Sidan mindre populär?

Är väl ingen vid sunda vätskor som använder den inbyggda sökfunktionen när Google finns?

Jag ser gärna friare tyglar i OT-delen. Teknik- och mekhörnan håller bra klass. Det behövs inte fler underforum, då blir det oöverskådligt.

Att driva internetforum är som att ha fest utan att kunna välja gäster.
Kommer alltid ett gäng som tycker att de är medelpunkten och att det är okej att kasta snus i taket.

Det innebär inte nödvändigtvis att resterande 95% av gästerna gillar det.

Bettskena och hans kommentarer om "stårallesyndrom" och "mjäll".

det som är intressant, är att klago/gnällnivån är mycket högre här på sh, än en gammal bitter kärring på 93 bast, dessutom anser 99% av sh-medlemmarna att just han (mest en 'han') är coolast på planeten.

ekvationen går liksom inte ihop...

edit:

negativ poängsättning bevisar bara min tes...

Last edited:
Tänkte inte först men....

hur tänkte DU:confused:

Eller är -07 back in da days för dig eller?

Que?
Jag har aldrig påstått att -07 skulle vara "back-in-da-days" :va
utan det jag åsyftade var en jämförelse jag iakttagit mellan förra och denna hösten. Har man då har varit medlem sedan i somras har man tyvärr inte själv erfarit just förra hösten (alltså just den hösten jag tar som exempel i tidigare inlägg), så kanske det är svårt att förstå min jämförelse helt korrekt.
Det var det jag ville få fram, inget annat.

Känner att man borde skriva något, samtidigt som man undrar om man ens orkar… Inte för att man inte har energi nog för att knappa på tangentbordet en stund, utan mer för man inte längre identifierar sig med sporthoj.com på samma sätt som tidigare.

Missförstå mig fel, det är inte så att jag identifierar mig med sporthoj.com på något sätt – mer så att man tidigare kände mer för sajten och dess medlemmar och därigenom var mer aktiv, som både läsare och man skrev t.o.m. ett eller annat inlägg.

Det kan ju faktiskt vara så att det är flera som känner likadant?

Återigen, missförstå mig fel – det är inte så att jag tycker de aktiva medlemmarna idag är ena riktiga fuckon (och jag är sällan en ”surkuk” eller vad namnet nu var) men det var en rätt skön jargong tidigare tycker jag. Allt var inte superseriöst och mycket var mer med glimten i ögat än menat att tas på djupaste allvar.

Säga vad man vill om t.ex. ”Roller” och hans rullar – det blev i alla fall en debatt, och det är ju lite det som är vitsen med ett levande forum kan jag tycka. Rätt eller fel är något helt annat.

Och visst känner man att det blivit en form av uppstramning över lag, en vilja att tvätta bort stämpeln av huligan och bättra på den av social acceptans. Ghost Rider fick man helt plötsligt inte heller diskutera – det tog även bort en hel del av de diskussioner som var på tapeten och som aktiverade många.

Tycka vad man vill om personen eller filmerna, men nog fasen rörde de om i grytan vilket även det fick åsikter att ventileras och inlägg att skrivas.

Och man kan nog inte heller undgå att den ena diskussionen föder en annan.

Sedan en tid tillbaka tycker jag att sidan mest avhandlar RR/SM/bandagar/klubbar/byggen av Café Racers och andra seriösa diskussioner. Jag har inga belägg för påståendet mer än att just jag upplever det så.

Men frågan är väl också om det inte kan vara så att många av oss blivit äldre, kanske rent av lagt motorcykeln på hyllan och mest smyger omkring av ren, skär, gammal nostalgi?

Frågan är hur många som faktiskt har kvar sin sporthoj av dem som var aktiva ”hobby-sporthojsåkare” för 3-5 år sedan?!

Kan det vara så att de som sitter kvar med sin sporthoj saknar sina ”gamla likar” och inte riktigt identifierar sig med den nya skaran motardister och de som följer varenda (inter)nationell tävling eller diskussioner om t.ex. SMC:s utbildningsarbete?

Jag har ingen aning, det enda jag vet är att jag saknar min gamla R1:a mer än de flesta diskussioner som skrevs på nätet – och kanske är det just det som gör att jag med andra inte är lika aktiva på ett forum för just sporthojsåkare – även om just begreppet sporthoj utlakats en hel del på detta forum.

Men jag har en känsla av att när jag smyger i vassen i Maj 2010 här på sporthoj, så kommer aktiviteten vara hög - och de bistra minerna borta.

...och framförallt tror jag denna tråd kommer vara glömd sedan länge!

ja om det är inom min lilla ram gsxr 600 så brukar jag det

Bra! :tummenupp
Ang sökmotorn håller jag med, jag använder den inte ens. Istället brukar jag göra en riktad sökning mha google. Skriver tex följande i Google-rutan.
Men det tricket visste du säkert.

gsxr 600 site:sporthoj.com

Ghost Rider fick man helt plötsligt inte heller diskutera – det tog även bort en hel del av de diskussioner som var på tapeten och som aktiverade många.

Att han både ringde och mailade runt och hotade folk bidrog till att han blev paria. Hans vrickade inlägg bidrog definitivt.

Jag har ju inte varigt medlem jätte länge. Men jag vet fan inte hur jag skulle kunna klara vintern utan Sporthoj :tummenupp:Bugar

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025