SHK Gelleråsen 13/7 2009

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
såg en Kille fick släpp rejält ibörjan av dagen första passet, före böjen inför start o målrakan, blå r1?

Min blå R1 driftade "lite" i den böjen, men det var 2:a varvet 2:a passet innan däcken hade fått värme i sig. (Medel/grönväst steg 1, klockan xx:20 till xx:40 passet) Tog ett par varv innan jag slutade fisåka genom den kurvan sedan :gnissla
 

Dr.Bike

Guest
Kan man hänga på? Det skulle vara intressant. Gixxern står fortfarande i grundläge från fabriken för en 75kg japs och det var i 16 års åldern man vägde så lite. Just nu tillämpar jag min branschkodex "If it works don't touch it"

Det går såklart finfint!
Ta med dig farbror Jörgen ut hit till de djupa skogarna och leta upp dödskallegrottan... alla infödingar hittar hit, så de kan peka.

Sure, det är därför jag går kurser och köra så många bandagar jag hinner med ;)

Kurs... får man diplom då? :)
Och: När har ni examen?
 
Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det går såklart finfint!
Ta med dig farbror Jörgen ut hit till de djupa skogarna och leta upp dödskallegrottan... alla infödingar hittar hit, så de kan peka.
Kurs... får man diplom då? :)
Och: När har ni examen?

Farbror Jörgen? Han är rena ungdomen jämfört med några av oss. Vi får samla ihop oss.

Inget diplom men billigare försäkring bla 12000 istf 16000(Stockholms kommun). Examen är när man fyllt i kursutvärderingen.

Fast egentligen går man väl kurserna för att man tycker det är förbenat kul. Tänk skidskola, man kan alltid ta en sån så kan man lära sig ngt nytt. Det är lätt att bli hemmablind och lägga sig till med olater. Att ha en instruktör som dels visar felen man gör samt kommer med tips är väl inte fel.
 

Dr.Bike

Guest
Farbror måste förstå att det också finns en skara ödmjuka hojåkare som ännu ej anser sig fullfjädrade, världsbäst och vackrast.

Nu läser du (igen) som :cdevil läser bibeln.
Var stod det något negativt om att gå kurs?

Farbror Jörgen? Han är rena ungdomen jämfört med några av oss. Vi får samla ihop oss.

Inget diplom men billigare försäkring bla 12000 istf 16000(Stockholms kommun). Examen är när man fyllt i kursutvärderingen.

Fast egentligen går man väl kurserna för att man tycker det är förbenat kul. Tänk skidskola, man kan alltid ta en sån så kan man lära sig ngt nytt. Det är lätt att bli hemmablind och lägga sig till med olater. Att ha en instruktör som dels visar felen man gör samt kommer med tips är väl inte fel.

Visst är det så, och jag själv var erbjuden den där 4-stegsraketen, men har inte haft tid i år. Får bli nästa år.
Men jag har en vän i Värmland som heter Lasse, och han har fyllt 70, och inte många kör ifrån honom! Inte jag heller.
Så jag konstaterade lugnt: Man har 30 år på sig att lära sig köra hoj! :D

Jag är hemma f.o.m lördag denna vecka.
Samla ett gäng så bestämmer vi en tid.
 
Last edited:

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Hur gick det med det stulna hojarna? Hörde att polisen kommit en bit i sin utredning.
 

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Ort
1köping
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Kurs... får man diplom då? :)
Och: När har ni examen?

Ja man får ett jättefint har jag hört.
Jag förutsätter att du kommer på min examen den 6 sept då går jag sista kursen. Det räcker om du har på dig smoking, men jag vill ha massor med blommor, champange att skaka(ähh går bra med pommac, dricker i alla fall aldrig alkohol) och choklad för det är gott. Kan hälsa från Hyndan att hon trivdes med nya halsbandet och sulan fram. Allt fungerade bara bra.
 

Dr.Bike

Guest
Ja man får ett jättefint har jag hört.
Jag förutsätter att du kommer på min examen den 6 sept då går jag sista kursen. Det räcker om du har på dig smoking, men jag vill ha massor med blommor, champange att skaka(ähh går bra med pommac, dricker i alla fall aldrig alkohol) och choklad för det är gott. Kan hälsa från Hyndan att hon trivdes med nya halsbandet och sulan fram. Allt fungerade bara bra.

Kul kul! Ja hyndor vill gärna ha fina halsband då och då! :D
Och såklart det ska vara smoking och bubbel!
Med den hojen vinner du hela skiten ;)
 

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Ort
1köping
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Klart jag gör, räknar med att bli kursetta. Har aldrig siktat lägre:)
Kul kul! Ja hyndor vill gärna ha fina halsband då och då! :D
Och såklart det ska vara smoking och bubbel!
Med den hojen vinner du hela skiten ;)
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Har varit där 3 ggr i år ingen gång har jag fått svartflagg för ljudet.. men det var på helger.. men 4:e gången var tydligen DB kille(r)n där och stod o mätte..

förut har man kunna varva ur utan problem men nu nådde jag 98db vilket är 3 över så det blev svartflagg.. så det var bara att fisåka ut på rakan som gällde efter det.. fick koncentrera mig på hårda inbromsningar istället.. :)


Bra bandag...
Dock tyckte jag att de som gjorde ljudmätningar siktade in sig på vissa "hatobjekt"
Var kan man hitta bilderna som togs!!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top