SHK Gelleråsen 13/7 2009

Varför skulle du inte få köra med musik?
All info du behöver få på bana sker med flaggor eller en via tydliga tecken av en instruktör.

Är det sant? Kanon i så fall! Jag tar ju med den hur som helst eftersom jag åker mc dit och hem. Men jag trodde det inte var tillåtet eftersom det kan vara bra att även höra om man håller på att bli omkörd eller har någon precis bakom sig och så. Jag har aldrig åka bana så jag har inte det minsta koll på vad som gäller och hur många man kör i taget och hur man kör. Tell me.

Är det sant? Kanon i så fall! Jag tar ju med den hur som helst eftersom jag åker mc dit och hem. Men jag trodde det inte var tillåtet eftersom det kan vara bra att även höra om man håller på att bli omkörd eller har någon precis bakom sig och så. Jag har aldrig åka bana så jag har inte det minsta koll på vad som gäller och hur många man kör i taget och hur man kör. Tell me.

Den bakom dig som ska ha koll när han kör om dig så du ska bara kolla framåt och hålla spår.
Backspeglar tejpas eller böjs ner för att du inte ska åka och tänka på sådant.

Grupper varierar, vi drar till med 20 så har du lite hum.
Kör gör man åt ett håll och med iaf 2 varv utan omkörning för att värma lite.
Tänk på att slå av i början och ta in det dom vill att ni går igenom, jevfla lätt att få horn första passet och helt glömma det man skulle träna på.

#1 Ha kul! :yoparty

Hoppas Jörgens HD är snabbare än hans oljebrännare .. det här går inte fort :mad:

Den bakom dig som ska ha koll när han kör om dig så du ska bara kolla framåt och hålla spår.
Backspeglar tejpas eller böjs ner för att du inte ska åka och tänka på sådant.

Grupper varierar, vi drar till med 20 så har du lite hum.
Kör gör man åt ett håll och med iaf 2 varv utan omkörning för att värma lite.
Tänk på att slå av i början och ta in det dom vill att ni går igenom, jevfla lätt att få horn första passet och helt glömma det man skulle träna på.

#1 Ha kul! :yoparty

#0,9 STEK ALLA JEVLARR! :mad:

Last edited:
Kan ha varit bland det bästa jag har gjort de senaste månaderna att gå denna kurs. Fick ut otroligt mycket av den. Hoppas det blev lite bra bilder med.

Hörru du som drog ifrån allt och alla i den "långsamma" nybörjargruppen som egentligen inte alls var långsam, se till så att bilderna på mig med den fulaste hojen kommer upp ;)

Kan ha varit bland det bästa jag har gjort de senaste månaderna att gå denna kurs. Fick ut otroligt mycket av den. Hoppas det blev lite bra bilder med.

Hörru du som drog ifrån allt och alla i den "långsamma" nybörjargruppen som egentligen inte alls var långsam, se till så att bilderna på mig med den fulaste hojen kommer upp ;)

Var ruggigt lärorikt samt otroligt kul att köra bana för första gången..:Bugar

Hehe, inte mig du skall hetsa om bilderna, det är "Snake Eyes" som har dem :)
Men skall peta på honom att skynda på med picsen, han skulle jobba imorrn så då skulle han ordna med det :D

Last edited:
OK, en bild då :-) Sorterar för fullt. Blev sen hemkomst efter besöket i skogen dit värt släp ramlade iväg under natten då några mc-skojare gjorde fula saker med det. Fy, vi tycker mkt illa om er.

Bifogat

• IMG_2120.jpg
    IMG_2120.jpg
    238.7 KB · Visningar: 77
Last edited:
Får tacka för ett roligt och lärorikt arrangemang. Vilken dag!

Trist med hoj- och släpstölderna. :mad:

Hoppas Jörgens HD är snabbare än hans oljebrännare .. det här går inte fort :mad:

Jag vart mest importad över att min HD klarade bullermätarna. Helt sjukt. :banana

Last edited:
Det var roligt och lärorikt. Kanonväder och man vart bra svettig trots perforerat ställ. Började dagen med att vobbla runt och lära känna hojen. Avslutade med skön känsla och mersmak. Förutom träningsvärken idag.

Last edited:
Ja de två och ett halvt varven kändes skitroliga, lättkörda och wohooo :D
Sen vette fan. haha.

Mår iaf som en sönderslagen boxningssäck idag.
Tror min lilla hoj inte är så lycklig heller :(

Var det din som var repig på hela vänstersidan med lite paj på växelspaken?
Vad hände? Jag trodde bara det var en avåkning vid pass 6 snabba gruppen.
Själv höll jag bara på att bromsa av mig efter rakan men det redde ut sig, dock utan nån högre kurvhastighet.

Last edited:
Ja de två och ett halvt varven kändes skitroliga, lättkörda och wohooo :D
Sen vette fan. haha.

Mår iaf som en sönderslagen boxningssäck idag.
Tror min lilla hoj inte är så lycklig heller :(

Riktigt synd på hojen. Den och en till var kanske inte snabbast, men definitivt snyggast :yoparty

Hoppas den blir hel igen snart.

Riktigt synd på hojen. Den och en till var kanske inte snabbast, men definitivt snyggast :yoparty

Hoppas den blir hel igen snart.

Ja den var fin :(
Men det var bara plast som paja, inga viktigare saker (ja förutom växelpinnen där då)! Så hade väl tur i oturen där. :Bugar
Får se vad det blir för kåpor till nästa gång :D

Var det din som var repig på hela vänstersidan med lite paj på växelspaken?
Vad hände? Jag trodde bara det var en avåkning vid pass 6 snabba gruppen.
Själv höll jag bara på att bromsa av mig efter rakan men det redde ut sig, dock utan nån högre kurvhastighet.

Nej det var en kille..
Jag körde av första passet :gnissla bra jobbat malle!!!
Fick i fotpinnen i hårnålskurvan o blev skitskraj o räta upp den o schwopp ut i gruset......................... Feg som man är.
Men de satte ju dit en liten skruv som växelspak o sen körde jag 3,5 pass till. Räddare än vanligt så det var inte så kul :(

Last edited:
Ni hittade släpet till slut, det va skönt, GRATTIS!
....Blev sen hemkomst efter besöket i skogen dit värt släp ramlade iväg under natten då några mc-skojare gjorde fula saker med det. Fy, vi tycker mkt illa om er.

Ni hittade släpet till slut, det va skönt, GRATTIS!

En bonde hittade det i sin skog i Degerfors. Kan bara säga att myggen där muterat. Som det var parkerat så tyder det på att tjuvarna hade god lokalkännedom. Liten skogsväg med vändplan i slutet. Inget man bara råkar hitta direkt. Hade annars sett fram mot en tur i Jörgens Classicmerca.

Jamen ni fick lite turistsightseeing istället, inte lika, men kul kanske i alla fall.

En bonde hittade det i sin skog i Degerfors. Kan bara säga att myggen där muterat. Som det var parkerat så tyder det på att tjuvarna hade god lokalkännedom. Liten skogsväg med vändplan i slutet. Inget man bara råkar hitta direkt. Hade annars sett fram mot en tur i Jörgens Classicmerca.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back