Sidan mindre populär?

Visst var det det så.......... eller iallafall var jag bättre förr......... eller iallafall var jag yngre förr......... eller?

Tiden går och man vänjer sig, efter några år på Sporthoj.Com så känns det som att man kan det mesta........... eller var det så att jag kunde det redan innan......... förr när det var bättre?

Näääe det är nog bara så att den negativa finans-spiralen även lägger ett litet lock över sporthojs-aktiviteterna.

Själv har jag skämt bort mig med en hoj imellanåt, men inte i år! Jävla finans kris........ så visst var det bättre förr! Förra året alltså.

Men alltså, om några dar fyller jag sextio!!! och sedan är det bara några veckor kvar till nästa år och då ska jag köpa en röd SP1a. Får jag då gjort det är ju nästa år bättre än detta........... alltså stämmer inte det att det var bättre förr........... eller är det så att förr är för länge sedan......... när sporthoj inte fanns utan allt var hoj?

Inte fasiken var hojarna bättre förr? Men jag var lite bättre förr.......... eller jag är ju jävligt bra nu ochså. Men då måste nog det vara vår och solen skina ute och jag har en veckas semester..... och så står det en ny hoj i garaget. Då kan det inte bli bättre. Så deppa inte ihop nu i vintermörkret.

Snart kommer ju tomten......... eller har ni slutat lita på honom? Han fanns i ert sinne bara förr........... eller?

Sporthoj.com........ är ju inget om vi inte är här, njut utav dagen........ skit i om det pissar, ösregnar ute. Snacka minnen eller framtida minnen med en god vän så kommer leendet tillbaka och det kan ösa ner en stund till.

Plocka in lite semesterbilder i ert garage och skriv en liten story! Men glöm inte, hojrelaterat........... eller sporthoj. Klart den ramen går ju inte att alltid följa.

Gör något gott eller.......... ligg kvar i "idet"! Solen kommer att gå upp till våren som vanligt och vi kommer att vilja skruva på rullen som föder våra pållar med lite färsk bensin! Sporthoj.

Se framåt och ni kommer att se att det blir bättre senare............ eller säg något positivt, vackert, snällt........ eller ligg där och deppa.............. eller:va

Men visst........ tänker tillbaka på min blå 750 Kawa Trepip med bambustaketsram, den va jätterolig ett tag! Min racerbil "dragster" med några tusen hästar bakom ryggen, dom vart ju bättre förr! Eller?................................................................................o.s.v

Jäkligt bra skrivet:Bugar Märks att du har erfarenhet av livet! Du fick nog med det mest vesäntliga i ditt budskap, och skrev på ett sätt jag tror ALLA förstår:) Håller med dig till 100%...

Last edited by a moderator:
... och där bevisade du precis vad jag skrev tidigare...

Såna här inlägg är kul, bitska, lite elaka och fem personer kände sig direkt kränkta. För fan folk, sluta ta saker på så stort allvar! Om ni känner minsta, minsta antydan till att det kanske, eventuellt möjligen skulle kunna vara ironi, tolka det som det.

Och var för tusan inte rädda för att starta nya trådar bara för nån kanske fäller en elak kommentar i den, vad spelar det för roll, vad är de människorna för er, varför ska ni bry er om vad de säger?

Håller med dig.
Allt är inte så jävla alvarligt, det låter bara lite illa då det är svårt att skriva på samma sätt som man pratar, med tonfall mm.

Jag och Imaster kan kasta massa skit på varandra och argumentera i diverse trådar.
Men inte upplevde jag några sura miner i somras när vi flaggade ihop på Sviestad. Snarare tvärt om. Vi hade ganska roligt.

Och för er som är nya, skriv så tangentbordet glöder.
Ju flera trådar och inlägg desto roligare forum.

Och skulle man Posta samma film på youtube för 4a gången, så gör inte det något. Bättre det än att forumet dör. Desutom ger alla nya trådar och sidvisningar en starkare ekonomi till forumet. Banners säljs normalt med pris på antal visningar. Man brukar räkna på CPT = Cost per tousen.

Så ju mera visningar forumet har, destom bättre ekonomi och bättre forum får vi.

Last edited:
Var det verkligen så mycket bättre i början? Jag tyckte man fick hjärnblödning var och varannan gång man loggade in. Tycker snarare att det är bättre nu även om jag inte är inne lika ofta.

Jag tycker det i stort är oförändrat från sitens sida. Däremot tycker jag att det är många äldre medlemmar (som trots att de är väsentligt yngre än mig) förtörnats till att bli riktiga surkukar. Det finns ett antal grälsjuka medlemmar som så gott som enbart ägnar sig åt att klaga på tex "moraltanter" samt "moppefuckos" dvs nya unga medlemmar som oskyldigt ställer nybörjarfrågor i Fiddy- och 125-forumet etc. Jag tror att många av dessa surkukar/-gubbar födda på 70 och 80-talet är blinda för alla de nya entusiastiska trådar som startas av nya medlemmar.

Istället sitter dessa blott 20-30-åriga "veteranmedlemmar" och nostalgiskt hissar Brassarn, Roller och Gurra V-max och klagar på att forumet "blivit gubbigt och inge rolitt längre". För mig är det faktiskt just detta beteendet som är höjden av gubbighet. Man börjar sluta sig. Det ska vara ngn annans fel.

Jag kan ibland önska att dessa grälsjuka medlemmar för en minut kunde reflektera över hur de själva egentligen bidrar till den goda stämning de säger sig sakna.

2003 är ju inte länge sedan direkt. Iaf inte för en vuxen människa. Många medlemmar verkar så lillgamla och fokuserade i sitt nostalgiska skimmer kring forumets barndom runt 2003 att man misstänker att de då var 16 år. Isf är det ju inte så konstigt om det som en gång var himlastormande spännande nu blott 6 år senare har blivit lite mer alldagligt, så är det ju med allt i den åldern. Själv går jag ibland tillbaks till gamla tråder, och jag tycker att tonen var ungefär likadan då som nu. Jag började läsa på forumet 2004 men dröjde med att regga mig tills 2006.

Desto fler medlemmar ett forum har, desto större är ju också risken att få mothugg om man skriver ngt kontroversiellt, det är ju naturligt. Jag tycker nog ändå att SH tillåter rätt mycket. Inte minst kränkande rasistiska uttryck osv. Träbåtsakuten och Harleyportalen är mycket mer städade, extremt sällan som ngn moderator behöver göra ngt där. Jag har inte sett ngn åtgärd av moderatorn på varken TA el HP det här året vad jag minns. På TA har har jag varit med sedan starten 97. Jag försöker att passa mig för att bli en nostalgisk tillbakablickande sarkastisk medlem där. Även om det är lätt hänt när en ny medlem inleder med att ställa en fråga som jag och flera andra svarat på 100 ggr tidigare genom åren. :D

du är en mycket vis man, spelar ingen roll vad ämnet är. De slutar alltid med att man tänker, som vanligt har Jörgen rätt, trotts att han åker HD.

:krama

Jag har länge tänkt samma tankar som TS, dvs att sporthoj.com som sajt blivit lite mer stram på sistone och inte lika skojfrisk som tidigare, dvs indirekt mindre populär. :(

Förra hösten rådde det enligt mitt tyckte en nästan anarki vad man fick skriva,i var och varannan tråd kunde man tex se Pizzabagarens eviga spam om hans sk "juggegurka".
En sån grej är kul kanske 1 lr 2 ggr, men när det samma spam tjatas om och om igen i varje trås som ett slags meningslös utfyllnad blir det tjatigt.
När man för 5000:de gången såg återigen samma inlägg, ett inlägg som varken hade relevans eller anknytningen till tråden blir det enormt tjatigt. Samma sak var det med Bettskena och hans kommentarer om "stårallesyndrom" och "mjäll".
Trots att det redan fanns två befintliga trådar i ämnet där han kunde haverera fritt så la han just dessa kommenterer om dessa två saker i alla trådar, i tid som otid.
Detta är skoj en kort stund, sen blir folk irriterade, något Bettskena också olyckligt fick erfara. Så med all respekt Bettskena :tungan förra hösten var ju rena vilda västern just ang. spammande.
Man kunde i princip skriva vad som helst, och nästan varje tråd spårade ur efter 3 inlägg..
Förra hösten fanns inga regler alls, det var tröttsamt..

Denna höst däremot är det nästan tvärtom, det har enligt mitt tycke rådit ganska hårda tyglar och inte tillåtits att skämta i lika stor utsträckning...tyvärr. Jag tycker det har varit lite för låg toleransnivå på skämtandet, och det är just skämtandet som gör SH.
Inlägg blir borttagna kors och tvärs och enligt mej så är det fakitkst just sådana humristiska inlägg/spam som gör hela tråden och hela sajten.

För man ska skilja på spam och spam.
Det finns roligt spam som har nån relevans med trådämnet och som bara "lyfter" tråden, och kanske t.o.m gör hela tråden!
Se på tex hur "tutlurad-tråden" utvecklades..!
Spam (dvs roligt uppskattat spam) ;) resulterade i en jefligt skön tråd :tummenupp :D

Visst finns det massa meningslöst tjatigt dravel och fyllesnack här också, och det ska man självfallet plocka bort, men ta inte bort ALLT det roliga från trådarna, då tappar man lusten att skriva överhuvudtaget. :(

Jag tycker de ansvariga på forumet ska tilllåta folk att skämta lite mer än vad man fått den senaste tiden och inse att allting inte behöver inte vara så jäkla übersakligt.
Det skadar faktiskt inte med lite humoristiska inlägg och att tillåta folk att skriva saker med glimten i ögat! :jäs

Det blir roligare så! :)
du har inte förstått dig på konsten att Spamma.

Last edited:
Jag har vart medlem sedan mitten av -01, början på -02 om jag vill minnas och har klart sett en utveckling och förändring på forumet. Vi hade en period runt -03/-04 där det var jävligt kul, kanske för att man lärde "känna" personerna lite mer och även bekanta sig med andra på våra gamla SH-Pubar på Hornsgatan. Även ett mindre gäng som man lirade Counter-Strike med på egen SH-server hade man jävligt roligt med. Dock blir folk äldre och får annat för sig och kanske inte har tid att spela så mycket vi gjorde. Jag inräknad.
Sedan att forumet fick fler medlemmar var ju bara en tidsfråga innan det skulle bomba in folk och det såg man tydligt när det väl hände. Då är det ju bara att anpassa sig eller kolla in något annat forum om det inte passar sig.

Tycker folk kan vara glada över att det finns forum som Sporthoj än att gnälla. Det är gratis och man får även att annonsera utan kostnad. Sidan ger massor med information i teknikforumet för de som behöver hjälp. De som rejsar kan sitta och tjabba med varandra och skryta om varvtider. Folk som bygger om sina hojar och vill visa upp proceduren har också möjlighet att få göra det. Och mer finns det att välja på! Hittar man inte trådar så finns det en sökfunktion, dock rekomenderar jag att Googla, t ex: Kawasaki ER6+sporthoj.com. Enkelt. De som gnäller över att det finns redan fem trådar om detta! kan ju försöka hålla god ton istället och gärna tipsa om att googlesöka eller ge länk till en av trådarna ämnet handlar om.

Tycker man inte om vissa personer på forumet kan man ju ignorera att svara på denna eller skriva upp på ignore-listan.

:tummenupp

äää nu får man vara jag o starta några nya trådar som fyls med både glädje o kluriga ting, ja jag vet hur man gör :D

Kan ju inte säga mycket då första gången jag besökte var i mitten av 08-

Men just nu är det ju totalt för att det är vinter och då blir man ju deprimerad av att bara kolla ut :(

Det var bättre förr, det var lite mer vilda västern fast på rätt sätt. Känns som att "vi" var ganska lika alla som hängde här i starten. När forumet började bli större kom en massa regler o skit i takt med att medlemskategorin breddades samt att sidan blev mer och mer kommersiell.

Sidan har tappat "vi" känslan helt enkelt om jag ska fatta mig kort.

"Kära KP. Jag har klia och är öm i rumpan. Jag tänkte att något surt skulle hjälpa, så jag satte en citron mellan skinkorna och klämde till. Kände mig som världens första mänskliga juicepress, men klådan och ömheten är kvar. Ska jag be pappa använda kondom när han trycker mig i röven nästa gång, så att jag slipper hans kondylom?"

"Det är helt normalt."
'

Ha, ha, ha... Så ja!:tummenupp

Back