Nitrous
www.actionpics.se
Och det visste du????,,,,,jo nu har jag provat några ggr,,och jag har aldrig sagt att dom inte är bra men att det funkar bättre än väntat,,bättre för varje pass,,ett problem löst då skapas ofta andra,,är noga med däcktrycket och värmarna(följer Dunlops rek)men har nu fått den nästan obligatoriska randen på högersidan av däcket ser nästan ut som coldtearing men ändå inte så illa,, det går att leva med samtidigt har jag fått mycke studs i baken vid inbromsning o nerväxling,,,nånting säger mig att fjädringen spelar roll.
Vilket däck tryck åker ni på eller följer ni Dunlops rek,,som sagt det går att leva med men är ändå nyfiken.
Gotland Rings asfalt är inte som någon annan bana. Vi har testat i princip alla däckfabrikat och gummiblandningar under åren. Generellt har endurance/hårda däck funkar bäst hållbarhetsmässigt. Dunlop däcken 7712 är den blandning som funkar bäst av deras racingdäck enligt min personliga uppfattning men kräver hög luft och mark temp vilket det ofta är ont av på gotland ring tack vare vind m.m.
Mät tempen på däcket när du kommer in, när vi pressade runt på 1.27 tider så hade däcket som oftast en temp på 75 grader när man kom in och det är för lite. Körde man fortare så höll däcken ett pass mer och körde man långsammare så gick däcken sönder snabbare.
Hårdare och mjukvare gummiblandningar spelade ingen roll, exakt samma slitade och hållbarhet.
Framdäcken 6743 eller 6813 funkade däremot mer normalt.
Vad kör du för lufttryck i Dunlop däcken, varmtryck?
Kör 1.3 bak varmt och 2.4 fram, däckvärmare MINST 60 min!!
//Nitrous
Last edited: