Sidan som bara måste slå alla rekord i stavfel!

Chrille skrev:
Jag hänger med vad du säger, men det är en gråskala det handlar om och drar man åt andra hållet så kan man säga: I samma ögonblick som man visar sig på allmän plats så ger man sitt medgivande till allmän granskning av exempelvis kroppsbyggnad.

Det bygger på exakt samma resonemang - två olika sorters lyteskomik, men skriker du "Djävlar va fet!" efter en okänd människa på torget så får du inga kompisar direkt

Men varför i hela fridens namn måste ni hela tiden dra allting till sin spets för?

Du skulle lika gärna kunna jämföra detta med att man ser en okänd människa på torget som är fet, men i stället för att skrika det efter honom så säger man det till sina kompisar så att den fetlagda människan inte hör det. Samma sak här, jag berättade för er att jag hittade en hemsida som var felstavad till det yttersta, men han som har sidan lider knappast av det eftersom alla ni härinne verkar vara såpass reko att ni inte spammar sönder hans gästbok med nedlåtande inlägg om hans stavning.

Chrille skrev:
Jag hänger med vad du säger, men det är en gråskala det handlar om och drar man åt andra hållet så kan man säga: I samma ögonblick som man visar sig på allmän plats så ger man sitt medgivande till allmän granskning av exempelvis kroppsbyggnad.
Ja, men det gör man väl?

mankan skrev:
....

Du skulle lika gärna kunna jämföra detta med att man ser en okänd människa på torget som är fet, men i stället för att skrika det efter honom så säger man det till sina kompisar så att den fetlagda människan inte hör det. .... .

Lektion om livet:
Hade du varit min kompis så hade du aldrig dragit ett skämt om en fet människa vi tillsammans såg på torget för då hade du vetat att jag inte hade skrattat. Vissa av oss tycker aldrig att lyteskomik är ok.

Stavfel är ett gränsfall, jag säger inte att det finns en självklar sanning, men jag bangar inte på att berätta vad jag tycker.

Chrille skrev:
Lektion om livet:
Hade du varit min kompis så hade du aldrig dragit ett skämt om en fet människa vi tillsammans såg på torget för då hade du vetat att jag inte hade skrattat. Vissa av oss tycker aldrig att lyteskomik är ok.

Stavfel är ett gränsfall, jag säger inte att det finns en självklar sanning, men jag bangar inte på att berätta vad jag tycker.

Jag är med på vad du menar, men eftersom detta är ett forum på Internet så är man (oftast) inte kompisar irl, vilket gör det svårt att veta vem som skrattar åt vad. Nu vet vi ju inte ens om det verkligen ÄR ett lyte för killen i fråga, eller om han bara stavar illa helt enkelt. Hade jag postat en tråd som verkligen byggde på lyteskomik så hade jag med största sannolikhet talat om det i rubriken, precis som jag gjorde med denna. Gör det någon skillnad i sådana fall? Man har ju alltid möjlighet att välja vad man vill läsa och inte vill läsa. Om man nu hade valt att inte läsa denna tråd så hade man heller inte blivit upprörd över dess innehåll. Så enkelt är det. :tummenupp

valmers skrev:
Ja, men det gör man väl?
Jag håller med, men du och jag brukar oftast ha fel.

Om jag kallar dig "inavlad Värmländsk invalid" så är det troligtvis att betarakta som ett fult påhopp eller hur.

mankan skrev:
He he. Törs man fråga vad ni träter om från början, eller är ni egentligen kompisar?
Vad menar du, detta är bara ett hypotetiskt exempel :confused:

GSXR1100R skrev:
Jag håller med, men du och jag brukar oftast ha fel.

Om jag kallar dig "inavlad Värmländsk invalid" så är det troligtvis att betarakta som ett fult påhopp eller hur.
Eftersom du är en fet, importerad Edward Persson-kopia tar jag lätt på ditt påhopp.

valmers skrev:
Eftersom du är en fet, importerad Edward Persson-kopia tar jag lätt på ditt påhopp.
Ahhh äntligen är vi överens och då kan vi stänga denna tråd då :tummenupp

Chrille skrev:
Empati är alltid det magiska ordet i sammanhanget. Att behandla en okänd människa med respekt är det inte alla som klarar av...
Nä, och inte du heller Chrille. Det har du bevisat vid ett flertal tillfällen. Lev som du tydligen lär.

Jag fattar inte att vissa av er kan stirra upp er så fruktansvärt på ett, enligt min åsikt, oskyldigt inlägg som det Mankan lade. Det verkar nästan som att ni vill missförstå hans tråd. Jag har mycket svårt att tänka mig att inlägget gjordes i syftet att dissa någon eller på något annat sätt svärta ner personer med dyslexi. Hade ni reagerat på samma sätt om en polare till er hade skickat länken? Troligen inte eftersom ni känner personen och därför skulle gett personen "the benefit of a doubt". Kan ni inte göra samma sak här? Att bilda sig en uppfattning är såklart tillåtet men låt den inte vara dominerande förrän ni träffat personen IRL. Jeez alltså.

Jimmy I skrev:
Nä, och inte du heller Chrille. Det har du bevisat vid ett flertal tillfällen. Lev som du tydligen lär.

Läs vad jag skriver och kom med konkreta exempel på när jag oprovocerat beter mig respektlöst mot någon. Då ska jag be om ursäkt.

Jimmy I skrev:
...Jag har mycket svårt att tänka mig att inlägget gjordes i syftet att dissa någon eller på något annat sätt svärta ner personer med dyslexi. ....

Varför lades tråden upp tror du?

Dyslexi har väl egentligen inget med saken att göra väl?

Chrille skrev:
Läs vad jag skriver och kom med konkreta exempel på när jag oprovocerat beter mig respektlöst mot någon. Då ska jag be om ursäkt.
Tja, för inte så länge sedan (ganska exakt en vecka sedan) skrev du att jag var klumpig med orden alternativt rejält dum i huvudet. Det borde väl kvalificera?

Chrille skrev:
Varför lades tråden upp tror du?

Dyslexi har väl egentligen inget med saken att göra väl?
Definitivt inte men det var åtminstone minst en som blev förbannad därför att dom har dyslexi och därför kände sig uthängda.

Jimmy I skrev:
Tja, för inte så länge sedan (ganska exakt en vecka sedan) skrev du att jag var klumpig med orden alternativt rejält dum i huvudet. Det borde väl kvalificera?

Nej. Jag sa att du var otydlig ELLER dum i huvudet. Då blev du förbannad.

Hade jag i det läget skrivit:
Du är dum i huvudet.
Du är otydlig OCH dum i huvudet.

..så hade jag gjort ett grovt övertramp och varit skyldig dig en jävligt ödmjuk ursäkt. Nu var du bara otydlig och det kan jag kalla vem som helst utan betänkligheter.

EDIT/Klargörande: Jag anser inte att du är trög i kolan. Det är bara exempel

Chrille skrev:
Nej. Jag sa att du var otydlig ELLER dum i huvudet. Då blev du förbannad.

Hade jag i det läget skrivit:
Du är dum i huvudet.
Du är otydlig OCH dum i huvudet.

..så hade jag gjort ett grovt övertramp och varit skyldig dig en jävligt ödmjuk ursäkt. Nu var du bara otydlig och det kan jag kalla vem som helst utan betänkligheter.

EDIT/Klargörande: Jag anser inte att du är trög i kolan. Det är bara exempel
Det är lugnt Chrille. Jag blev inte förbannad däremot tyckte jag att du bredde på lite för mycket. Det var det som var min poäng med min quote på ditt inlägg om att behandla okända människor med respekt. Känner man inte någon så bör man kanske inte skriva så som du gjorde/gör. Poängen går oftast fram utan att man behöver förolämpa någon i processen.

Ånej!

mankan skrev:
För det första har jag inte "letat reda" på sidan. Jag fick den skickad till mig via mail av en som också tyckte det var rätt kul att han hade misslyckats så katastrofalt med stavningen. Sen om du tycker att jag är dryg bara för att JAG tyckte det var kul får stå för dig. Du ska för övrigt inte snacka om att vara dryg eftersom du inte är pastor i din egen kyrka när det gäller inlägg i vissa trådar. :7peta

Det spelar väl ingen roll vad han vill bli. Om man har en hemsida på Internet där alla kan beskåda ens alster får man vara beredd på en del kritik på sin sida. Både negativ och positiv sådan. Killen stavar fruktansvär dåligt. Punkt slut! Om det sedan beror på dyslexi eller inte är inte upp till mig att bedömma.

Jag har väl ändå inte på något sätt hånat killen? Jag postade en länk och anmärkte på att det var mycket stavfel på sidan. Jag har ju inte påstått att han är dum i skallen, eller?

Det här är ju lögn och förbannad dikt :7peta . Jag skickade sidan till dig för att jag tyckte det var över gränsen för vett och sans att installera en ciggtändare från en gammal amazon i en dator. :lol

Ergo, han förhåller sig helt enkelt till stavning som du gör till sanningen. :fatta!

För övrigt tycker jag däremot att det är helt självklart att killen är en idiot, och idioter förtjänar att bli hånade offentligt. Hippieran är över, fatta!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP