miller har ju dessutom kontrakt direkt med Ducati.
 
Jag är övertygad om att Alberto Puig är ett uppköp jämfört med sin föregångare. En ärligare och mer rättfram person är svår att finna i MotoGP-paddocken och jag tror att Honda såväl som teamet kan behöva detta. Att jobbet planerats för honom under en längre tid har varit klart sedan man annonserade att man lägger ner BTT i Moto3.

Var ett tag sedan man hängde på SH, men glädjande att du fortfarande är kvar och skriver!

So keep up the good work!:tummenupp
 
Van der Mark kanske, som redan har testat?
Vilka fler finns det som är snabba nog? I vilket fall hade det varit kul med någon som inte har spanskt eller italienskt ursprung. De är så vanliga redan.
 
Eller varför inte Chas Davies? Minns inte. Har han kört i GP-cirkusen nån gång?
Frågan är om det är hans förartalanger eller hojen som gör att han är den ständiga tvåan efter Rea. Hur kul kan han ha de i wsbk?
 
Eller varför inte Chas Davies? Minns inte. Har han kört i GP-cirkusen nån gång?
Frågan är om det är hans förartalanger eller hojen som gör att han är den ständiga tvåan efter Rea. Hur kul kan han ha de i wsbk?

Davies verkar vara lite av en "Do or Die"-förare. Inte riktigt vinnarmaterial i GP-cirkusen som det ser ut nu där samtliga toppförare är helt sjukt stabilt snabba och sällan kraschar på race. (Även om det blivit vanligare med franska däck.) Sedan har han antagligen lidit lite av att Ducatin varit på gränsen av vad det går att plocka ut ur en twin, och att kawa haft fullt fabriksstöd. Kan ju bli intressant om de börjar köra med V4-an istället som bör vara lite lättare att få till.
 
Utan att ha någon kunskap i ämnet så känns det väl logiskt att man plockar in någon från Yamahas WSBK satsning när det sker på så kort varsel. Jag hade hellre sett Alex Lowes än vd Mark. Lowes har konstant varit snabbare under säsongen och gjorde riktigt hyfsat ifrån sig när han hoppade in i MotoGP sist.
Det som talar för vd Mark är väl att han är yngre, inte har en tvillingbror som inte kunnat anpassa sig till MotoGP och att Dorna får med en ny nationalitet i cirkusen. Finns ju redan ett par underpresterande britter i klassen. Hoppas dock på Alex!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top