Sidan som bara måste slå alla rekord i stavfel!

Kamikaze kid skrev:
Kalas...

Jag har bildat mig en uppfattning om dig och den behåller jag ...

Vaddå, känner du mig eller? Du menar på fullaste allvar att du, baserat på mina inlägg i denna tråd (kanske till och med på det inlägg du citerar), har bildat dig en uppfattning om mig som är så stark att du tänker behålla den? I så fall är det bara att gratulera, för du måste vara en hejdundrande människokännare och även lite synsk om du vet vem jag är och vad jag står för efter att ha läst några rader som jag har skrivit på ett Internetforum. :kocko

Det är skolans fel vi får öva på helt fel saker i skolan idag bara grammatik aldrig stavning. Vad spelar det för roll om man kan alla grammatikregler om man inte kan stava?

Än sak som gör att det blir ännu värre är att vi inte får lov att lämna in handskrivna arbeten. Finns det någon som kan göra stavfel om man skriver i Word?

Killen verkar ju ha lite i huvudet i alla fall mer än man kan säga om de flesta i min klass nuförtiden. Sen var det någon som nämnde frånvaron, den är också ett skämt man ska ha 40 % ogiltig frånvaro innan de drar in studiebidraget!

Blackninja skrev:
Om folk aldrig klagar och så blir ju aldrig världen bättre, sen ska man fan kunna stava. Har man dyslexi får man helt enkelt be någon läsa igenom det. Hur svårt kan det vara??

Jävligt svårt

Jag har inte råd att ha en heltids anställd för o kolla allt skit jag skriver

mankan skrev:
Vaddå, känner du mig eller? Du menar på fullaste allvar att du, baserat på mina inlägg i denna tråd (kanske till och med på det inlägg du citerar), har bildat dig en uppfattning om mig som är så stark att du tänker behålla den? I så fall är det bara att gratulera, för du måste vara en hejdundrande människokännare och även lite synsk om du vet vem jag är och vad jag står för efter att ha läst några rader som jag har skrivit på ett Internetforum. :kocko

Jasså jag får inte bilda mig en uppfattnig om dig? :lol :lol :lol
Om du sticker ut hakan och uttalar dig så fär du ju tåla att folk bildar sig en uppfatning om vad du är för person!

Eller är det bara du som får dömma??? :va

Tidigare skrev du att vi andra fick tycka vad vi ville!
Gäller inte det om man inte tycker som dig?

Ryck upp dig nu!

Till alla som nu det än berör

Jag hoppas att nån gör narr av er o skrattar åt er när ni gör fel

så ni får känna hur förnedrande det är

när ni gör så gott ni kan men ändå misslyckas

Napsyl skrev:
Jävligt svårt

Jag har inte råd att ha en heltids anställd för o kolla allt skit jag skriver

När du gör en personlig hemsida, så kan jag läsa igenom åt dig :)

Så kan vi hitta felen innan du lägger ut den, OK ??

Stavfel är en sak. Men vad som är mycket värre, är folk som anmärker på andra och inte själv hanterar skriftspråket. Hur vore det om du själv skulle lära dig att använda parenteser på rätt sätt. Det finns mycket övrigt att anmärka på i din text… Men vem bryr sig? Huvudsaken är att budskapet går fram.

mankan skrev:
Men snälla nån! Det ligger väl i ett allmänt intresse att man lär sig skriva och stava ordentligt i skolan. Hur ska man annars kunna bli tagen på allvar senare i vuxenlivet? Varför ska man hela tiden vara så förbannat ödmjuk och tänka "ohhh, han stavar fel. Det är nog synd om honom, det måste vara jobbigt osv.). Visst att det finns de som verkligen har detta problem med att inte kunna stava ordentligt, men det är min fulla övertygelse att många av dagens ungdomar helt enkelt är för lata för att ens orka bry sig om att lära sig ordentligt, sedan får du tycka vad du vill. Det kommer i alla fall jag att fortsätta med :7peta

Allt tjat om dyslexi hit och dit. Många som stavar kasst säger att de har dyslexi, fast de egentligen inte alls har det. Kass bortförklaring / Nåt att skylla på. Urk, orka

vafaneni skrev:
Stavfel är en sak. Men vad som är mycket värre, är folk som anmärker på andra och inte själv hanterar skriftspråket. Hur vore det om du själv skulle lära dig att använda parenteser på rätt sätt. Det finns mycket övrigt att anmärka på i din text… Men vem bryr sig? Huvudsaken är att budskapet går fram.

Visst, stavfel är en sak, slarvfel en annan, men där satte du mig allt på pottkanten, det känns väl bra? Vad är det som är "mycket övrigt" att anmärka på om jag får vara så näsvis att jag frågar?

Kamikaze kid skrev:
Jasså jag får inte bilda mig en uppfattnig om dig? :lol :lol :lol
Om du sticker ut hakan och uttalar dig så fär du ju tåla att folk bildar sig en uppfatning om vad du är för person!

Eller är det bara du som får dömma??? :va

Tidigare skrev du att vi andra fick tycka vad vi ville!
Gäller inte det om man inte tycker som dig?

Ryck upp dig nu!

Men du har ju inte fattat någonting alls! :huvet

Jag kan repspektera att du inte finner detta lika kul som jag, det är en sak, men jag skulle aldrig våga påstå att jag har bildat mig en uppfattning om dig baserat på några textrader som du har skrivit. Du får gärna bilda dig en uppfattning om mig, men då bör du först ta reda på lite mer om mig än att bara rycka saker ur sitt sammanhang och försöka förvränga informationen.

Inser du inte själv att du hela tiden försöker att vinkla det till din fördel av någon outgrundlig anledning? Kan du inte bara ta att jag tyckte det var kul utan att göra det till ett korståg för alla med någon form av handikapp, vare sig det är fysiskt eller psykiskt? Jag lovar, jag föröker inte på något sätt att göra narr av någon som inte kan stava ordentligt, men publicerar man en sida på Internet som allmänheten har tillgång till så får man faktiskt räkna med att få reaktioner på densamma också. Du beter dig ju som om det är DIG jag hoppar på och trakasserar, vilket är helt befängt! :kocko

Kamikaze kid skrev:
Ta det gärna långsamt så jag förstår poängen med att driva med andras åkommor, lyten eller men!

För hur jag än läser så kan jag inte få in i min tjocka skalle hur detta skulle ha varit kul?

Hoppas du sjäv godtar om någon hittar fel på dig och sedan hänger ut dig på någon internet sida!

Empati verkar vara något du saknar i allra högsta grad!
Prova att tänka dig in i andra personers situation innan du sätter igång att trackasera!

Ha en trevlig sommar! :kocko

Jag kan tyvärr inte förklara varför det är kul att driva med andras åkommor, lyten eller men. Antingen skrattar man åt det, eller också gör man det inte. Människor tycker och tänker olika vet du. Eftersom du uppenbarligen inte finner detta lustigt kommer jag aldrig att kunna förklara för dig varför jag tyckte det var kul med så otroligt mycket stavfel på en sida. Du kommer med största sannolikhet att bemöta mina argument med motargument eftersom du vägrar acceptera att det finns andra som skrattar åt det, även om inte du gör det. Poängen är alltså att vi har olika humor helt enkelt, men det gör väl inte oss till sämre människor för det?

Mitt inlägg som du så katastrofalt missuppfattade löd så här:

Men snälla nån! Det ligger väl i ett allmänt intresse att man lär sig skriva och stava ordentligt i skolan. Hur ska man annars kunna bli tagen på allvar senare i vuxenlivet? Varför ska man hela tiden vara så förbannat ödmjuk och tänka "ohhh, han stavar fel. Det är nog synd om honom, det måste vara jobbigt osv.). Visst att det finns de som verkligen har detta problem med att inte kunna stava ordentligt, men det är min fulla övertygelse att många av dagens ungdomar helt enkelt är för lata för att ens orka bry sig om att lära sig ordentligt, sedan får du tycka vad du vill. Det kommer i alla fall jag att fortsätta med

Ditt svar på detta var:

Dyslexi heter väl denna åkomma?
Vart drar du gränsen för vad och om vilka åkommor man får driva med?
Damp? CP skada?
Så du tar inte en CP skadad på allvar menar du?

Tur att du är perfekt

Då förklarar jag härmed för dig vad jag menar:

Jag säger ju att det finns de som har problem med att inte kunna stava ordentligt (jag benämnde det iofs. inte Dyslexi, men det behöver nödvändigtvis inte vara orsaken till dålig stavning). Sedan påstår jag att det är min fulla övertygelse att många av dagens ungdomar helt enkelt är för lata för att ens orka bry sig om att lära sig ordentligt, och det baserar jag helt enkelt på att jag har märkt av ett språkligt förfall på bara några få år som börjar genomsyra sammhället i de flesta medier. Det vore väl ändå lite märkligt om allt detta skulle bero på t.ex. Dyslexi, för i sådana fall har vi ett nytt folkhälsoproblem på halsen, mina Damer och Herrar!

Att du sedan jämför min humor för en alltigenom felstavad hemsida med att inte ta en Cp-skadad på allvar är inte bara befängt, det är ta mig fan det dummaste jag har hört! Det är där jag menar att du missade hela grejen, för vad 17 har DET med saken att göra? :kocko

Du ställer några helt korrekta frågor om vad som är OK att driva med, MEN, du drar sedan en helt egen slutsats och försöker att vända frågan till ett påstående att jag verkligen TYCKER så!?!

Nej, jag är inte perfekt, och det har jag aldrig utgett mig för att vara heller. Dock blir jag så trött på er som rycker saker ur sitt sammanhang och missar poängen med de svar jag försöker ge.

Jag har inte hittat några fel på honom, jag hittade en hel massa stavfel på hans hemsida. Väsentlig skillnad! Jag skulle gladeligen uppskatta kritik om den var befogad. Sedan vet jag inte om den här killen är speciellt "uthängd". Allt blir ju vad man gör det till. Det är ju NI som försöker att göra honom till ett offer. Fattar ni inte det?

Jag är inte alls speciellt oempatisk, snarare tvärtom. Detta borde väl du veta, du som så säkert har bildat en uppfattning om mig och vem jag är.

Återigen, nu med STORA bokstäver: JAG HAR INTE TRAKASSERAT NÅGON, fatta det! Vari ligger det så kallade trakasseriet i sådana fall? :huvet

Ha en trevlig sommar du med! :tummenupp

Last edited:
alltså, vad är det o hänga upp sig på, är alla poliser o moralkakskastare här eller? skratta, eller låt bli, eller stäng ner sidan, ingen tvingar er.
det finns folk som har blivit mer eller mindre dyrkade o världsberömda för sina tex helt otroligt töntiga sidor, o det är det som är det roliga med internet för det har så många sidor.

mankan skrev:
Men du har ju inte fattat någonting alls! :huvet

Du beter dig ju som om det är DIG jag hoppar på och trakasserar, vilket är helt befängt! :kocko

Det är ju så att även jag lider av Dysleksi och får läsa allt jag skriver ca 8 gånger för att inte bli ansedd som en idiot!!!

Så kan du då förstå att jag reagerar?

Har genom hela mitt liv fått spott å spä för att jag stavar dåligt!

Och varför ska man inte få reagera på sådana inlägg???

mankan skrev:
Jag kan tyvärr inte förklara varför det är kul att driva med andras åkommor, lyten eller men.....

...Återigen, nu med STORA bokstäver: JAG HAR INTE TRAKASSERAT NÅGON, fatta det! Vari ligger det så kallade trakasseriet i sådana fall? :huvet

Ha en trevlig sommar du med! :tummenupp

Du får tycka vad du vill....Jag får tycka vad jag vill... Uppfattat?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti