Sidan mindre populär?

Tack precis vad jag kännt

trodde att jag blivit gammal (vilket jag ifs har)
Ja 2003-2005 var det drag och jävligt använbart här
fick alltid svar om det var något tekniskt frågetecken
Jag har enormt svårt att hitta grejer numera sök funktionen funkar inte riktigt som förr...

trodde att jag blivit gammal (vilket jag ifs har)
Ja 2003-2005 var det drag och jävligt använbart här
fick alltid svar om det var något tekniskt frågetecken
Jag har enormt svårt att hitta grejer numera sök funktionen funkar inte riktigt som förr...

Brukar du själv svara på andras teknikfrågor?

Älska sporhoj! bästa sidan som finns! kan alltid gå in här och läsa nån tråd och antingen skratta så man skiter på sig eller lära sig något som sitter kvar resten av livet. Sluta klaga... gör något kreativt och lägg upp roliga trådar som folk skriver i så det blir kul igen!

Älska sporhoj! bästa sidan som finns! kan alltid gå in här och läsa nån tråd och antingen skratta så man skiter på sig eller lära sig något som sitter kvar resten av livet. Sluta klaga... gör något kreativt och lägg upp roliga trådar som folk skriver i så det blir kul igen!

SOm Jörgen säger så är det gästerna som gör festen ja :tummenupp

Det kommer ju en massa er6or och sånt då juuh... :död

Tror det beror en hel del på sånna här inlägg också.
Inte så konstigt att nya användare/folk med "sämre" hojar inte vågar skriva nått/lägga upp en tråd om körning /ställa en fråga när de ständigt möts av inlägg som detta.

(inget ont mot dig, bara exempel:))

Ja funderar på teknik & mek forumet, hur svårt de skulle vara att dela upp allt det som finns dära i lite olika kategorier som sedan e lite enklare att söka för intresserade eftersom det blir som en erfarenhets å kunskapsbank.

Om de nu e nån bra ide vill säga?

Sporthoj trådar nu är mest att folk frågar vad dom ska köpa som om dom inte har nån egen vilja eller kunskap vare sig det gäller tv hojjar eller hus:huvet

Det brukar vara så med forum, de kommer som uppstickare får ett gäng trogna anhängare som är duktiga och delar med sig av sin kunskap. Efter ett antal år börjar intresset för forumet att svalna en smula. Oftast dyker det i den här perioden upp någon ny uppstickare som känns ny och spännande och som har mer högt i tak. En sak som verkar genomgående är den att de forum som inte ägs av något stort företag oftast brukar ha lite längre livslängd. Vissa av uppstickarna startas som privata forum som kräver inbjudning och andra som öppna. Jag skulle inte bli förvånad om det dyker upp ett nytt hoj-forum inom kort.

Sporthoj är på varje dag,,,,,, det är min klart bästa sida,,, facebook och andra skitsidor kan ta sig i brunan, Här finns det alltid nån att surra lite med om MC-grejer/livet/körningarna eller så kan man tjafsa med Customskändaren eller bara hitta en ny sida som man bommat där man kan dregla över lite prylar.
Tycker man SH är dåligt då har man nog blivit för gammal och då bör ni nog skaffa Glidare med svart fransjacka och kärring med sadelväskor. :)

Word!

Blivit tristare, eller snarare "mainstream"...

Varför blir frågan?

Antagligen för forumets bästa ...:gnissla
Det är just tonen och den hårdare modereringen som gjort sidan tråkigare, säger inget om att swedie har gjort ett bra eller dåligt jobb, hade man tyckt de så skulle man inte ha stannat här så länge.

Men tiden när man kunde lägga ett hårt inlägg fullt med ironi är borta, någon som minns uttrycket "ironin på sporthoj är död"?

Ap ap sökfunktionen har aldrig varit bra så ere bara!

//Pms idag så håll käften :tungan

Last edited:
Kalla forumet för BLOGG så blir den populär igen :D

själv skulle jag se en längre sektion av det senaste diskuterade i forumena...

Men tiden när man kunde lägga ett hårt inlägg fullt med ironi är borta, någon som minns uttrycket "ironin på sporthoj är död"?
Ironi är svårt att få fram i text då alla som läser måste förstå att det är ironi det handlar om. Känner man varandra är det lätt att få fram att det faktiskt är ironi det handlar om och förr kanske folk här på SH hade större koll på varandra? Idag är det dock många aktiva medlemmar som inte känner varandra närmare.

Som exempel. Om någon går in i en tråd gällande de nya R1'an och skriver "Yamaha suger!" så är det bara de som vet att personen i fråga äger 3 Yamaha och jobbar hos Yamaha som förstår att det är ironi. Resten kommer att ifrågasätta.

Jag tycker ofta att jag ser inlägg där jag misstänker att det är ironi men där det inte finns något sätt att avgöra. Personen i fråga kan likväl bara vilja vara dryg.

Mycket folk som höll upp stämningen har blivit bannade tyvärr.. :(
UrbanTiger tillexempel.

Jag tillexempel, surfar nog inte ens hälften här nu jämfört tiden då han härjade runt på Ot -delen. Man ledsnar när allt ska vara så jäkla seriöst.
Värst är när folk kommer in i en tråd och klagar på ämnet att det inte hör hemma på sporthoj.com.

Last edited:
Jag har länge tänkt samma tankar som TS, dvs att sporthoj.com som sajt blivit lite mer stram på sistone och inte lika skojfrisk som tidigare, dvs indirekt mindre populär. :(

Förra hösten rådde det enligt mitt tyckte en nästan anarki vad man fick skriva,i var och varannan tråd kunde man tex se Pizzabagarens eviga spam om hans sk "juggegurka".
En sån grej är kul kanske 1 lr 2 ggr, men när det samma spam tjatas om och om igen i varje trås som ett slags meningslös utfyllnad blir det tjatigt.
När man för 5000:de gången såg återigen samma inlägg, ett inlägg som varken hade relevans eller anknytningen till tråden blir det enormt tjatigt. Samma sak var det med Bettskena och hans kommentarer om "stårallesyndrom" och "mjäll".
Trots att det redan fanns två befintliga trådar i ämnet där han kunde haverera fritt så la han just dessa kommenterer om dessa två saker i alla trådar, i tid som otid.
Detta är skoj en kort stund, sen blir folk irriterade, något Bettskena också olyckligt fick erfara. Så med all respekt Bettskena :tungan förra hösten var ju rena vilda västern just ang. spammande.
Man kunde i princip skriva vad som helst, och nästan varje tråd spårade ur efter 3 inlägg..
Förra hösten fanns inga regler alls, det var tröttsamt..

Denna höst däremot är det nästan tvärtom, det har enligt mitt tycke rådit ganska hårda tyglar och inte tillåtits att skämta i lika stor utsträckning...tyvärr. Jag tycker det har varit lite för låg toleransnivå på skämtandet, och det är just skämtandet som gör SH.
Inlägg blir borttagna kors och tvärs och enligt mej så är det fakitkst just sådana humristiska inlägg/spam som gör hela tråden och hela sajten.

För man ska skilja på spam och spam.
Det finns roligt spam som har nån relevans med trådämnet och som bara "lyfter" tråden, och kanske t.o.m gör hela tråden!
Se på tex hur "tutlurad-tråden" utvecklades..!
Spam (dvs roligt uppskattat spam) ;) resulterade i en jefligt skön tråd :tummenupp :D

Visst finns det massa meningslöst tjatigt dravel och fyllesnack här också, och det ska man självfallet plocka bort, men ta inte bort ALLT det roliga från trådarna, då tappar man lusten att skriva överhuvudtaget. :(

Jag tycker de ansvariga på forumet ska tilllåta folk att skämta lite mer än vad man fått den senaste tiden och inse att allting inte behöver inte vara så jäkla übersakligt.
Det skadar faktiskt inte med lite humoristiska inlägg och att tillåta folk att skriva saker med glimten i ögat! :jäs

Det blir roligare så! :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...